KROKODÝLOVÉ Michala Ošlejšková O6.B

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Advertisements

Hmyz s proměnou dokonalou
HATERIE, ŽELVY, KROKODÝLOVÉ
Plazi.
VOLAVKA POPELAVÁ JITKA SVIČARSKÁ A.3.
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Plazi - druhy.
JEŽURY A PAJEŽURY.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
Digitalizace výuky Příjemce
charakteristika obojživelníků
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Plazi autor: David Hainall.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Ještěři.
Plazi Vypracoval: Osička Jan.
Plazi-želvy a krokodýli
Třída PLAZI Obratlovci, kteří již nejsou vývojově vázaní na vodu. Jsou především vejcorodí, kdy bílek nahrazuje vodní prostředí. Vajíčka mají „kožovitou“
VY_32_INOVACE_10_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany CZ.1.07/1.4.00/
Želvy.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Obojživelníci bezocasí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zjednodušený přehled třídy savců
Základní škola Kladruby
Ledňáček říční.
Žirafa.
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
KROKODÝLI.
Měkkyši Berenika Jurková 5.A.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Živočichové kolem rybníku
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
KROKODÝLI JSOU VELMI STARÝM ŘÁDEM PLAZŮ, MEZI KTERÉ PATŘÍ KROKODÝLI, ALIGÁTOŘI, KAJMANI A GAVIÁLOVÉ. JSOU TO PREDÁTOŘI ŽIJÍCÍ V TROPICKÝCH OBLASTECH.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Řády plazů Přírodopis 7. třída.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
třída: PLAZI vejce v kožovitém obalu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Třída: Plazi Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Anotace – Žáby Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností a doplnění chybějících slov.
Třída: Plazi znaky: tělo pokryté rohovitou pokožkou nebo krunýřem
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Lenka Hrnčířová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
HLAVONOŽCI 12. října 2013 VY_52_INOVACE_210216
ŽELVY A KROKODÝLI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Krokodýli (c) Mgr. Martin Šmíd.
KROKODÝLI PLAZI.
Ještěři a hadi.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Hmyz s proměnou dokonalou
Transkript prezentace:

KROKODÝLOVÉ Michala Ošlejšková O6.B

krokodýlové = pozůstatky minulosti patří k nejstarším živočichům, dokonce starší než dinosauři ( asi před 200 milióny lety ) vzhled od počátku vývoje změněn jen nepatrně dříve pouze suchozemští – delší končetiny a kratší čelisti přežili konec druhohor – vyhynutí dinosaurů  velká přizpůsobivost dnes hrozí vyhynutí

STAVBA TĚLA

tělo pokryto velkými rohovinovými štíty – epitel pod nimi v pravé kůži kostní destičky – zvláště na hřbetě – „ brnění “ ocas – pohyb ve vodě a nebezpečná zbraň tělní otvory obklopeny masitými záhyby slizové blány – nehrozí polknutí vody oči chráněny třemi druhy víček ( mžurka ) srdce = nejvyspělejší orgán – rozdělená přepážka mezi oběma komorami  nemíšení krve ( až na malý otvor )

ZVYKY A SPOLEČENSKÝ ŽIVOT všichni žijí v blízkosti vody – jsou totiž studenokrevní noc ve vodě x den na slunci na souši–zbavují se parazitů teritoria s dominantním samcem dorozumívaní pomocí různých druhů zvuků polykání kamenů – speciálně přizpůsobený žaludek

ROZMNOŽOVÁNÍ všichni jsou vejcorodí staví hnízdo nebo vyhrabou díru samice agresivně hnízdo hlídají pohlaví mláďat je určováno teplotou inkubace ( 30ºC a 33,9ºC ) samice je přenáší do vody v čelistech mláďata = zmenšené kopie rodičů málo mláďat se dožije dospělosti krokodýlové rostou po celý život

POTRAVA A LOV masožraví živočichové ( mláďata požírají hmyz, hlemýždě, pulce ….), mrchožrouti žerou docela často a vše v okolí ( i lidi ) zuby uzpůsobené k chytání, ne ke kousání kořist utopí, nechají částečně rozložit a pak okusují – trhají kusy masa jediná kořist = potrava více krokodýlů různí krokodýlové – různé lovecké taktiky

ROZDĚLENÍ KROKODÝLŮ č. gaviálovití č. krokodýlovití č. aligátorovití

č. KROKODÝLOVITÍ rychlý a bezohledný predátor břicho žluté, tělo zelené-hnědé kratší nohy, zuby i ke žvýkání potravy samice staví hnízda, když ho hlídá nepřímá potravu kanibalismus krokodýl mořský – i černý, velká výdrž, loví i lidi, aktivní i na souši, „krokodýlí slzy“ , hrozí vyhubení

č. ALIGÁTOROVITÍ aligátoři a kajmani silně vyvinuté kostní destičky i na břiše menší jak krokodýli, stejné zbarvení na souši neohrabaní a docela pomalí tvrdé boje v období páření mláďata rychle rostou a jedí vše co se hýbe kajmani – Amazonie, rozdílné zbarvení jedinců, „suchý spánek“ kajman brýlový skoro vyhuben

č. GAVIÁLOVITÍ velký dravec specializace na lov ryb trubkovitá dlouhá tlama, na konci malá boule ( u samců funkce rezonátoru hlasu ) silně vázán na vodní prostředí málo vyvinuté nohy silný ocas tvaru vesla ve vodě se hýbe bleskově rychle – hlava téměř VYHUBEN !!!!!!!!!!!

OCHRANA DRUHU nejdříve uctíváni – Egypt, Austrálie a Amazonie - loveni za strachu a pocitu bezpečí - loveni ve velkém – krokodýlí kůže - ničení míst výskytu - kyselé deště a odpady gaviál skoro vyhuben !!!!, kajman je na tom o něco lépe + krokodýlí farmy + rezervace a ochrana