Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Německý jazyk Ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zápor.
Advertisements

Vypracovala:Málková Jarmila
SILNÉ SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN V JEDNOTNÉM ČÍSLE
Verneinung - zápor Nein - ne nicht/nichts mehr - ne/už nic nie - nikdy
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE
VZTAŽNÁ A UKAZOVACÍ ZÁJMENA
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivityII/2–Inovace.
Přivlastňovací zájmena
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 2 - SE ČLENEM NEURČITÝM
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Negation Střední průmyslová škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Vlčková Dostupné.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NEJ - GRAMATIKA Zájmena I.
Skloňování podstatných jmen v 3. a 4. pádě
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Tvarosloví – zájmena, číslovky
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Přivlastňovací zájmena, zájmeno svůj
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_12
Zápor nicht, kein, nichts
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Zájmena Druhy zájmen 6. ročník.
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
8. LEKCE (8. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
4. LEKCE (4. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_34_Německý jazyk_skloňování přídavných jmen.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_34_Německý jazyk_skloňování přídavných jmen.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_34_Německý jazyk_podstatná jména Číslo projektu:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Einheit 1, 3. pád Mgr. Radka Pospíchalová. 3. pád podstatných jmen (člen určitý) 1. pád rod mužský der Baum rod ženský die Küche rod střední das Bild.
Číslo projektu0CZ.1.07/1.5. 0/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaKoncovky.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pády podstatných jmen, rod mužský, člen určitý
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
RELATIVPRONOMEN RELATIVSÄTZE.
NĚMECKÝ JAZYK ZÁPOR Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Familie II.
DRUHY ZÁJMEN Mgr. Michal Oblouk.
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
Zájmena Bc. K. Matějková.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Němčina pro 8. třídu Anotace : Německý jazyk pro 8. ročník
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_06_SLOVNÍ DRUHY_ZÁJMENA 1
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen určitý
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Německý jazyk Ročník : 8. Téma : Zájmena – druhy (přivlastňovací, tázací, neurčitá) Autor : Mgr. Zuzana Dosedlová, DiS

Zájmena - druhy

Zájmena Co je to zájmeno? die Pronomen zájmena nahrazují nebo doprovázejí podstatná jména v německém jazyce Např. Nahrazení: Andrea liest ein Buch. Sie liest ein Buch. Doprovázení: Martin wäscht sich. Die Post liegt in dieser Richtung. Welche Farbe hat die Blume?  

Zájmena podle významu a použití se rozdělují zájmena v němčině do následujících skupin: 1. Osobní 2. Zvratná 3. Přivlastňovací 4. Ukazovací 5. Tázací 6. Neurčitá a záporná

Zájmena Přivlastňovací zájmena těmito zájmeny se určí, komu co patří majitel může být mužského, ženského nebo středního rodu česká zájmena svůj, svá, své se v němčině vyjadřují pomocí přivlastňovacích zájmen příslušné osoby např. Sie erfüllt ihren Plan. = Plní svůj plán přídavná jména stojící po přivlastňovacím zájmenu se skloňují jako po členu neurčitém samostatné přivlastňovací zájmeno se skloňuje obdobně jako člen určitý

Zájmena Jednotné číslo Množné číslo ich mein můj wie uns náš du dien   Množné číslo ich mein můj wie uns náš du dien tvůj ihr euer váš er sien jeho sie jejích její Sie Ihr Váš es Např. 1. pád - Das ist mein Buch. – To je má kniha 2. pád – Wessen Stift ist das? – Das ist meiner. – To je má (tužka) 3. pád – Hilfst du deinem Bruder (3. pád) mit seinen (4. pád) Hausaufgaben? – Pomáháš svému bratrovi s jeho domácími úkoly? 4. pád – Kannst du mir dein Auto leihen? – Můžeš mi půjčit tvé auto?

Zájmena Tázací zájmena tato zájmena se dotazují po osobě, věci nebo abstraktním pojmu wer – kdo wessen – koho, čeho wem – komu, co wen – koho, co was – co was für ein, was für eine, was für ein - jaký, jaká, jaké welcher, welche, welches - který, která, které

Zájmena Tázací zájmena Např. Wer war das? – Kdo to byl? Wessen Heft ist das? – Čí kniha to je? Wem verdanken wir dieses Chaos? – Komu vděčíme za tento zmatek? Wen besuchen wir heute? – Koho dnes navštívíme? Welche Note bekomme ich? – Jakou známku dostanu? Was für einen Wagen hat dein Vater? – Jaký vůz má tvůj táta?

Zájmena Neurčitá zájmena nahrazují blíže neznámou nebo popsanou osobu či věc (např. jemand, etwas) některé se vztahují na blíže neurčené množství nebo na celé skupiny živočichů, věcí atd. (např. manche, einige, alle) další neurčitá zájmena zase naznačují částečné množství, nebo omezené množství (např. ein bisschen, ein paar) all, alle – všechen, veškerý, všechna ander-(andere) - druhý, jiný beide - oba einer - nějaký einige - někteří

Zájmena Neurčitá zájmena ein bisschen, ein wenig, ein paar – trochu etwas - něco jeder, -e, -es - každý jemand - někdo kein - žádný man – člověk mancher, -e, -es – mnohý, některý mehrere - více, několik nichts - nic niemand - nikdo wenige - málokteří, málo

Skloňování neurčitých zájmen - jemand - niemand Zájmena Skloňování neurčitých zájmen - jemand - niemand jemand - niemand 1. pád jemand niemand 2. pád jemandes niemandes 3. pád jemand(em) niemand(em) 4. pád jemand(en) niemand(en)

Seznam použitých zdrojů http://www.nemecky.net [online]. [cit. 2011-05-04]. Zájmena. Dostupné z WWW: < http://www.nemecky.net/gramatika/zajmena>. http://www.nemecky.net [online]. [cit. 2011-05-04]. Zájmena vztažná. Dostupné z WWW: <http://www.nemecky.net/gramatika/zajmena/#vztazna_zajmena>. http://petra99.blog.cz [online]. [cit. 2011-05-04]. Obrázek. Dostupné z WWW: < http://petra99.blog.cz/0904/test-zajmena >. KOLEČKOVÁ O. a kol., Sprechen Sie Deutch (1. díl), Polyglot : Praha. 1996, s. 239, ISBN 80-901988-3-X.