Č l o v ě k (výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.18 Anotace:
SAVCI.
Smyslové orgány: - Sluch - Čich - Chuť (výklad učiva)
Vznik, složení a význam půd
TEPLO A SVĚTLO.
Lesní obratlovci – savci
Základní skupiny živočichů
Subtropický podnebný pás
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Rozmanitost podmínek života na zemi
K Ů Ž E (výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
VY_52_INOVACE_13 Ryby pro 5. ročník ZŠ
Pohybová soustava (výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
SLUNEČNÍ TEPLO A SVĚTLO
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Nervová soustava Zrak Počet hodin:1 5. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_11.
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VY_32_INOVACE_01_Sluneční záření Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní skupiny organismů
Za předpokladu požití glóbusu, mapy světa, psacích potřeb.
Autor: Mgr. Helena Uhříková
VY_32_INOVACE_03_Voda Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
(výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
Kostra = opěrná soustava (Výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
Člověk – životní podmínky, lidské tělo
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Pří_221_Vesmír_Planeta Země Autor: Mgr. Martina Vaculová
Autor: Mgr. Martina Vaculová
Biosféra.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: STAVBA TĚL ŽIVOČICHŮ
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_29_SLUNEČNÍ SOUSTAVA
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Biota ČR - Prezentace s výkladem
VY_52_INOVACE_36_ Život v oceánech a mořích
Člověk je součástí přírody
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Obratlovci-prezentace
ČLOVĚK.
SAVCI CHARAKTERISTIKA.
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
Stavba Země Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pojmem krajinná sféra a se stavbou zemského tělesa.
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Přírodopis Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_lidské rasy a rovnoprávnost
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Třídění živých organizmů
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Č l o v ě k (výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník

Č L O V Ě K Člověk je ž i v o č i c h živí se jinými organismy (rostlinami i živočichy) pohybuje se z místa na místo Člověk patří do skupiny o b r a t l o v c ů: má v těle kosti a páteř složenou z obratlů Člověka řadíme do skupiny s a v c ů

Č l o v ě k = s a v e c rodí živá mláďata, která se živí mateřským mlékem (žena=matka po devítiměsíčním těhotenství porodí miminko, které je zcela závislé na matce a musí být kojeno mateřským mlékem) má tělo pokryté srstí (pravěcí lidé se nejvíce podobali opicím), dnešní člověk má již pouze zbytky ochlupení

Nezbytné podmínky života sluneční záření voda vzduch potrava Příroda je základem životního prostředí člověka.

Člověk je tvor moudrý. Lišíme se od ostatních živočichů, způsobem života. Přemýšlíme a dorozumíváne se řečí. Umíme pracovat (to nám umožňuje zručnost ruky). NEZÁLEŽÍ NA BARVĚ PLETI VÝŠCE ČI TĚLESNÉM VZHLEDU ČLOVĚKA, ALE VŽDY NA TOM, JAK SE CHOVÁ.

Jak se nazývá věda zabývající se vznikem a vývojem člověka? zmenšený obraz povrchu Země 6. planeta sluneční soustavy název největšího oceánu 4. planeta sluneční soustavy centrum nervové soustavy mají tělo pokryté peřím a křídla živočichové nemající kostru nejchladnější podnebný pás vzdušný obal země zmenšený model naší planety podnebný pás okolo rovníku okem neviditelné organismy

Člověk v číslech Dnes žije na světě 6,7 miliardy lidí. V ČR žije přibližně 10 510 000 obyvatel. Nejlidnatější kontinent je Asie s nejlidnatější zemí Čínou. Nejstarší nález rodu Homo pochází z 2. 11. 1994 z Etiopie (Afrika), je starý 2,33 milióny let. Nejstarší nález druhu Homo sapiens byl nalezen ve španělských krasových jeskyních a je starý 800 000 let.

Použité materiály: Učebnice Přírodověda 5, Fortuna, 2001 www.skola-esoteriky.cz www.cs.wikipedia.org www.obesity-news.cz www.zscr.cz www.endy25.blog.cz www.ceskenoviny.cz www.image.tn.nova.cz www.wpclipart.com/world_history www.pdclipart.org

Učební materiál: Autor: Mgr. Marcela Krychová Ročník: 5. Předmět: přírodověda Počet vyuč.hodin: 1 Škola: ZŠ L.Kuby 48, České Budějovice Druh uč.materiálu: prezentace Microsoft PowerPoint Školní rok 2011/12 a dále Registrační číslo: 6_I_9