LES PRONOMS POSSESSIFS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DÉSCRIPTION DU LIEU VY_32_INOVACE_5B16.
Advertisements

PASSÉ COMPOSÉ (MINULÝ ČAS SLOŽENÝ)
LE SPORT VY_32_INOVACE_5B20.
LE CANADA VY_32_INOVACE_5A11.
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
LES PRONOMS INDÉFINIS NEURČITÁ ZÁJMENA
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
IMPÉRATIF ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB
FUTUR SIMPLE BUDOUCÍ ČAS
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Časové výrazy Les expressions temporelles
LES VERBES AU PRÉSENT PŘÍTOMNÝ ČAS
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Procvičování přívlastňovacích zájmen v jednotném a množném čísle. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
VY_32_INOVACE_7C6 OddílY výhody použití.
Prof. Ph.Dr. MIROSLAV TYRŠ
CONDITIONNEL PRÉSENT PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
Rozklad dichromanu amonného
Jan Palach VY_32_INOVACE_2A2.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
VY_32_INOVACE_B3 IMPARFAIT MINULÝ ČAS.
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
legenda české a světové gymnastiky
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
L‘ AGRICULTURE ET L‘ INDUSTRIE DE LA FRANCE VY_32_INOVACE_5A8.
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
LE LUXEMBOURG VY_32_INOVACE_5A12. CONTENU O INFORMATIONS GÉNÉRALES O LA GÉOGRAPHIE O LA POLITIQUE O LES SPÉCIALITÉS
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
VY_32_INOVACE_5A10.  informations générales  la géographie  le systéme politique  l‘ économie  les villes principales  les produits typiques CONTENU.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
VY_32_INOVACE_5A17.  Le Moyen Age  La Rennaissance  Le XVIIIe siecle  Le Romantisme  Le Réalisme  Le Symbolisme  Le XXe siecle CONTENU.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř PaedDr. Miroslava Drahorádová ČASOVÁNÍ SLOVES TYPU МОЧЬ / ПОМОЧЬ VY_32_INOVACE_5C16.
VY_32_INOVACE_2B16 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Rok 1968.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Tabulátory, neboli zarážky VY_32_INOVACE_7C3. Definice Zarážka tabulátoru na vodorovném pravítku označuje, kam bude odsazen text nebo kde začne sloupec.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
VY_32_INOVACE_7A5 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÉ HOSPODAŘENÍ.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplotní roztažnost, dilatace materiálů Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B20.
VY_32_INOVACE_5A6 LA SOCIÉTÉ DE LA FRANCE.
VY_32_INOVACE_2C18 Emil Zátopek legenda atletiky.
VY_32_INOVACE_5A5.   informations générales  les frontieres  les montagnes  les fleuves  le climat CONTENU.
ČÍSELNÉ ŘADY, SEZNAMY Tabulkové procesory 2 VY_32_INOVACE_7C9.
VY_32_INOVACE_5A9 LA BELGIQUE.
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
© Nakladatelství Draco
Transkript prezentace:

LES PRONOMS POSSESSIFS VY_32_INOVACE_5B8

Přivlastňovací zájmena nesamostatná Tvoří se podle rodu podstatného jména Tvary - mužský rod, jednotné číslo Mon copain (můj ) notre copain (náš) Ton copain ( tvůj) votre copain (váš) Son copain (jeho, její) leur copain (jejich) Ve 3. osobě jednotného čísla je stejný tvar pro přivlastňování mužskému i ženskému rodu Jeho/její - son

Ženský rod Tvary – ženský rod , jednotné číslo Ma copine (moje) notre copine (naše) Ta copine (tvoje) votre copine (vaše) Sa copine (jeho, její) leur copine (jejich) pokud podstatné jméno začíná na samohlásku nebo němé -h , tak se užívají tvary přivlastňovacích zájmen mužského rodu Mon amie – moje přítelkyně ton amie, son amie

Množné číslo Má stejné tvary pro oba rody Mes parents (moji/e)nos parents (naši/e) Tes parents (tvoji/e) vos parents (vaši/e) Ses parents (jeho/její) leurs parents (jejich) Pozor! Je nutné nezaměňovat osobní zájmeno leur – jim a přivlastňovací zájmeno leur/s - jejich

použití Ve francouzštině se používají nesamostatná přivlastňovací zájmena častěji, než v češtině Např.: češu si vlasy, čistím si zuby Je peigne mes cheveux. Je brosse mes dents. Jako náhrada českého zájmena –svůj Já hledám své papíry. My hledáme své papíry. Je cherche mes papiers. Nous cherchons nos papiers.

Přivlastňovací zájmena samostatná Tvary mužského a ženského rodu, jednotné číslo Le mien, la mienne le nôtre, la nôtre Le tien, la tienne le vôtre, la vôtre Le sien, la sienne le leur, la leur Mezi tvary notre a le nôtre, votre a le vôtre je rozdíl v pravopise i ve výslovnosti

Množné číslo Tvary mužského rodu Les miens les nôtres Les tiens les vôtres Les siens les leurs Tvary ženského rodu Les miennes les nôtres Les tiennes les vôtres Les siennes les leurs

použití Tvary přivlastňovacích zájmen samostatných se používají samostatně, bez podstatného jména. Zastupují podstatné jméno, abychom jej nemuseli opakovat. Např.: Velmi se mi líbí váš dům, ten náš je moc starý. J‘aime beaucoup votre maison, le nôtre est très vieille.

Exercices Traduisez. To je můj bratr. Kde je vaše škola? Moji přátelé už odešli. To je jeho kniha? Jejich dům je velmi krásný. Vaše auto je rychlejší než naše. Tvůj pes je mladší než můj.

MERCI POUR VOTRE ATTENTION

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř  Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_5B8 Jméno autora: Jana Jašíková Název práce: Les pronoms possessifs Předmět: Francouzský jazyk Ročník: Kvinta Časová dotace: cca 20 minut Vzdělávací cíl: S pomocí výukové prezentace se studenti naučí tvořit, rozlišit a používat tvary přivlastňovacích zájmen nesamostatných i samostatných . Novou látku si zároveň i procvičí. Pomůcky: počítač, dataprojektor, (active board),  Inovace: studenti zhlédnou prezentaci s využitím ICT a doplní si nové informace a procvičí novou látku Poznámka: Materiály jsou určeny pro bezplatné používání a pro potřeby výuky a vzdělání na všech typech školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Vytvořeno dne: 25.05.2013