IMPÉRATIF ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DÉSCRIPTION DU LIEU VY_32_INOVACE_5B16.
Advertisements

PASSÉ COMPOSÉ (MINULÝ ČAS SLOŽENÝ)
LE SPORT VY_32_INOVACE_5B20.
LE CANADA VY_32_INOVACE_5A11.
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
LES PRONOMS INDÉFINIS NEURČITÁ ZÁJMENA
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
LES PRONOMS POSSESSIFS
LES ADVERBES PŘÍSLOVCE VY_32_INOVACE_5B19. ADVERBES DU LIEU Ailleursjinde, jinam Autourokolo Autre partjinde, jinam Dedansuvnitř Dehorsvenku Dessousvespod,
FUTUR SIMPLE BUDOUCÍ ČAS
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Časové výrazy Les expressions temporelles
LES VERBES AU PRÉSENT PŘÍTOMNÝ ČAS
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
Prof. Ph.Dr. MIROSLAV TYRŠ
Expressions avec le verbe ÊTRE Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
CONDITIONNEL PRÉSENT PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
Rozklad dichromanu amonného
Jan Palach VY_32_INOVACE_2A2.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
VY_32_INOVACE_B3 IMPARFAIT MINULÝ ČAS.
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
legenda české a světové gymnastiky
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
L‘ AGRICULTURE ET L‘ INDUSTRIE DE LA FRANCE VY_32_INOVACE_5A8.
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
LE LUXEMBOURG VY_32_INOVACE_5A12. CONTENU O INFORMATIONS GÉNÉRALES O LA GÉOGRAPHIE O LA POLITIQUE O LES SPÉCIALITÉS
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
VY_32_INOVACE_5A10.  informations générales  la géographie  le systéme politique  l‘ économie  les villes principales  les produits typiques CONTENU.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
VY_32_INOVACE_5A17.  Le Moyen Age  La Rennaissance  Le XVIIIe siecle  Le Romantisme  Le Réalisme  Le Symbolisme  Le XXe siecle CONTENU.
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Négation Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř PaedDr. Miroslava Drahorádová ČASOVÁNÍ SLOVES TYPU МОЧЬ / ПОМОЧЬ VY_32_INOVACE_5C16.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Tabulátory, neboli zarážky VY_32_INOVACE_7C3. Definice Zarážka tabulátoru na vodorovném pravítku označuje, kam bude odsazen text nebo kde začne sloupec.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
VY_32_INOVACE_5A6 LA SOCIÉTÉ DE LA FRANCE.
VY_32_INOVACE_2C18 Emil Zátopek legenda atletiky.
VY_32_INOVACE_5A5.   informations générales  les frontieres  les montagnes  les fleuves  le climat CONTENU.
ČÍSELNÉ ŘADY, SEZNAMY Tabulkové procesory 2 VY_32_INOVACE_7C9.
Réalisation: Lenka Manová
VY_32_INOVACE_5A9 LA BELGIQUE.
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Transkript prezentace:

IMPÉRATIF ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB VY_32_INOVACE_5B15

IMPÉRATIF – LES VERBES RÉGULIERS Rozkazovací způsob se používá jako v češtině pouze ve 2.osobě jednotného a 2.osobě množného čísla, v 1.osobě množného čísla se užívá jako výzva Používá s vždy bez zájmena tvary u sloves na –er Parle! Parlez! Parlons! tvary u sloves na –ir, -re (jako ozn. způsob) Finis! Finissez! Finissons! Réponds! Répondez! Répondons!

LES VERBES PRONOMINAUX Tu te laves lave-toi! Nous nous lavons lavons-nous! Vous vous lavez lavez-vous! Záporný rozkazovací způsob Ne te lave pas! Ne nous lavons pas! Ne vous lavez pas!

QUELQUES FORMULES IMPÉRATIVES Sois patient! Buď trpělivý! Soyez à l‘heure! Buďte tady včas! Excusez-moi! Omluvte mne! Dis -moi! Řekni mi! Voyons! Podívejme! Tiens! Hele, tu máš! Appelle-moi! Zavolej mi! Vas-y! Běž pryč!

IMPÉRATIF ET LES PRONOMS COD, COI -moi -nous écoute-moi! -toi -vous dépéchez-vous! -le, -le -les lave-les! -moi -nous passe-moi le sel! -toi -vous fais-toi plaisir! -lui -leur dis-leur la vérité! V kladném rozkazu se zájmena kladou vždy za sloveso a jsou připojena spojovníkem!!

IMPÉRATIF AVEC LES PRONONOMS EN NÉGATION V záporném rozkazu se zájmeno v předmětu dává vždy před sloveso!! Ne me téléphone pas! Nevolej mi! Ne te couche pas tard! Nechoď spát moc pozdě! Ne la regarde pas! Nedívej se na ni! Ne l‘écoute pas! Neposlouchej to! Ne le lui donne pas! Nedávej mu to! Ne te coupe pas! Neřízni se!

INTERDIRE - AUTORISER Il est interdit de stationner. Interdiction de stationner. Ne pas stationner. Défense de stationner. Stationnement interdit. ZÁKAZ STÁNÍ Stationnement autorisé. STÁNÍ POVOLENO

EXERCICES TRADUISEZ: Sens interdit! Entrée interdit aux animaux! Photos et film interdits! Il est interdit de jouer au ballon. Ne le touchez pas! Ne marchez pas sur la pelouse! Ne jettez pas les papiers par terre!

EXERCICES Formez impératif négatif: Levez-vous! Promène-toi le long de la rivière! Lave-toi! Disputez-vous! Habille-toi avec des vêtement plus chauds!

EXERCICES Traduisez: Nezpívej! Nepište propiskou! Nehádejte se! Nechoďte pěšky! Mluv hlasitěji! Piště nám častěji!

MERCI POUR VOTRE ATTENTION

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_5B15 Jméno autora: Jana Jašíková Název práce: L‘impératif Předmět: Francouzský jazyk Ročník: 3. Ročník, skupina 3.A, 3.L Časová dotace: cca 20 minut Vzdělávací cíl: S pomocí výukové prezentace se studenti naučí tvořit a používat tvary rozkazovacího způsobu. Novou látku si zároveň i procvičí. Pomůcky: počítač, dataprojektor, (active board), Inovace: studenti zhlédnou prezentaci s využitím ICT a doplní si nové informace a procvičí novou látku Poznámka: Materiály jsou určeny pro bezplatné používání a pro potřeby výuky a vzdělání na všech typech školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Vytvořeno dne: 10.06.2013