Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
nerovnoměrného pohybu tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o pohybu II.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Slovní úlohy O pohybu 2.
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Kinematika 8. NEROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Rovnoměrně zrychlený pohyb – test 2
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Kinematika 2. DRÁHA Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0202.
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_706.
Dosazování číselných hodnot do vzorců
Kinematika 3. RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0203.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Rovnoměrně zrychlený pohyb
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Rychlost rovnoměrného pohybu
11. ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB II.
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
10. ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB I.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_702.
Fy – sekunda Yveta Ančincová
Rovnoměrný pohyb – test 1
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Kinematika 14. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ I. Mgr. Jana Oslancová
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rovnoměrný pohyb příklady
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
5. Kinematika – vyjádření neznámé ze vzorce, práce s grafy
MAZUR, E. Peer Instruction: A User’s Manual. Prentice Hall.
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy o pohybu.
FYZIKA 2.B 9. hodina.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0206

Rovnoměrný pohyb B. Rovnoměrný pohyb s počáteční dráhou: Úkol 1: Favorit jede po dálnici rychlostí 120km/h, jeho pohyb sledujeme od 50.kilometru dálnice. Na kolikátém kilometru dálnice bude za půl hodiny? Nakresli graf dráhy. v Start: t0 = 0s t =0,5h s0 = 50 km s = ?

Rovnoměrný pohyb B. Rovnoměrný pohyb s počáteční dráhou: Řešení 1: Graf dráhy: s/km 50 0 0,5 1 t/h 170 110

Rovnoměrný pohyb B. Rovnoměrný pohyb s počáteční dráhou: v Pohyb sledujeme od nulového počátečního času (t0 = 0s) a od již uražené nenulové počáteční dráhy s0 : v Start: t0 = 0 t s0 s = ? vt Dráha a rychlost hmotného bodu v čase t: 𝒔= 𝒔 𝟎 +𝒗𝒕 𝒗= 𝒔− 𝒔 𝟎 𝒕

Rovnoměrný pohyb B. Rovnoměrný pohyb s počáteční dráhou: Graf dráhy: s s = s0 + vt s = vt 0 t t s0

Rovnoměrný pohyb B. Rovnoměrný pohyb s počáteční dráhou: Graf dráhy: s s = s0+ vt s0 0 t

Rovnoměrný pohyb Úkol 2: Slečna Krásná jde ze školy rychlostí 1m/s. V okamžiku, kdy je 100m od školy, vyjede za ní spolužák na kole rychlostí 5m/s. Za jakou dobu a jak daleko od školy ji spolužák dohoní?

Rovnoměrný pohyb Řešení 2: Početně: 1. Spolužák nasedá na kolo → spouštíme stopky: Značení: Slečna Krásná vyšla první – veličiny, které popisují její pohyb označíme 1, Spolužák vyjel druhý – veličiny označíme 2. t0 = 0s 0 m s0 = 100 m

Rovnoměrný pohyb 2. Setkání v čase t od výjezdu cyklisty v místě s od školy: dráhy obou měřené od spuštění stopek Jakou dráhu od školy každý z nich urazí v čase setkání t? t0 = 0s t 0 m s0 = 100 m s s1 = s0 + v1t s2 = v2t Oba budou stejně daleko od školy: s0 + v1t = v2t t = s0 /(v2 - v1) Řešení: t = 25s, s = 125m

Rovnoměrný pohyb Řešení 2: Grafické řešení: s/m 150 Slečna Krásná 0 10 20 30 t/s Slečna Krásná 100 Spolužák 50

rovnoměrný pohyb Úkol 3: Z grafu dráhy automobilu a cyklisty určete a) jak velkou rychlostí se pohybuje automobil a jak velkou rychlostí cyklista, b) jakou dráhu urazí za dobu 15 min automobil a jakou dráhu cyklista. automobil s /km 50 40 30 cyklista 20 10 t /min 10 20 30 40 50

rovnoměrný pohyb Úkol 4: Michal a Tonda vyšli spolu do školy. Když byli 200m od domu, Tonda zjistil, že zapomněl projekt, a tak se rozběhl rychlostí 9km/h domů, popadl projekt a běžel stejnou rychlostí zpátky až do okamžiku, kdy dohonil Michala. Michal pokračoval v cestě rychlostí 5km/h. Za jak dlouho od chvíle, kdy se rozdělili, se opět setkali? Řešení: 5t + 0,4 = 9t, t = 6min

rovnoměrný pohyb Úkol 5: Dva chlapci trénují běh na uzavřené dráze délky 400 m. Oba vyběhnou současně z téže startovní čáry týmž směrem. Adam běží stálou rychlostí 5 m ∙ s–1, Radek stálou rychlostí 3 m ∙ s–1. Za jakou dobu Adam doběhne poprvé Radka? Jaké vzdálenosti za tuto dobu chlapci uběhnou?

rovnoměrný pohyb Úkol 6: Pepa a Standa vyrazí ze stejného parkoviště v Měcholupech ven z města. Pepa vyrazí na kole po cyklostezce rychlostí 25km/h a Standa na skútru po silnici rychlostí 50km/h (viz náčrtek). Setkají se znovu v místech, kde cyklostezka vede souběžně se silnicí? Kde? 400m 300m