Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_605_5TR_M Autor: Mgr.Iveta Grocholová 1
Název vzdělávacího materiáluRýsování základních geometrických tvarů - čtverec Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_605_5TR_M Číslo šablonyIII/2 AutorIveta Grocholová, Mgr. Ročník5. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPMatematika TémaRýsování základních geometrických tvarů - čtverec Očekávaný výstupŽák narýsuje čtverec Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s rýsováním čtverce Datum vytvořeníŘíjen 2012 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaČtverec, úsečka, kolmice Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeKlipart CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
Narýsuj úsečku I AB I = 5 cm Z bodu A veď kolmici o délce 5 cm Z bodu B veď kolmici o délce 5 cm Spoj body a zaznač bod C a bod D 3
4
Narýsuj si do sešitu čtverec CDEF, jehož strana e = 6 cm. Vypočítej jeho obvod a obsah. Vyznač ve čtverci všechny pravé úhly. 5 Vyznač ve čtverci barevně jeho strany a popiš je. d e f O = 24 cm S = 36 cm 2
6 S = 230 cm ² 5 cm 4 cm 6 cm 3 cm 12 cm
U všech čtverců vypočítej obsah a obvod. Zaznač pravé úhly a zapiš jejich strany. 1. Narýsuj čtverec EFGH o straně a = 50 mm 2. Narýsuj čtverec KLMN o straně m = 6 cm 3. Narýsuj čtverec OPQR o straně p = 4 cm 1. O = 200 mm, S = 250 mm² 2. O = 24 cm, S = 36 cm² 3. O = 16 cm, S = 16 cm² 7