Evropský den jazyků Josef Jungmann.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Vlastivěda
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Národní obrození Národní obrození
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Procenta Výpočet počtu procent
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Kolja 5 (první část). Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
EU – OP – VK Matematika – 8.B Mgr. Václav Calábek.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
54.1 Pamětné násobení a dělení do
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Název: JOSEF DOBROVSKÝ Autor: Mgr. Lenka Jelínková
Josef Dobrovský * položil základy obrozeneckého
České národní obrození
Josef Jungmann Simona Coubalová C2B
Periodizace národního obrození
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
Město a příměstské oblasti Obec, kde žiji. Město Většina obyvatel žije ve městech a v příměstských oblastech. Na předměstích byla postavena velká sídliště.
JOSEF JUNGMANN Mgr. Ludmila Růžičková
Registrační číslo projektu:
NUMERACE V OBORU DO 100 1*10 2*10 3*10 4*10 5*10 6*10 7*10 8*10 9*10
Národní obrození 80. léta 18.století – rok 1848
Přednost početních operací
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jan Neruda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Slovní úlohy na procenta Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu PowerPoint 2003 ZŠ Benešov Karlov.
N á zev š koly: Středn í průmyslov á š kola, Ostrava - V í tkovice, př í spěvkov á organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 9. června 2012 N á zev:
NÁRODNÍ OBROZENÍ.
NÁRODNÍ OBROZENÍ. národní obrození = společenský proces vedoucí k záchraně českého jazyka a literatury a k národní emancipaci 80. léta 18. století – 20.
PAMÁTKY PRAHA.
Česká kultura 19. století.
Etapy českého národního obrození
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Národní obrození.
NÁRODNÍ OBROZENÍ. NÁRODNÍ OBROZENÍ (poslední čtvrtina 18. století a 1. pol. 19. století) ● proces utváření novodobého českého národa ● vznik novodobé.
Literární riskuj národní obrození Jarmila Karlovcová 8. třída Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné.
SBĚRATELÉ LIDOVÉ SLOVESNOSTI Mgr. Michal Oblouk
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Josef Jungmann Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Národní obrození Kateřina čížková.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Město a příměstské oblasti
Vytvořil: Ondřej Koubek a David Hraba
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název materiálu: Národní obrození
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Národní obrození Opakování
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jitka Krupičková
Transkript prezentace:

Evropský den jazyků Josef Jungmann

Úvod Historicky 12. Evropský den jazyků se pro naši třídu 9.B nesl ve znamení ankety na téma J. Jungmann. Během dopoledne jsme v centru města v několika skupinách vyzpovídali sto lidí a zjistili tak, co lidé v našem městě o Jungmannovi vědí.

Říká vám něco jméno Josef Jungmann? Jazykovědec, překladatel, osobnost Národního obrození Správně odpovědělo: 30 Špatně odpovědělo: 73 Perličky: založil naši školu byl básník zakladatel mládežnické organizace

Ve kterém století asi žil? Žil v 19. století. Správně odpovědělo: 53 Špatně odpovědělo: 50 Perličky: 300př.n.l 30. století 10. století 15. století

Jakou profesi asi mohl vykonávat? Byl učitelem – první učitel češtiny u nás. Správně odpovědělo: 54 Špatně odpovědělo: 48 Perličky: doktor filozof zvěrolékař kovář hostinský stavitel dělník ředitel novinář

Co významného asi udělal? Napsal pětidílný slovník česko- německý- 120 000 slov z toho tisíce slov použil v češtině poprvé. Správně odpovědělo: 64 Špatně odpovědělo: 37 Perličky: postavil školu

Víte co je v Litovli po něm pojmenované? V Litovli je po něm pojmenovaná ulice, ve které stojí naše škola. Správně odpovědělo: 43 Špatně odpovědělo: 59 Perličky: most náměstí hospoda gymnázium

Vytvořila třída 9.B a Ondřej Navrátil a Ondřej Rozman z 5.A 