„ …generujeme z prodejního PROSTORU optimální PROFIT“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Černoch Michal Školoudová Lenka
Advertisements

Nový koncept odpadového hospodářství moderních producentů odpadu (logistických areálů, průmyslových firem, obchodních center, apod.)
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Portál jihočeských knihoven Jihočeská vědecká knihovna PhDr. Zuzana Hájková
Úvodní studie pro Q&X Trading (Technica Solutions)
Jednatel Cargologix, s.r.o.
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
ERP v praxi cestovního ruchu Radim Jančura, generální ředitel, Student Agency Petr Hampl, obchodní ředitel, Asseco Solutions SiS 2010, , Brno.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Kontingenční tabulka (c) Ludmila Fridrichová 2008
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Případová studie Business Intelligence ve společnosti Mountfield, a.s.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 11/14.
Oblast nástrojů Prostředí Popis produktů Kritéria Vyhodnocení.
Význam informací v podnikání
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
„Jak generovat z prodejního PROSTORU maximální PROFIT“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
IQ PACK dáváme inteligenci obalům Prezentace projektu Ing. Roman Kortus RFID projektový manažer.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Případová studie internetového projektu Skladuj.cz Praha Tomáš Formánek, Logio.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
RNDr. Bc. Michal TRAURIG KARTOGRAFIE RNDr. Bc. Michal TRAURIG
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Výzkum a vývoj nových jaderných technologií
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Obsah přednášky Způsoby připojení klasických snímačů k PLC
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Vybrané metody analýzy
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Společnost pro regionální ekonomické poradenství SPOLUPRÁCE V PROCESU STRATEGICKÉHO PLÁNOVÁNÍ MIKROREGIONŮ VYUŽITÍ METODICKÝCH PŘÍSTUPŮ K PROBLEMATICE.
Akreditační systém v ČR a v EU
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Pohled zhora. Z čeho vycházíme... Jedinou konstantou dneška je změna Změna musí být řízená Změny musí být dosaženo efektivně Projektů je kolem nás mnoho.
Techniky projektového řízení
AUTOMOBIL SNŮ Závěrečný projekt z designu průmyslových výrobků Ing. Eliška A. Kubičková Fakulta strojní ZČU.
České teplo s.r.o.březen České teplo s.r.o. KOMPLEXNÍ ŘEŠENÍ ENERGIÍ ENERGETICKÝ OUTSOURCING –Dodávky tepla, ele. energie a chladu –Facility služby.
Odměňování a rozvoj zaměstnanců na dělnických pozicích ve společnosti Makro Cash & Carry ČR, s.r.o. a METRO Cash & Carry Slovakia, s.r.o. 1. Introduction.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
System Management.
úvod pojetí a obsah marketingu
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
1.Obsah marketingového řízení
Automobilový klastr – integrátor aktivit „Společně v automotive!“
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
MARKETINGOVÝ MIX.
Manufacturing Execution Systems
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Jaroslav Bazala Brno, 16. září 2015 Proč je důležité plánování a logistický audit ve výrobní firmě?
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Řízení investičních projektů DSZ DÚR DS ZBV RS DVZ DSP Systém Aspe.
Marketingový plán podniku
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Katedra řízení podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Transkript prezentace:

„ …generujeme z prodejního PROSTORU optimální PROFIT“ 4/5/2017 ® „ …generujeme z prodejního PROSTORU optimální PROFIT“ CATEGORY MANAGEMENT a MERCHANDISING - JAK JE VYUŽIT V ŘETĚZCÍCH - jak zvyšovat prodeje a snižovat náklady - společný prostor pro retailera a dodavatele Karel Čapoun, Jednatel Space & Profit, s. r. o., IIR konference, Nápoje 2008, 29.4.2008

Představení - Space & Profit vznik 2004 - trénink, konzultace, realizace obrat 2006 - 80 mil. Kč auditováno společností Ernst & Young řízení cat-man projektu pro největší řetězec v ČR © 29.4. 2008

Agenda Dnešní úroveň Cat-Man procesů v ČR Hlavní příčiny 4/5/2017 Agenda Dnešní úroveň Cat-Man procesů v ČR Trh obecně - nápoje Příležitosti pozorované a skryté Odhadované ztráty Příklady dnešní situace dodavatelů nápojů, specifika kategorie NÁPOJE Hlavní příčiny Řešení používaná v zahraniční Užitečné tipy – jak prodávat více s menšími náklady Buďme realisté již v procesu plánování kategorií Zavádějme měřitelné zodpovědnosti za implementaci také na řetězcích Kontrolujme denně Přestaňme rozvíjet „SALES FORCE POWER,“ začněme budovat „RETAIL INTELIGENCE“ 4. Tipovací kvíz, osvěžení + 5000Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. © 29.4. 2008

Co v agendě není Cross category analysis Analysis of floor layout and space utilization Cross category analysis Definition of target consumer and distribution channel Definition of categories roles and targets Allocation of space to individual categories Visualization © 29.4. 2008

