Německo – průmyslový gigant Evropy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: Inovace školství Šablona - název: III. Využiti ICT Číslo: III/2 Inovace.
Advertisements

Vývoj politické mapy Evropy
Německo Jarmila Kovářová. Spolková republika Německo federativní republika – 16 spolkových zemí federativní republika – 16 spolkových zemí rozloha: 357.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Svět na rozcestí Evropa Supervelmoci – SSSR, USA Atomové zbraně.
Geografická charakteristika Střední Evropy I.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
POLITICKÝ A EKONOMICKÝ VÝVOJ EVROPY
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Základy hospodářství Beneluxu
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.69 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Střední Evropa STŘEDNÍ EVROPA.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Středočeský.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
ZÁKLADNÍ CHARAKTERISTIKA STUDENÉ VÁLKY
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
Lidské rasy Název školy
Zelená revoluce Název školy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Práce nutné ke vzniku mapy
SPOLKOVÁ REPUBLIKA NĚMECKO
Německo 23. listopadu 2005.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Národy světa Název školy
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Berlínská krize
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
Německá otázka. Stavba berlínské zdi
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Německo Z_128_Evropa_Německo
Střední Evropa Z_127_Evropa_Střední Evropa
Severní Afrika Název školy
Dekolonizace Afriky Název školy
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PRŮMYSL ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída.
Referát-Německo Aleš Novotný 8.A
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:7. ročník Klíčová slova:Evropa, západní Evropa,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA NĚMECKO 8. třída.
Německo Z_128_Evropa_Německo
Poznávání krajů českých
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Rozdělená Evropa.
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Německo.
VY_52_INOVACE_33_02_opakování průmyslu Evropy 3. snímek – průmyslová výroba 4. snímek – elektrotechnika a elektronika 5. snímek – chemický průmysl a.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_ZEMĚPIS Téma: Německo Ročník: 8. Číslo projektu:
NĚMECKO. NĚMECKO Spolková republika Německo federativní republika – 16 spolkových zemí rozloha: 357 tis. km² počet obyvatel: 82 mil. – 2. místo v Evropě.
Střední Evropa AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Střední Evropa.
Transkript prezentace:

Německo – průmyslový gigant Evropy Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Německo – průmyslový gigant Evropy Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_03 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum 10.12.2012 Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Evropy Ročník 2. ročníky a sexty gymnázia www.zlinskedumy.cz

Zopakování základních údajů Stručně charakterizuj hlavní události 20.stol.: 1. První světová válka a období po válce - agresor, ale prohrál - ztráta území, reparace - obrovská nezaměstnanost, inflace - rozvrácené hospodářství 2. Nástup nacismu - Hitler nastartoval hospodářství 3. Rozpoutání Druhé světové války - nejstrašnějšího konfliktu v dějinách 4. Výsledky a důsledky 2.SV: - zničená země - hospodářství v troskách Obr.1

Německo po válce Po 2.světové válce bylo poražené Německo rozděleno vítěznými mocnostmi na 4 okupační zóny – americkou, britskou, francouzskou a sovětskou V roce 1949 vznikla na území zón britské, francouzské a americké BRD, ze zóny sovětské pak DDR BRD (Bundesrepublik Deutschland) a DDR (die Deutsche Demokratische Republik)

Okupační zóny Německa Rozdělení Berlína Obr.3 Obr.2

Železná opona „železná opona“ rozdělovala evropský kontinent v letech 1948 – 1989 autorem termínu „železná opona“ byl Winston Churchill, který jej poprvé použil ve svém projevu už v roce 1945, když upozorňoval na nebezpečí rozdělení evropského kontinentu a uzavření východní části Evropy do sovětské sféry vlivu Většinou ji tvořily vysoké strážní věže vzdálené od sebe necelý kilometr podle viditelnosti, mezi nimi byly natažené 3 vysoké drátěné ploty opatřené na vrcholu dráty pod vysokým napětím Obr.4

Rozdělení Berlína Podobným způsobem bylo rozděleno německé hlavní město Berlín V letech 1961 – 1990 rozdělovala Berlín tzv. Berlínská zeď Obr.5

