Elektronická učebnice - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronická učebnice - I
Advertisements

106.1 Člověk a kultura Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Autor: Mgr. Alena.
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Elektronická učebnice - I
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
128.1 Člověk a škola Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Autor: Mgr. Alena.
Elektronická učebnice - I
35.1 Krychle, válec, kvádr, jehlan
51.1 Slovesa Co dělají děti na obrázku?
20.1 Malá násobilka - násobení
10.1 Cyklista na silnici, výbava cyklisty
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
8.1 Lidé kolem nás – POSTAVENÍ DĚTÍ VE TŘÍDĚ, VZTAHY
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
44.1 Člověk – pohybová soustava – svaly II.
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Předpony ob-, v-, vy-, vý- jede objede ujede vyjede nejede vjede
36.1 Obsahy složitějších obrazců
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Elektronická učebnice - I
62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec
20.1 Trojúhelníková nerovnost
60.1 Základy mikroskopování
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
6e.1 Písmenko S Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
35.1 Zájmena Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
09.1 Chodec v silničním provozu
97.1 Omluvenka Jdu k zubnímu lékaři. Zúčastním se soutěže.
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
12.1 Mimořádné události, IZS
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
Elektronická učebnice - II
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
126.1 Jednoduché křižovatky, pravidlo pravé ruky
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
83.1 Skloňování zájmen, druhy
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
Elektronická učebnice - I
6g.1 Písmenko P Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
Elektronická učebnice - I
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Společenské chování Společenské chováníOB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
TEST Společenské chování
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Společenská výchova – Podání ruky
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Lidé kolem nás TÉMA: Zásady.
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 103.1 Člověk mezi lidmi Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Alena Horová

Řekni, kdo se na obrázku chová špatně a kdo správně. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 103.2 Co už víš? Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Řekni, kdo se na obrázku chová špatně a kdo správně. Označ správné dvojice.

103.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 103.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? PŘÁTELSTVÍ Vzniká nejčastěji mezi lidmi přibližně stejného věku (vrstevníky) a podobných zájmů. přítel o mně ví vše dobré i špatné má nás rád takové, jací jsme je vždy ochoten nám pomoci přátelství si někteří lidé uchovávají i celý život KAMARÁDSTVÍ Vzniká mezi vrstevníky a spolužáky - mají většinou podobné názory a zájmy. vztahy však nejsou tak vřelé jako u přátel kamarádů, se kterými trávíme čas, můžeme mít spoustu, opravdových přátel je jen pár ZNÁMÝ Člověk, kterého potkáváme, občas se s ním bavíme, víme, jak se jmenuje, ale neznáme jeho vlastnosti a zájmy. PRAVIDLA SLUŠNÉHO CHOVÁNÍ = souhrn společností tolerovaných a vyžadovaných pravidel chování mezi lidmi

103.4 Co si řekneme nového? PRAVIDLA SLUŠNÉHO CHOVÁNÍ Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 103.4 Co si řekneme nového? OMLUVA nesplním slib, opozdím se, někomu ublížím → vždy se omluvím „promiňte prosím“, „pardon“ Omluva není projevem slabosti – naopak schopnosti přiznat chybu. PRAVIDLA SLUŠNÉHO CHOVÁNÍ = souhrn společností tolerovaných a vyžadovaných pravidel chování mezi lidmi jsou podobná pravidlům sportovní hry tím, že známe pravidla slušného chování, můžeme předejít „společenskému trapasu“ naše chování k druhým má být slušné a zdvořilé nikomu neděláme nic, co sami nemáme rádi PRO NĚKTERÉ SITUACE JSOU JASNĚ DANÁ PRAVIDLA – TA MUSÍME ZNÁT POZDRAV vyjadřujeme jím úctu k člověku měl by být přiměřeně hlasitý pozdravit bychom měli, odpovědět na pozdrav musíme!! PROSBA, ŽÁDOST žádáme, když máme na něco právo prosíme, když víme, že druhá osoba není povinna nám vyhovět když o něco prosíme, je zdvořilé říci: „prosím“ vždy poděkujeme!!! → dáváme najevo svůj vděk za vstřícnost či prokázanou službu STISK RUKY vzájemné podání rukou zpravidla doprovází seznámení, pozdrav či gratulaci naznačíme tím druhému člověku úctu, respekt a podporu ruku nabízí vždy společensky významnější osoba (starší, nadřízený, žena) vždy podáváme pravou ruku (i když jsme leváci) důležitý je způsob, jakým ruku podávám (nedrtím, nelomcuji, leklá ryba) NÁVŠTĚVA DIVADLA, KINA, SPOLEČENSKÉ AKCE nutností je vhodné společenské oblečení přicházíme včas, kabát odkládáme v šatně sedíme-li v řadě, kam vchází další diváci – vstaneme, aby mohli projít divák, který vchází do řady, prochází s tváří obrácenou k sedícím chováme se tiše, abychom nikoho nerušili

