Vztahy mezi Čechy a Němci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Významné památky ČR.
Poslední universální styl
Česká společnost na přelomu 19. a 20. století
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Klasicismus a romantismus
Empír - (z lat. empire = císařství )
Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Z franc. romantique = jako v románu
Romantismus.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese.
Periodizace národního obrození
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- architektura 19.století PhDr. Pavlína Mikulcová.
Obecná charakteristika Architektura
Český Krumlov PAMÁTKY UNESCO v ČR neporušena další výstavbou
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Závěr 18. století – poč. 19. století
Umělecké slohy a moderní umění 4. Empír
Památky UNESCO v ČR Praha – historické jádro, Vyšehrad.
IMPRESIONISMUS.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Kultura 2. poloviny 19. století, Národní divadlo
Česká kultura.
Klasicismus Empír.
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Romantická architektura v Čechách
Umělecké směry 19. století
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
Klasicistní architektura v Čechách Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Z ÁKLADNÍ INFO.: krajinný celek – 283km 2 okres Břeclav při hranici s Rakouskem UNESCO – od r
Současnou podobu dala zámku novogotická přestavba ve stylu tudorské gotiky z let , jejímž autorem byl Jiří Wingelmüller. Část barokního zdiva.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Úvod do romantismu.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Romantická architektura v Čechách
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Kultura 1. poloviny 19. století
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Na kole po Lednicko-valtickém areálu
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

Vztahy mezi Čechy a Němci 2. pol. 19.století

do pol. 18.století žili v českých zemích Češi a Němci bez problémů v době národního obrození (poč. 19.století) – rozpory proč: NO – chtělo dokázat, že čeština je rovnocenná s němčinou

vztahy se zhoršily za revoluce 1848 – Češi chtěli větší svobodu a Němci se báli, že budou utlačovaní většina Němců žije v pohraničí http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10177109865-dejiny-udatneho-ceskeho-naroda/211543116230092-souziti-cechu-nemcu-a-zidu-u-nas/

Stavba Národního divadla

dobrovolné sbírky 1881 otevřeno operou Libuše tentýž rok v srpnu divadlo shořelo nová sbírka – během měsíce potřebná částka vybrána listopad 1883 znovu otevřeno – Libuše http://www.youtube.com/watch?v=jf46A0C3KZU

http://www. ceskatelevize http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10177109865-dejiny-udatneho-ceskeho-naroda/211543116230087-narodni-divadlo/

Umělecké slohy 19.století

KLASICISMUS přelom 18./19.století ve Francii napodobuje stavby klasického (antického) období Řecka a Říma rozvíjí se hlavně v architektuře a hudbě klasicismus za Napoleona I. = empír

Znaky klasicismu: trojúhelníkové štíty antické sloupy   Zástupci: zámek Kačina u Kutné Hory, zámek Kynžvart

Kačina Kynžvart

ROMANTISMUS v první třetině 19. století projevil se hlavně v literatuře Znaky: záliba v historii a přírodě záliba v tajemném a záhadném důraz na citové prožitky pocit opuštěnosti v lidské společnosti   stavby v romantickém stylu napodobovaly středověkou architekturu, hlavně gotiku = novogotika

Zástupci: Lednice, Hluboká, stavby Lednicko-valtického areálu DÚ - najít obrazový materiál ke těmto stavbám LVA  a umět rozpoznat - budeme zkoušet (zámek v Lednici a Valticích, Hraniční zámeček, Rybniční zámeček, Randes-vous, Tři grácie, Minaret, Janův hrad, sv. Hubert, Apollonův chrám, kolonáda na Reistně, obelisk, Pohansko)

IMPRESIONISMUS konec 19.století hlavně v malířství snaží se o zachycení dojmu jasné barvy, krátké tahy Zástupci: Monet, Antonín Slavíček

Slavíček - U nás v Kameničkách

SECESE přelom 19./20.století z lat. roztržka v malířství i architektuře Znaky: rostlinné motivy sklo, kov   Zástupci: Alfons Mucha – Slovanská epopej, plakáty