Rekapitulace - Německo po válce změna hranic vznik 2 států ztráta obyvatelstva + přesuny obyvatelstva ztráta prům. oblastí – získalo Polsko, NDR zničený průmysl Německo 1919 – 1933 Obr. 6

Poválečný vývoj Chyběli pracovníci ve všech sférách hospodářství Opravdu zničená země Zdálo se, že Německo zmizí z mapy Evropy jako důležitý hráč, ale opak je pravdou. Jak toho dosáhli, že ekonomika Německa je nejsilnější v Evropě a ve světě se drží kolem 5.místa? značná pomoc USA v kombinaci s německou zarputilou pracovitostí pomohla vybudovat opět ekonomickou velmoc Pozvali na práci levnou pracovní sílu….. ………….Turky + přísun emigrantů z NDR a dalších socialistických zemí Během 50.let se stává zakládající země EHS(1957)

Další důvody vzestupu Německa Co ještě přispělo k rozvoji státu? Velmi výhodná geografická poloha – proč? relativně rovinatá země – dobrá pro infrastrukturu má moře, hned 2x Alpy – zdroj vody splavné řeky nemá jednu jádrovou oblast, ale několik. Proč?  ….bylo rozdrobeno Zůstala důležitá průmyslová a těžební oblast …. ………..Porúří – základna těžby uhlí a těžkého průmyslu

Proč je nejsilnější ekonomika současné Evropy? vysoká vzdělanost + zároveň podpora učňovského školství do strojírenských oborů pracovní morálka a nasazení disciplína a preciznost výhodná poloha doprava – má úplně vše na vysoké úrovni

Průmysl původně postaven na …………….  …..hutnictví a silné palivové základně Jaký je význam těchto odvětví v poslední době? stále klesá, hlavně ……  ………. těžba černého uhlí, ale v hnědém je 2.na světě Přeorientovali na jiná odvětví - dominantní jsou ……  ……strojírenství, hutnictví, chemie,… Ale jednoznačně musíme konstatovat, že se jedná především o strojírenskou velmoc! Na druhou stranu je třeba říci, že má v podstatě rozvinutá všechna odvětví průmyslu.

Strojírenský průmysl Hlavní odvětví je automobilový P Ve výrobě automobilů zaujímá ve světě místo …. 3. – 5. Největší automobilka je…………………………………, patří ji značky aut…………………….. Volkswagen Group je jeden z největších světových automobilových koncernů:… ….. Volkswagen, Audi, Škoda, Seat, Bentley, Bugatti, Lamborghini, podíl u MAN  - nedávno převzalo i Porsche Tím se dostal VW(9 mil.vozů) na 3.místo na světě – za Toyotu a GM Nachází se zde i další automobilky:………….. …..BMW, Opel(GM), Mercedes

Strojírenský průmysl Další velmi významné odvětví je elektrotechnika a elektronika. Znáš nějaké značky? Co je tzv. bílá technika? Siemens, Bosch, Miele, AEG, Liebherr,… Většina těchto koncernů vyrábí více výrobků než je bílé zboží. http://www.bosch.com/en/com/products_services/pr oducts-and-services.html http://www.miele.cz/cz/domacnost/home.htm http://www.liebherr.cz/cs-CZ/94240.wfw

Další odvětví Chemický: - hlavně petrochemie - umělá hnojiva - farmacie: http://www.bayer.cz/index.php http://www.basf.cz/ecp2/CzechRepublic/cs/ Potravinářský: - pivovarnický,…..

Zdroje DEAN, Michael M.. en.wikipedia.org [online]. [cit. 6.8.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Potsdamer_Platz_1945.jpg GLGLGL. cs.wikipedia.org [online]. [cit. 6.8.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Deutschland_Besatzungszonen_1945.svg AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit. 6.8.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bln11_divided.jpg AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit. 6.8.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cizov_opona.JPG NOIR. en.wikipedia.org [online]. [cit. 6.8.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Berlinermauer.jpg KGBERGER. cs.wikipedia.org [online]. [cit. 6.8.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Deutsches_Reich2.png