SKLOŇOVÁNÍ A PRAVOIS PŘÍDAVNÝCH JMEN MĚKKÝCH Český jazyk 5. ročník ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncovky podstatných jmen
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Třídění a vzory přídavných jmen
SKLOŇOVÁNÍ A PRAVOPIS PŘÍDAVNÝCH JMEN TVRDÝCH Český jazyk 5. ročník ZŠ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
Přídavná jména Uveď co nejvíce přídavných jmen, která se vztahují k obrázku. Co není správně? svítící, krásný, londýnský, nový, vysoký, v noci, naše foto.
Přívlastek Český jazyk 6. ročník ZŠ
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ8_16 Sada DUMČeský jazyk 8 Předmět Český jazyk Název materiáluPřídavná jména – skloňování. Anotace V prezentaci.
PŘÍD. JMÉNA vzory mladý-jarní
PŘÍDAVNÁ JMÉNA Český jazyk 4. ročník ZŠ
Která věta je správně Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU MUŽSKÉHO
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU STŘEDNÍHO Český jazyk 4. ročník ZŠ
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU ŽENSKÉHO
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Pravopis přídavných jmen měkkých
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
81.1 Přídavná jména MĚKKÁ TVRDÁ (vzor mladý)
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Pravopis přídavných jmen tvrdých
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzory podstatných jmen ( rod mužský, ženský, střední )
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Přídavná jména Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Vzory podstatných jmen ( rod mužský, ženský, střední )
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Skloňování podstatných jmen rodu středního
Jednotky hmotnosti 5. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor: Mgr. Jana Šulcová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Transkript prezentace:

SKLOŇOVÁNÍ A PRAVOIS PŘÍDAVNÝCH JMEN MĚKKÝCH Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST SKLOŇOVÁNÍ A PRAVOIS PŘÍDAVNÝCH JMEN MĚKKÝCH Český jazyk 5. ročník ZŠ

Přídavná jména měkká se skloňují podle vzoru jarní V koncovkách přídavných jmen měkkých píšeme jen í

Jednotné číslo Pád Mužský rod Ženský rod Střední rod 1. jarní (motýl, květ) jarní (noc) jarní (jitro) 2. jarního jarní 3. jarnímu 4. jarního (motýla) jarní (květ) 5. 6. (o) jarním (o) jarní 7. jarním

Množné číslo Pád 1. jarní (motýli, květy, jitra, noci) 2. jarních 3. 4. jarní 5. 6. (o) jarních 7. jarními

Rozlišíte v následujících spojeních přídavná jména tvrdá a měkká? sobí kůže, bílí racci, nesmělí lidé, kovově lesklí brouci, zdvořilí chlapci, rybí ploutve, kosí mláďata, draví žraloci, cizí země, psí plemena, světoznámí závodníci, kozí rohy, poctiví nálezci, pomalí hlemýždi, sokolí hnízda, obětaví pomocníci, lví tlapy, krokodýlí slzy, hraví kocourci, želví vejce

Rozlišíte v následujících spojeních přídavná jména tvrdá a měkká Rozlišíte v následujících spojeních přídavná jména tvrdá a měkká? Řešení TVRDÁ PŘÍDAVNÁ JMÉNA bílí racci, nesmělí lidé, kovově lesklí brouci, zdvořilí chlapci, draví žraloci, světoznámí závodníci, poctiví nálezci, pomalí hlemýždi, obětaví pomocníci, hraví kocourci MĚKKÁ PŘÍDAVNÁ JMÉNA sobí kůže, rybí ploutve, kosí mláďata, cizí země, psí plemena, kozí rohy, sokolí hnízda, lví tlapy, krokodýlí slzy, želví vejce

Nespletete se v pravopise tvrdých a měkkých přídavných jmen? orl_ smělost, v tmav_ch nocích, pod kokosov_mi palmami, z ryz_ho přátelství, drav_ supi, laskav_ dědeček, ryb_ kost, v upl_nul_ch letech, sov_mi mláďaty, nadívané hus_ krky, draz_ přátelé, žab_mu kuňkání, žulov_m balvanům, mezi ciz_mi lidmi, na makov_ch a povidlov_ch koláčích, několik čap_ch mláďat zdrav_ nápoj, střídm_ lidé, drz_m pohledem, osl_ uši, hotov_m_ obrazy, slep_ hudebníci, ps_ věrnost, pronikav_m kos_m hvízdáním, pod převisl_mi vrbov_mi větvemi, krav_ rohy, ve vos_m hnízdě, slab_mi pěnkav_mi hlásky

Nespletete se v pravopise tvrdých a měkkých přídavných jmen? Řešení orlísmělost, v tmavých nocích, pod kokosovými palmami, z ryzího přátelství, draví supi, laskavý dědeček, rybí kost, v uplynulých letech, sovími mláďaty, nadívané husí krky, drazí přátelé, žabímu kuňkání, žulovým balvanům, mezi cizími lidmi, na makových a povidlových koláčích, několik čapích mláďat zdravý nápoj, střídmí lidé, drzým pohledem, oslí uši, hotovými obrazy, slepí hudebníci, psí věrnost, pronikavým kosím hvízdáním, pod převislými vrbovými větvemi, kraví rohy, ve vosím hnízdě, slabými pěnkavími hlásky

Doplňte Učíme se ciz_m jazykům. Ryb_ tuk je zdrav_. Dědeček postavil na zahradě nov_ včel_ úl. Prsten byl z ryz_ho zlata. Za vsí je rozsáhl_ borov_ les. Mal_ medvědi jsou hrav_. Jedli jsme polévku s hověz_m masem. Nad námi se ozval pronikav_ jestřáb_ křik. Kolem se potuloval ciz_ pes, zřejmě hladov_. Motýl_ křídla hrají všemi barvami. Z koruny stromu zazníval jásav_ kos_ zpěv. Vesnicí nás provázel zuřiv_ ps_ štěkot. Obdivovali jsme rychl_ sokol_ let. Z hnízda vykukovalo čap_ mládě. Na skále bylo orl_ hnízdo. Na půdě byl klobouk s pštros_m perem. Uvařili jsme si šípkov_ čaj. Jsou to mil_ lidé. Na pole se sneslo hejno siv_ch holubů. Je to pro mě ciz_ člověk. Z žab_ch vajíček se vylíhli pulci. Losos_ maso je narůžovělé.

Doplňte Řešení Učíme se cizím jazykům. Rybí tuk je zdravý. Dědeček postavil na zahradě nový včelí úl. Prsten byl z ryzího zlata. Za vsí je rozsáhlý borový les. Malí medvědi jsou hraví. Jedli jsme polévku s hovězím masem. Nad námi se ozval pronikavý jestřábí křik. Kolem se potuloval cizí pes, zřejmě hladový. Motýlí křídla hrají všemi barvami. Z koruny stromu zazníval jásavý kosí zpěv. Vesnicí nás provázel zuřivý psí štěkot. Obdivovali jsme rychlý sokolí let. Z hnízda vykukovalo čapí mládě. Na skále bylo orlí hnízdo. Na půdě byl klobouk s pštrosím perem. Uvařili jsme si šípkový čaj. Jsou to milí lidé. Na pole se sneslo hejno sivých holubů. Je to pro mě cizí člověk. Z žabích vajíček se vylíhli pulci. Lososí maso je narůžovělé.

SKLOŇOVÁNÍ A PRAVOPIS PŘÍDAVNÝCH JMEN MĚKKÝCH 5. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Zoner - České kliparty 1, 2, 3 obrázky z internetu Autor: Mgr. Květa Jeníčková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)