Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Německý jazyk Ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Málková Jarmila
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Projekt: H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Mikolajková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Mikolajková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Nepravidelná slovesa Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_07C12 Autor PaedDr. Dagmar Richterová Období vytvoření.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Časování pravidelných sloves
M I N U L Ý Č A S PERFEKTUM.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Osobní zájmena, tykání a vykání
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV:VY_32_INOVACE_12, perfektum - tvoření TÉMATICKÝ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_35_NJ7_Časování sloves TÉMA: Časování pravidelných sloves ČÍSLO PROJEKTU:
Němčina pro jazykové školy nově 1. Lektion 5: Im Schnellimbiss Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál slouží k výuce německého jazyka na základní škole. Je možné ho využít při.
S CHRITTE 2 L EKTION 9 R OZKAZOVACÍ ZPŮSOB Autor: Mgr.Marcela Smutková.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky v Červeném Kostelci, 17. listopadu 1197 Konjugation der schwachen Verben Časování pravidelných sloves VY_32_INOVACE_NJ_GRAMATIKA.02.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sloveso sein v přítomném čase
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Způsobové sloveso mögen
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Německý jazyk – Gramatické jevy
NĚMECKÝ JAZYK PERFEKTUM – SLABÁ SLOVESA Projekt POMOC PRO TEBE CZ. 1
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375
NĚMĚCKÝ JAZYK PRÉTERITUM – SLABÁ SLOVESA Projekt POMOC PRO TEBE CZ. 1
Časování pravidelných sloves (přítomný čas)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rozkazovací způsob Imperativ.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Německý jazyk Ročník : 7. Téma : Rozkazovací způsob Autor : Mgr. Zuzana Dosedlová, DiS

Rozkazovací způsob

Rozkazovací způsob Rozkazovací způsob pomocí tohoto způsobu se vyjadřuje příkaz nebo rozkaz rozkazovacím způsobem osobně oslovujeme jednu nebo více osob tvoří se tedy pro: 2. osobu jednotného čísla (du) 2. osobu množného čísla (ihr) při vykání pro 3. osobu množného čísla (Sie)

Rozkazovací způsob Rozkazovací způsob pro 2. osobu jednotného čísla rozkazovací způsob ve 2. osobě jednotného čísla tvoříme ze slovesného kmene, je buď bez koncovky nebo se připojuje –e koncovka se ponechává u sloves, jejichž kmen končí na -t, -d, -m, -n (Warte, Lerne…) osobní zájmeno (du) se přitom vynechává Např.: Geh! - Běž. u sloves s odlučitelnou předponou se tato dává až na konec věty: Ruf mich an! (zavolat – anrufen)

Rozkazovací způsob Rozkazovací způsob pro 2. osobu množného čísla rozkazovací způsob ve 2. osobě množného čísla tvoříme pravidelně časovaným slovesem (2. os. m.č.) pomocí koncovky -(e)t osobní zájmeno vynecháváme (ihr) Např.: Geht! - Běžte!

Rozkazovací způsob Rozkazovací způsob pro 1. a 3. osobu množného čísla tvoříme rozkazovací způsob pravidelně časovaným slovesem (1. a 3. os. m.č.) pomocí koncovek -en, -en u 1. a 3. osoby množného čísla stojí osobní zájmeno až za slovesem (wir, Sie) stejně jako u oznamovacího způsobu rozlišujeme tykání a vykání tykání: Komm! přijď Kommt! přijďte vykání: Kommen Sie! přijďte

Rozkazovací způsob Např: kaufen jednotné číslo množné číslo 1. os: --- 1. os.: Kaufen wir! kupme! 2. os: Kauf(e)! kup! 2. os.: Kauft! kupte! 3. os: --- 3. os.: Kaufen Sie! kupte!

Rozkazovací způsob Sloveso sein tvoří rozkazovací způsob nepravidelně: sein jednotné číslo množné číslo 1. os: --- 1. os.: Seien wir! buďme! 2. os: Sei! buď! 2. os.: Seid! buďte! 3. os: --- 3. os.: Seien Sie! buďte!

Rozkazovací způsob Tvořte rozkazovací způsob pro dané osoby: zeigen (Sie) …………………………… warten (du) ……………………………. schenken (ihr) ………………………… öffnen (Sie) ……………………………. spielen (wir) …………………………… suchen (du) …………………………… besorgen (wir) ………………………… schauen (ihr) ………………………….. gehen (du) ……………………………..

Seznam použitých zdrojů KOLEČKOVÁ O. a kol., Sprechen Sie Deutch (1. díl), Polyglot : Praha. 1996, s. 239, ISBN 80-901988-3-X. http://www.nemecky.net [online]. [cit. 2011-05-08]. Zápor. Dostupné z WWW: < http://www.nemecky.net/gramatika/rozkazovaci_zpusob_v_nemcine/>.