103.5 Co si pamatujete? Co se děje na obrázku? Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 103.5 Co si pamatujete? Co se děje na obrázku? Jaká pravidla chování zde lidé nesmí opomenout? Popiš základní pravidla chování v divadle či kině. Jaká pravidla chování musíme dodržovat v dopravních prostředcích? Zahrajte scénku, při které kamarád žádá o pomoc. Zapomněl/a sis úkol. Předveď, jak se správně omluvit učiteli. Koho označujeme jako známého? Jaká jsou pravidla slušného chování ve škole? Vysvětli rozdíl mezi kamarádstvím a přátelstvím. Vysvětli, proč bychom měli dobře znát pravidla slušného chování.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 103.6 Něco navíc pro šikovné HLAVNÍ SPOLEČENSKÉ ZÁSADY STOLOVÁNÍ Zaujmutí místa u stolu Muž si nesedá, pokud ještě žena stojí. Ve vybrané společnosti se muži dokonce zvedají, když dáma vstane. Naopak, když se krátce postaví muž, ženy mohou klidně sedět. Lokty nepatří na stůl Na stůl si můžete položit jen ruce, lokty na něm nemají co dělat. Ubrousek Ubrousek si rozložte nejpozději při podávání prvního chodu. Rozložený si ho položte na klín. Když si ubrouskem během jídla otřete ústa, vraťte jej poté přeložený zpět na klín. Při odchodu od stolu položte použitý, složený ubrousek vedle sebe vlevo. Pořadí používaných příborů Stačí si zapamatovat jednoduché pravidlo: příbor položený nejdál od talíře, používáme jako první! Během jídla položte příbor na talíř křížem, číšník pozná, že budete v jídle pokračovat. Příbor položený na talíři rovnoběžně vedle sebe znamená, že jsem dojedl. Konzumace polévky Lžíci neplňte až po okraj, talíř nikdy nenaklánějte. U nás se lžíce vkládá do úst špičkou, ale v některých zemích bokem. Foukat do lžíce s polévkou se nesluší!

103.7 CLIL LAY THE TABLE dessert spoon dessert plate soup spoon Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 103.7 CLIL dessert spoon dessert plate soup spoon shallow plate glass napkin fork LAY THE TABLE knife

103.8 Test znalostí b c a Při pozdravu podáváme ruku? Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 103.8 Test znalostí Při pozdravu podáváme ruku? levou pravou obě je to jedno 3. Při podání ruky? partnerovu ruku silně stiskneme partnerovu ruku jemně držíme partnerovu ruku přiměřeně stiskneme a díváme se mu do očí d) partnerovou rukou mohutně zatřeseme 2. Když mě někdo pozdraví? odpovídat nemusím musím vždy odpovědět dělám, že neslyším mám radost Mé sedadlo v divadle je v řadě uprostřed. Řadou procházím? čelem k sedícím zády k sedícím do řady vůbec nemohu vstoupit co nejrychleji Správné odpovědi: b c a Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 103.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart http://4.bp.blogspot.com/-aoGfmQgJ_nk/TafzBjRe4dI/AAAAAAAAAgc/QT_9E0CHFzU/s1600/situace+1+003.jpg (slide 2) http://1.bp.blogspot.com/-pqxgc0esWSg/Tafy76ZY3-I/AAAAAAAAAgU/yzJQSF3yekc/s1600/situace+1+001.jpg (slide 1,2) http://4.bp.blogspot.com/-pKJDQ87n2ds/Tafy57SsW1I/AAAAAAAAAgQ/iriIP504Nq8/s320/situace+1.jpg (slide 1,2,4) http://www.ucebne-pomocky.sk/include/nahlad.php?cesta=889/slu__n___spr__va_49b2c631a10c6.jpg (slide 1) http://www.obrazky-citaty.cz/wp-content/uploads/pr0010.jpg (slide 1,3) http://nd05.jxs.cz/785/313/2b824b8aab_79906034_o2.jpg (slide 1) http://nd04.jxs.cz/045/048/8e7fb4a180_73587232_o2.jpg (slide 1,3) http://imb.lide.cz/big/4e39afdd12d3ee05d7250200.jpg?year=2011&month=08&day=0320&id=105233429 (slide 3) http://www.chovani.eu/web/media_image/645-article-1.jpg (slide 4,5) http://media.novinky.cz/374/93742-original-fkiql.jpg (slide 6,7) http://www.zastreseno.cz/assets/clanky/2009-06/clanek00834/upload/photo/2696158793_7b96df831a.jpg (slide 6)

103.10 Anotace Autor Mgr. Alena Horová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 103.10 Anotace Autor Mgr. Alena Horová Období 01 – 06/2013 Ročník 4. a 5. ročník Klíčová slova Přítel, kamarád, známý, slušné chování Anotace Prezentace popisující pravidla slušného chování a základní vztahy mezi lidmi.