Digitální fotografování pro mírně pokročilejší… Struktura a organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI MULTIMEDIÁLNÍ TVORBY „UMĚNÍ A MULTIMÉDIA“ INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI.
Advertisements

Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
3MA382 Manažerská informatika projektové řízení
4SA424 Vizuální komunikace - VŠE Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. a tým lidí z GML (Grafická a multimediální laboratoř AVO VC VŠE (FIS.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Organizace kurzu Digitální fotografování 4SA424
Nové formy vzdělávání ve veřejné správě Závěrečná obhajoba mé práce Laňková Gabriela LAN0020.
4SA424 Vizuální komunikace - VŠE Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. a tým lidí z GML (Grafická a multimediální laboratoř VŠE)
Formáty grafických souborů
Počítače a marketing ve venkovském cestovním ruchu Počítačový kurz Lektor: Ing. Marta Kočková.
4SA424 Vizuální komunikace - VOŠIS Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. a tým lidí z GML (Grafická a multimediální laboratoř AVO VC VŠE (FIS.
Obsah a organizace Počítačová grafika POG 2
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
PERSONÁLNÍ ŘÍZENÍ FLD, HSSL KS.
1 Systémové pojetí hospodářské organizace (SHO) část 2. Stanislav Horný VŠE, katedra Systémové analýzy
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
U3V Počítačová grafika Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. gml.vse.cz Vysoká škola ekonomická fakulta.
Základy fotografování (V. Část)
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Digitální fotoaparát
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
4SA424 Vizuální komunikace - VOŠIS Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. a tým lidí z GML (Grafická a multimediální laboratoř AVO VC VŠE (FIS.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
U3V Počítačová grafika Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. gml.vse.cz Kristýna Horná, Libor Krsek, Martin Seko a další z GML.
Základy digitální fotografie 1. Základy fotografování
Digitální fotografie Struktura a organizace. Digitální fotografie úvod doc. Ing. Stanislav Horný, CSc,
4SA424 Vizuální komunikace - VŠE Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. a tým lidí z GML (Grafická a multimediální laboratoř VŠE)
Digitální fotografování pro začátečníky… Struktura a organizace.
4SA339 Počítačová grafika Organizace Kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. gml.vse.cz Ing. Libor Krsek Vysoká škola ekonomická.
Vzdělávání na Univerzitách třetího věku v ČR Zlín, 26. –
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Digitální fotografování pro mírně pokročilejší… Struktura a organizace.
Struktura Vizuální komunikace VIZ doc. Ing. Stanislav Horný, CSc.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
Základy práce s počítačem – lekce III. Zvyšování IT gramotnosti zaměstnanců vybraných fakult MU.
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
4SA424 Vizuální komunikace - VŠE Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. a tým lidí z GML (Grafická a multimediální laboratoř VŠE)
2OP484 Manažerská informatika 4ÚvodSnímek 1 2OP484 Manažerská informatika 4 Úvod doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
Wellnes víkend 6. – , Horní Bečva – Mesit***
Struktura Počítačová grafika 4SA339 doc. Ing. Stanislav Horný, CSc.
POPR Počítačová podpora řízení Průběžné informace ke zpracování.
4SA339 Počítačová grafika Struktura doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. gml.vse.cz Ing. Libor Krsek Vysoká.
úvod Digitální fotografie - DIG doc. Ing. Stanislav Horný, CSc,
Struktura kurzu Počítačová grafika 4SA339
1 Zasedání spoluřešitelů projektu AU3V Praha 11. – doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc. Vysoká škola ekonomická v Praze
Jiří Simmer Pedagogická Fakulta, ZČU
4SA424 Vizuální komunikace Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. gml.vse.cz Vysoká škola ekonomická fakulta.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
1 Systémové pojetí hospodářské organizace (SHO) část 2. Stanislav Horný VŠE, katedra Systémové analýzy
Digitální fotografování úvod doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. dis. Kristýna Horná gml.vse.cz Vysoká škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Informatika (1) Počítač - základní pojmy HW a SW4 OS MS-DOS, Windows 95, 982 Org. souborů na disku, operační paměť2 Aplikace Malování, Word8 Základy programování.
Digitální fotografování pro začátečníky… Struktura a organizace.
U3V Počítačová grafika Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. gml.vse.cz Kristýna Horná, Libor Krsek, Martin Seko a další z GML.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
2OP863 Manažerská informatika 4ÚvodSnímek 1 2OP863 Manažerská informatika 4 Úvod doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (1) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Digitální fotografování pro mírně pokročilejší… Struktura a organizace.
Déjà - vu Tematická oblast
Organizace kurzu Digitální fotografování 4SA424
Makrofotografie Pouhým okem neviditelné a přesto to tam je!
Makrofotografie Pouhým okem neviditelné a přesto to tam je!
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
Transkript prezentace:

Digitální fotografování pro mírně pokročilejší… Struktura a organizace

4SA424 Digitální fotografování Organizace kurzu doc. Ing. Stanislav Horný, CSc. dis. Kristýna Horná a tým lidí z GML (Grafická a multimediální laboratoř VŠE) gml.vse.cz, gml.vse.rajce.idnes.cz, standahorny.rajce.idnes.cz, winstoneconart.rajce.idnes.cz Vysoká škola ekonomická Fakulta informatiky a statistiky Katedra systémové analýzy

Cíl –naučit kreativnímu vidění okolního světa a kreativnímu přístupu k jeho fotografování –seznámit s problematikou tvorby a zpracování digitální fotografie –vybavit znalostmi a dovednostmi, které umožní samostatně vytvářet fotografie a fotografie následně v počítači upravovat

Struktura –založeny buď na cloně, nebo na čase! –varinaty - clona: izolované scénické neutrální makra –varinaty - čas: zastavující pohyb sledující pohyb naznačující pohyb Fotoprocházky FOT 2 U3V Nahrát na příslušný disk a adresář na VŠE FotoPoradna

Struktura –založeny buď na cloně, nebo na čase! –varinaty - clona: izolované scénické neutrální makra –varinaty - čas: zastavující pohyb sledující pohyb naznačující pohyb Fotoprocházky FOT 2 U3V maily FotoPoradna: U3V FOT2A příjmení (*.jpg) : U3V FOT2B FotoPoradna ve vyjímečných případech!

Struktura – v čem se liší od FOT1? –technika a ovládání pouze stručně!! –varinaty - clona: izolované scénické neutrální makra –varinaty - čas: zastavující pohyb sledující pohyb naznačující pohyb –složitější kompozice (perspektiva,kontrasty, barva...) –typické motivy

Struktura - přednášky (hlavní tématické bloky) –Technika - fotoaparáty a příslušenství možnosti a uplatnění digi-fotografie princip práce digi-fotoaparátu parametry, funkce a typy digi-fotoaparátu formáty dat a komprese příslušenství –Technika – počítače z pohledu fotografů: HW a SW HW SW –Fotografování základy ovládání digitálních aparátů – nastavení parametrů práce s digitálními aparáty – ovládání v praxi kompozice a barva typické motivy kreativní vidění a kreativní exponování

Struktura – zápočtová cvičení: –Průběžné úkoly – prezentace ve FotoPoradně a na konci semestru: do 10ks „reportáž...” z víkendu, výletu, týdne, akce nafotit své „nejbližší” (fotkou je charakterizovat) max 3 své NEJNEJNEJ

Struktura – zápočtová cvičení: –Průběžné úkoly – prezentace ve FotoPoradně a na konci semestru: do 5 Ks subjektivní pohled na místo společně vybrané („Vyšehrad”, atd)…, nafotit lokalitu tak, jak jí cítíte, co to pro Vás znamená) do 5 Ks pohyb a hloubka ostrosti… vlastní volba: –do 5 Ks fotek z oblíbeného místa (procházky, vyvenčit – park, chalupa), popsat proč zrovna tam, jak to tam cítíte, pohled na dané místo… –do 5 Ks ČB můj dům, prostředí (ne byt, ale chodby, sklepy, střechy atd) do 10 Ks moje sobota - reportáž… barva: do 5ks od 1. dominanta, 2. kontrast, 3. monochromatické do 10 Ks jak cítíte Vánoce/Velikonoce – atmosféra

Zápočtová cvičení individuálně: –Průběžné úkoly – prezentace ve FotoPoradně a na konci semestru: foto kreativní expozice (vlastní volba ks) na: –prioritu clony –prioritu času foto barva (2-3 ks) na: –1. dominanta, 2. kontrast, 3. monochrom (nepovinné) fotostory (cca 10 ks) - bez komentáře, musí být jasné z fotek, barevně vyrovnat –použití něčeho (automatu na..., kávovaru, kola, pračky) –postup nějaké práce, výroba něčeho –nějaký děj (rande, cesta do školy, vstávání, operace, nakupování, setkání, pozdní příchod, stlaní postele)

Literatura: –HORNÝ, S.: Počítačová grafika – teorie a praxe, VŠE, Praha 2000, ISBN –HORNÝ, S.: Materiály ke cvičením DTP (PhotoPaint a Ventura), VŠE, Praha 2000, ISBN: X –HORNÝ, S.: Vizuální komunikace firem, Praha: VŠE, 2004, ISBN –HORNÝ, S.: Digitální fotografie, Praha: VŠE, 2005, ISBN