SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2.1 Substantive – Genus, Artikel
Advertisements

SILNÉ SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN V JEDNOTNÉM ČÍSLE
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA A JEJICH ČASOVÁNÍ
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
studenti se seznamují se správnými tvary přivlastňovacích zájmen
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
VZTAŽNÁ A UKAZOVACÍ ZÁJMENA
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivityII/2–Inovace.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN A PŘÍSLOVCÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 2 - SE ČLENEM NEURČITÝM
Skloňování podstatných jmen
Množné číslo podstatných jmen
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Číslo v digitálním archivu školy
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Číslo v digitálním archivu školy
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název materiálu: Předložky se 4. pádem
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Označení DUM Fi- DUM Autor
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Tvarosloví – zájmena, číslovky
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Číslo v digitálním archivu školy
Anotace : ICT ČJ přídavná jména II. - 5.ročník
Anotace : ICT ČJ podstatná jména II. - 4.ročník
Deklination der Adjektive nach den Possesivpronomen
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Deklination der Adjektive nach dem bestimmten Artikel Genitiv und Dativ.
Š ABLONA : ICT ČJ Č ÍSLOVKY 5.R. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková.
Deklination der Adjektive nach dem unbestimmten Artikel Genitiv und Dativ.
Deklination der Adjektive nach dem bestimmten Artikel Nominativ und Akkusativ.
Základní gramatika latiny
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
7. LEKCE (7. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Adjektive Autor Mgr.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14, člen určitý TÉMATICKÝ CELEK:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Přivlastňovací zájmena VY_32_INOVACE_02-19 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pády podstatných jmen, rod mužský, člen určitý
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
RELATIVPRONOMEN RELATIVSÄTZE.
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Skloňování po členu určitém.
Němčina pro 8. třídu Anotace : Německý jazyk pro 8. ročník
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Skloňování přídavných jmen po.
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Skloňování přídavných jmen po členu určitém
Transkript prezentace:

SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM Autor: Katka Česalová Datum: 26. 8. 2013 Cílový ročník: 6. - 9. ročník Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk 2. stupeň Tematický okruh: Tvarosloví Téma: Skloňování přídavných jmen se členem určitým Metodický list/anotace: žáci se seznámí se zásadami skloňování přídavných jmen se členem určitým, procvičí se v praktickém používání skloňovaných tvarů Jazyk: čeština, němčina Očekávaný výstup: žáci na základě uvedených pravidel skloňují přídavná jména se členem určitým a správné tvary používají v mluveném i psaném projevu ve větách Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 15 let

ZÁKLADNÍ POJMY: PŘÍDAVNÉ JMÉNO – ADJEKTIVUM JEDNOTNÉ ČÍSLO – SINGULÁR (SG) MNOŽNÉ ČÍSLO – PLURÁL (PL) MUŽSKÝ ROD – MASKULINUM (M) ŽENSKÝ ROD – FEMININUM (F) STŘEDNÍ ROD – NEUTRUM (N) 1. PÁD – NOMINATIV (NOM) 2. PÁD – GENITIV (GEN) 3. PÁD – DATIV (DAT) 4. PÁD – AKUZATIV (AK)

Při skloňování přídavných jmen vycházíme ze znalosti skloňování podstatných jmen. Rozlišujeme 3 druhy skloňování přídavných jmen: 1. se členem určitým 2. se členem neurčitým 3. bez členu Platí zde stejné zásady: - stejné členy v jednotlivých pádech - stejné použití Vždy musíme vyjádřit určitý pád, tentokrát pomocí členu, přídavného jména a podstatného jména.

1.Skloňování přídavných jmen s určitým členem: M F N 1. der gute Vater 1. die schöne Mutter 1. das brave Kind 2. des guten Vaters 2. der schönen Mutter 2. des braven Kindes 3. dem guten Vater 3. der schönen Mutter 3. dem braven Kind 4. den guten Vater 4. die schöne Mutter 4. das brave Kind Zásady: - 2. a 3. pád u M a N jsou stejné - F a N má stejný vlastní 1. a 4. pád

MNOŽNÉ ČÍSLO - PLURÁL: PL 1. die braven Kinder 2. der braven Kinder PRO VŠECHNY RODY JE STEJNÉ. PL 1. die braven Kinder 2. der braven Kinder 3. den braven Kindern 4. die braven Kinder PAMATUJ: 3. PÁD PLURÁLU – SAMÁ „N“!

Pamatuj: stejným způsobem skloňujeme přídavná jména po zájmenech: dieser – tento jeder – každý welcher – který, takový mancher – mnohý a po číslovkách: alle – všichni beide – oba andere – jiní, druhý ze dvou B.: dieser junge Mann, beide schönen Frauen

Úkol: pro 4 skupiny: Skupina A vymyslí co nejvíce vět, ve kterých použije skloňování přídavných jmen v mužském rodu. Skupina B vymyslí co nejvíce vět, ve kterých použije skloňování přídavných jmen v ženském rodu. Skupina C vymyslí co nejvíce vět, ve kterých použije skloňování přídavných jmen ve středním rodu. Skupina D vymyslí co nejvíce vět, ve kterých použije skloňování přídavných jmen v plurálu. Žáci ve skupinách mají určený čas na tvoření vět, při tom mohou používat předcházející tabulky, případně se zeptat učitele, pokud si nevědí rady. Ve větách mohou používat i předložky s určitými pády. Poté prezentují svoji práci spolužákům.

Použité zdroje: Vlastní materiály autorky Použité zdroje: Vlastní materiály autorky. Zdroje obrázků: Obrázky použity z galerie Klipart MS Word 2010.

Děkuji vám za pozornost.