Category management - procesy Strategic Direction Assortment Planning Space Optimization Allocation Distribution Execution Monitoring Plánování Implementace © 29.4. 2008

Skryté ukazatele úrovně CAT-MAN procesů © 29.4. 2008

nabízí se otázka, zda kategorie skutečně řídíme? … pokud nezabezpečíme plánovaný sortiment, vystavení, správné ceny a včasné promoce, nabízí se otázka, zda kategorie skutečně řídíme? © 29.4. 2008

Jak vyčíslit dnešní ztráty retailu v ČR? LISTING PLANOGRAMY CENY AKCE LOGISTIKA OOS 4 – 17% MC x OBRAT x SQI PROFIT POPLATKY OVER/LOW STOCK ZÁKAZNÍK CHCE KVALITU NÁKUPNÍHO PROSTŘEDÍ PŘEHLED POHODLÍ © 29.4. 2008

Další ztráty NA PRODEJNÁCH 6. Expirace 7. Shelf-planning accuracy 8. Merchandising costs - při chybném zadání NA CENTRÁLÁCH 9. Analýzy, průzkumy, tržní podíly, U&A studie… 10. Software u dodavatele a řetězců 11. Head costs – shelf planners, category managers… 12. Reklama © 29.4. 2008

Kategorie nápojů nebývá výjimkou, navíc má vlastní specifika © 29.4. 2008

Kategorie nápojů nebývá výjimkou, navíc má vlastní specifika © 29.4. 2008

Příklad situace dodavatele nápojů Wine and Spirits LISTING COMPLIANCE 54% © 29.4. 2008

Příklad situace dodavatele nápojů Wine and Spirits Hrozící OOS – u 34,3% výrobků (vs centr. Listing) Hrozící OOS – u 40,4% výrobků (vs Store Listing) Hrozící OOS výrobků ve vinotékách – 73,7% © 29.4. 2008

Příklad situace dodavatele – Kvantitativní ukazatele Soft Drinks © 29.4. 2008

Kvalitativní plánované ukazatele kategorie © 29.4. 2008

Příklad situace dodavatele – Kvalitativní ukazatele Soft Drinks © 29.4. 2008

2. Hlavní příčiny dnešní situace 4/5/2017 2. Hlavní příčiny dnešní situace 4. Tipovací kvíz, osvěžení + 5000Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. © 29.4. 2008

DODDAVATEL NOSITEL REALIZACE - data o IMPLEMENTACI Rozdělení zodpovědností ŘETĚZEC NOSITEL ROZHODOVÁNÍ - data o PLÁNECH kategorie DODDAVATEL NOSITEL REALIZACE - data o IMPLEMENTACI

Cat-Man→Buyer→Store m.→Section m.→Doplňovači Rozdělení zodpovědností ŘETĚZEC NOSITEL ROZHODOVÁNÍ - data o PLÁNECH kategorie DODAVATEL NOSITEL REALIZACE - data o IMPLEMENTACI Cat-Man→Buyer→Store m.→Section m.→Doplňovači MD← OZ ← TMKT←KAM←Cat-Man

4/5/2017 FÁZE IMPLEMENTACE Cat-Man plánů je podceněna. Pravidelný tok dat při zadání a vyhodnocení implementace je nefunkční. Jednotná zpětná vazba pro retailera a dodavatele v ČR neexistuje Analýzy a plány Implementace Realizovaný prodej DATA O SHODĚ PLÁNŮ S IMPLEMENTACÍ NA MO Data o spotřebitelích Data o CDT nakupujících Data o trhu …atd --------------------------------- Intercept Space-man Apolo Scanning data Household pannel LISTING COMPLIANCE PLNGRM COMPLIANCE PRICE COMPLIANCE PROMO COMPLIANCE © 29.4. 2008

3. Řešení používaná v zahraniční 4/5/2017 3. Řešení používaná v zahraniční ESL další RFID systémy sledují: LISTING COMPLIANCE PLNGRM COMPLIANCE PRICE COMPLIANCE PROMO COMPLIANCE 4. Tipovací kvíz, osvěžení + 5000Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. © 29.4. 2008

Reporty implementací jsou nutností. Implementace se měří na hodiny 7:00am: 513 Stores Completed– 28% 10:00am: 1,481 Stores Completed– 81% Cellular Reporting 1:00pm: 2,150 Stores Completed – 98% © 29.4. 2008

Reporty implementací jsou nutností. Implementace se měří na hodiny RFID pomáhá lokalizovat merchandisera, měří čas a výkon a reportuje online na centrálu © 29.4. 2008

Reporty implementací jsou nutností. Implementace se měří na hodiny RFID TRAC Reporty implementací jsou nutností. Implementace se měří na hodiny Purple = Currently in store Red = Stores not visited Green = Store Competed Blue = Picture available Purple dots signify merchandisers are presently in the store. © 29.4. 2008 12:00 PM EST | 11:00 AM CST | 10:00 AM MST | 9:00 AM PST

ESL - garantuje výrobkům přesné místo na regále a poskytuje 6 základních informací na centrály online © 29.4. 2008

