Organismy jednobuněčné a mnohobuněčné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Advertisements

Semenné rostliny, rostlinné orgány
- Úvod do biologie člověka
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Smyslová soustava člověka
Živočichové rybníka Žahavci.
Základní části buňky a jejich hlavní význam
HISTOLOGIE A ROSTLINNÁ PLETIVA
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Bezobratlí živočichové
Středn í zdravotnick á š kola, N á rodn í svobody P í sek, př í spěvkov á organizace Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č.
Opěrná soustava Úvod.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
EKOSYSTÉM RYBNÍKA Ekologický přírodopis pro 6
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní struktura života
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Jednobuněční.
Rostliny.
Přechod rostlin na souš
Jednobuněčné organismy 1
Rozmanitost, ochrana a význam lesa
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_636_NERVOVÁ SOUSTAVA Téma: ČINNOST NERVOVÉ SOUSTAVY,
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.05 Anotace: Prezentace vysvětlí základní rozdíly mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy, procvičuje a opakuje učivo. Vzdělávací.
Nervová soustava Olga Bürgerová.
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Uspořádání rostlinného těla
Živočichové Dělení.
Nervová soustava l Autor : Mgr. Irena Hudcová Přírodopis Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nervová soustava 1 CNS.
BUŇKA.
Mnohobuněčné organismy
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Nervová soustava 2 Mozek.
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Jednobuněčné organismy 2
Ekosystém Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
U jednobuněčných je tělo tvořeno jedinou buňkou  na změnu prostředí reaguje buňka.  tělo mnohobuněčných je tvořeno mnoha specializovanými skupinami.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Řízení živočišného organismu.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Stavba lidského těla Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
BUŇKA – základ všech živých organismů
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
Anatomie rostlinných orgánů
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Pr.7.We.22_Mnohobunecne_organismy.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Řízení živočišného organismu
ROZLIŠENÍ BUNĚK PŘÍRODOPIS 6.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Botanika.
Transkript prezentace:

Organismy jednobuněčné a mnohobuněčné

Organismy jednobuněčné tělo je tvořeno jedinou buňkou, která zajišťuje všechny životně důležité děje např. prvoci a některé řasy

Organismy mnohobuněčné tělo je složeno z velkého počtu buněk skupiny buněk v organismu zajišťují různé funkce (specializují se) specializované skupiny buněk u živočichů nazýváme tkáně, u rostlin pletiva

- vodivá pletiva v listu rostliny

- nervová tkáň

Schéma stavby těla rostlin buňka pletivo (např. vodivé, krycí) orgán (např. stonek, list) organismus

Schéma stavby těla živočicha buňka (např. neuron) tkáň (např. nervová) orgán (např. mozek) orgánová soustava (např. nervová) organismus

Použité zdroje KVASNIČKOVÁ, D., JENÍK, J., PECINA, P., FRONĚK, J., CAIS, J. Ekologický přírodopis pro 7. ročník základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií – 2. část. 2. vyd. Praha: Fortuna, 1997. 80 s. ISBN 80-7168-440-6. http://vikend.nova.cz/clanek/novinky/video-prvoci-vikend-8-3-2010.html http://fotopribeh2009.avcr.cz/?p=gal&id=100-2 http://www.eastcentral.edu/programs/depts/bi/animal_tissue/nervous_muscle_tissues.php