Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, přírodní.
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_584_VyOv6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_605_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_148_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_526_Př5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodověda Ročník:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_523_Př5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodověda Ročník:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_175_IT 6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_ 564_VyZd9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a zdraví Předmět: Výchova ke zdraví.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE__471 Pr 3 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu   Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět   Předmět:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_ 581 _VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_145_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_530_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Francie před revolucí Francie se již delší dobu potácela na pokraji státního bankrotu od zač. 80. let 18. stol. začaly být uskutečňovány reformy pro povzbuzení.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_541_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, obyvatelstvo,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, cestovní,
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Marie Terezie, Josef II. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, potravinářský.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_609_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_488_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_ 562_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Středočeský.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_597_VyOv6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_592_VyZd9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a zdraví Předmět: Výchova ke zdraví.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Kutná Hora,
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_586_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_607_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_ 563_VyOv9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_604_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_574_VyOv7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, chemický,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:8. ročník Klíčová slova:Amerika, Jižní Amerika –
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_602_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Číslo: VY_32_INOVACE_26_12 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Postavení.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_577_VyOv6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_591_VyOv7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_583_VyOv7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_ 546_VyZd7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a zdraví Předmět: Výchova ke zdraví.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_579_VyOv6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, interaktivní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2791 VY_32_INOVACE_569_VyOv8     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství Ročník: 8. ročník Klíčová slova: Lidská práva v průběhu dějin Autor: Mgr. Radka Sasýnová Vzdělávací zařízení: Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400 Pionýrů 400, 738 02 Frýdek-Místek Anotace : výukový materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí a je umístěn na flash disku Ověřeno ve výuce dne: 7. května 2012

Lidská práva v průběhu dějin http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/02/Magna_Carta.jpg/220px-Magna_Carta.jpg

Starověk (7.stol.př.n.l. – 10.stol.n.l.) Už v této době lidé přicházeli s myšlenkou jakýchsi pravidel, podle kterých by se lidé měli ochraňovat Tato pravidla podpořilo křesťanství (káže: všichni jsme si rovni) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/58/Code-de-Hammurabi-1.jpg/220px-Code-de-Hammurabi-1.jpg

Otroctví První systém uspořádání společnosti Nepřinášelo žádná práva Vyskytovalo se ve starověkém Římě Otrokem byli zajatci z války, … Svobodný člověk se nemohl stát otrokem Otrok neměl právo na život, musel těžce pracovat, bylo s ním nelidsky zacházeno V dnešní době je otroctví ve většině zemí ZAKÁZANÉ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cd/Boulanger_Gustave_Clarence_Rudolphe_The_Slave_Market.jpg/400px-Boulanger_Gustave_Clarence_Rudolphe_The_Slave_Market.jpg

Středověk ( 10.stol.n.l. – 13.stol.n.l.) Po pádu Římské říše a po barbarských nájezdech se zase pomalu začínají tvořit města, nastává znovu objevení římských systémů otroctví Na otroky se pohlíží jako na svobodnější osobu, neboť křesťané věřili, že potřebují svobodu k vedení svého života Vzniká systém nazvaný nevolnictví http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/90/Spyrdom_dvere.jpg/220px-Spyrdom_dvere.jpg

Nevolnictví Osud člověka je v rukou pána (šlechtice) Bez jeho svolení se nemohou stěhovat, učit, ženit či vdát se Museli pracovat na panském (robotovat) Měli právo na život

Raný novověk ( 14.stol.n.l. – 18.stol.n.l.) Nevolnictví pozvolna přechází v poddanství http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Columbus_Taking_Possession.jpg/250px-Columbus_Taking_Possession.jpg

Poddanství Lidé mají více práv než právo na život Poddaný měl závazky vůči vrchnosti, státu a církvi Musejí robotovat na panském, odvádět desátky a daně Největší povinností byl tzv. ourok (= peněžní dávka odváděná vrchnosti), hned za ním robota na panském majetku

Velká francouzská revoluce Francie byla na počátku státního bankrotu, peníze docházely Aristokracie nesouhlasila s reformami, které se týkaly nesmyslných poplatků, avšak Ludvík XVI. proti těm, kteří nesouhlasili udělal soudní reformu Lid se bouřil v čele se šlechtou V noci z 9. na 10. srpna lid zaútočil na panovnické sídlo, král Ludvík byl uvězněn Pořádaly se volby, kam se mohl kdokoli přihlásit

1789 Konec poddanství Velká francouzská revoluce ( 10. srpna 1789) Heslo: volnost – rovnost – bratrství Byla vytvořena Deklarace lidských práv a svobod Revoluce je chápána jako převrat z absolutismu na občanství, je to zásadní zlom v chápání lidských práv http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4e/Prise_de_la_Bastille.jpg/220px-Prise_de_la_Bastille.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/76/Cruikshank_-_The_Radical%27s_Arms.png/160px-Cruikshank_-_The_Radical%27s_Arms.png

Novověk Občanům je přiznána důstojnost, práva a svoboda Máme právo volit, … http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/05/Op2000a.jpg/180px-Op2000a.jpg

Samostatná práce Seřaď právní systémy od nejstaršího po současný: otroctví – nevolnictví – poddanství – občanství Co je to uorok? peněžní dávka odváděná vrchnosti Kdy proběhla Velká francouzská revoluce a co bylo její příčinou? 9. - 10. srpna 1789, peněžní reformy Jaká jsou hesla VFR? volnost, rovnost, bratrství Mají občané právo volit? ano

Bylo použito: - cs.wikipedia.org/wiki