4/5/2017 © 29.4. 2008

Systém operačních úrovní při využití ESL 4/5/2017 Systém operačních úrovní při využití ESL © 29.4. 2008

REPORTY NA ZABEZPEČENÝCH SERVRECH PAK UMOŽŇUJÍ MANAGEMENTU PŘEHLED, RYCHLOU KONTROLU A PŘESNÁ ROZHODNUTÍ: LISTING COMPLIANCE PLNGRM COMPLIANCE PRICE COMPLIANCE PROMO COMPLIANCE © 29.4. 2008

Cat-Man→Buyer→Store m.→Section m.→Doplňovači Rozdělení zodpovědností ŘETĚZEC NOSITEL ROZHODOVÁNÍ - data o PLÁNECH kategorie DODAVATEL NOSITEL REALIZACE - data o IMPLEMENTACI Cat-Man→Buyer→Store m.→Section m.→Doplňovači MD← OZ ← TMKT←KAM←Cat-Man

DODAVATEL NOSITEL REALIZACE - data o IMPLEMENTACI ® DATA OBĚMA SMĚRY DO 24 HODIN – plán + IMPLEMENTACE ŘETĚZEC NOSITEL ROZHODOVÁNÍ - data o PLÁNECH kategorie DODAVATEL NOSITEL REALIZACE - data o IMPLEMENTACI SERVER NOSITEL DAT O PLÁNECH A IMPLEMENTACÍCH REPORTY NA ZABEZPEČENÝCH SERVRECH PAK UMOŽŇUJÍ MANAGEMENTU PŘEHLED, RYCHLOU KONTROLU A PŘESNÁ ROZHODNUTÍ

4. Užitečné tipy – jak prodávat více s menšími náklady 4/5/2017 4. Užitečné tipy – jak prodávat více s menšími náklady Buďme realisté již při plánování kategorií 4. Tipovací kvíz, osvěžení + 5000Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. © 29.4. 2008

4/5/2017 FÁZE IMPLEMENTACE Cat-Man plánů je podceněna. ( 85 KATEGORIÍ x 3,5 ZMĚNY ROČNĚ = 297 CAT. RESETŮ / ROK = 5,7 RESETŮ / TÝDEN Analýzy a plány Implementace – RETAIL BLACK BOX Realizovaný prodej DATA O SHODĚ PLÁNŮ S IMPLEMENTACÍ NA MO Data o spotřebitelích Data o CDT nakupujících Data o trhu …atd --------------------------------- Intercept Space-man Apolo Scanning data Household pannel LISTING COMPLIANCE PLNGRM COMPLIANCE PRICE COMPLIANCE PROMO COMPLIANCE © 29.4. 2008

4. Užitečné tipy – jak prodávat více s menšími náklady 4/5/2017 4. Užitečné tipy – jak prodávat více s menšími náklady Zavádějme na řetězcích měřitelné zodpovědnosti za implementaci Kontrolujme denně, plaťme za výsledek „….CO NEKONTROLUJI, TO NEŘÍDÍM…!“ 4. Tipovací kvíz, osvěžení + 5000Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. © 29.4. 2008

4. Užitečné tipy – jak prodávat více s menšími náklady 4/5/2017 4. Užitečné tipy – jak prodávat více s menšími náklady Přestaňme zvyšovat „SALES FORCE POWER,“ začněme budovat „RETAIL INTELIGENCE“ 4. Tipovací kvíz, osvěžení + 5000Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. © 29.4. 2008

Pošlete OZ prodávat. Dejte do rukou KA manažerům DATA A CÍLE 4/5/2017 Pošlete OZ prodávat. Dejte do rukou KA manažerům DATA A CÍLE Jaká je funkce OZ na moderních řetězcích dnes? Retail inteligence INFO - aktuální a objektivní SERVER - webové rozhraní jako nosič informací LIDÉ - kteří umí informace sbírat, reportovat MANAGEMENT – který umí informací využít Podmínkou je důvěryhodnost dat Sdílená retail inteligence s obchodními řetězci začíná reportováním vašich dat tak, aby funkčně doplnila systém řetězce Kompatibilita technická Kompatibilita věcná 4. Tipovací kvíz, osvěžení + 5000Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. © 29.4. 2008

Proč řídit efektivitu a kulturu nákupního prostředí Protože nákupní schopnost obyvatelstva ČR a SR roste. V ČR dosáhla v roce 2006 již 67% nákupní schopnosti obyvatel Rakouska. To, jak se o solventního Čechoevropana stará maloobchod je již silně podstandardní. Protože růst MO řetězců se zpomaluje Protože možnosti kvantitativního růstu jsou téměř vyčerpány Protože začíná období těch, kdo uřídí svoje náklady Protože existuje spousta příležitostí a je snadné je využít! © 29.4. 2008

Přejeme Vám „100% COMPLIANCE“ při řízení Vaší kategorie na každé prodejně! Karel Čapoun Jednatel, Space & Profit s.r.o. Praha 4, Jaurisova 6, 140 00 kcapoun@spaceandprofit.com 00420 602 603 000 © 29.4. 2008