KDO JSEM? Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Člověk a vývojová stádia člověka
Advertisements

Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
VY_06_ Vla5_7p PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Kovy Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 11
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhAstronomie TémaPlynné.
Neživá příroda – Slunce
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Vývoj člověka - postnatální
VÝVOJ LIDSKÉHO ŽIVOTA.
1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství.
Participace občanů na politickém životě
Pilíře politického systému 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Člověk - tvor společenský Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita.
Základní škola Uhlířské Janovice, okres Kutná Hora
Chrom, mangan Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 17
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 1 Autor: Lenka Poláková
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Člověk - tvor společenský
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Prenatální období Škola:
13. Psychický vývoj, jeho zákonitosti, periodizace - 1. cast.
FÁZE ŽIVOTA.
Karel IV. Lucemburkové. Karel IV. Lucemburkové.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Procvičování vyjmenovaných slov po
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 9 Autor: Lenka Poláková
– ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA
Vývoj člověka Ontogeneze.
Těhotenství, dětství a dospívání
Ontogeneze Lidské Motoriky
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Autor: Mgr. Martina Vaculová
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Litva, Lotyšsko a Estonsko
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Nová identita 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Chráněná území v České republice
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Sociokulturní struktura populace ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Božena Němcová VY_III/2_INOVACE_82_Božena Němcová Mgr. Jana Svobodová.
Velká písmenaVY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.18. Anotace: V prezentaci žáci procvičují své znalosti o psaní velkých písmen Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Pří_227_Savci_Vývoj lidského plodu Autor: Mgr. Martina Vaculová
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Ontogeneze člověka:.
Ústava ČR Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 10
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
Tato prezentace je doplněním výkladu učitele
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vývoj člověka Ontogeneze.
Periodizace lidského vývoje
Transkript prezentace:

KDO JSEM? Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0007 ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 KDO JSEM? Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 1 Autor: PaedDr. Zdenka Lajdová

OSOBNOST definice osobnosti vývoj - evoluce změny během vývoje Osnova: definice osobnosti vývoj - evoluce změny během vývoje vývojová období charakter

1 2 3

OSOBNOST Souhrn vyhraněných vlastností určitého jedince Výrazný jedinec, nositel vyhraněných vlastností, individualita Osobnost s významnou (společenskou) funkcí nebo významným postavením

postupná řada (zdokonalujících) změn VÝVOJ (EVOLUCE) postupná řada (zdokonalujících) změn Duševní vývoj - vzestupné i sestupné změny Tělesný vývoj - výsledek interakce činitelů vnitřních - dědičné, vrozené vlivy vnějších - prostředí, výchova

ZMĚNY BĚHEM VÝVOJE Biologické změny - vrozené - související se zachováním života Psychické - duševní Sociální - týkají se lidské společnosti (vztahy mezi lidmi ve společnosti)

Dědičnost je to, na co věříme, když máme inteligentní děti. (Charles Spencer Chaplin, anglický komik)

od narození do 1. měsíce života Kojenecké do konce 1. roku života VÝVOJOVÁ OBDOBÍ Prenatální období od početí do porodu Novorozenecké od narození do 1. měsíce života Kojenecké do konce 1. roku života Batolecí 2. a 3. rok života Předškolní věk končí vstupem do školy 4

Starší školní věk = puberta přibližně do 15 let Mladší školní věk od 11 do 12 let Starší školní věk = puberta přibližně do 15 let Adolescence 15 až 20 let 5 6 7

Dospívání je doba, kdy se člověk diví, jak tak nemožní rodiče mohli mít tak skvělé děti. (Jan Werich, český herec, dramatik, prozaik)

Mladá a střední dospělost 20 - 40 (45) let Pozdní dospělost 40 (45) - 60 let Stáří nad 60 let 8 9 10

soubor relativně stálých vlastností člověka, označuje morální pevnost. CHARAKTER soubor relativně stálých vlastností člověka, označuje morální pevnost. (morálka - mravnost, soustava pravidel chování lidí ve společnosti)

Charakter vyznačuje, jaký máme vztah ke společnosti k ostatním lidem k prostředí k práci k sobě samému

CHARAKTER určuje, zda bude jedinec usilovat jen o své osobní cíle a výhody, nebo bude brát v úvahu i jiné lidi. 11

EGOISTA ALTRUISTA sobec nestará se o mínění druhých obětavý člověk nadřazuje prospěch druhých nad své vlastní zájmy (opak egoisty)

12

Bibliografie 1. Fogster . wiki/Soubor:Barack_Obama_in_New_Hampshire.jpg. cs.wikipedia.org. [Online] 3. 8 2007 . [Citace: 14. 8 2013.] http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Barack_Obama_in_New_Hampshire.jpg. 2. wiki/Soubor:Jagr_Czech1.png. cs.wikipedia.org. [Online] 19. 2 2010. [Citace: 14. 8 2013.] http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jagr_Czech1.png. 3. 2012/09/lady-diana-fashion-princess-diana.html. fw-meg.blogspot.cz. [Online] 13. 9 2012. [Citace: 14. 8 2013.] http://fw- meg.blogspot.cz/2012/09/lady-diana-fashion-princess-diana.html. 4. narodilo-se-s-problemy-co-bude-dal. www.babyweb.cz. [Online] 14. 9 2009 | . [Citace: 14. 8 2013.] http://www.babyweb.cz/narodilo-se-s- problemy-co-bude-dal. 5. logopedická třída. logotridy.webnode.cz/. [Online] 2011. [Citace: 15. 8 2013.] http://logotridy.webnode.cz/. 6. news/uz-se-tesim-do-skoly-/. www.ms-steborice.cz. [Online] 7. 6 2012. [Citace: 15. 8 2013.] http://www.ms-steborice.cz/news/uz-se-tesim-do- skoly-/. 7. 2010/04/image007.jpg. peterhbrown.files.wordpress.com. [Online] 13. 4 2010 . [Citace: 15. 8 2013.] http://peterhbrown.files.wordpress.com/2010/04/image007.jpg. 8. Dospelost-dospelost-36350. www.topclanky.cz. [Online] 20. 3 2011. [Citace: 15. 8 2013.] http://www.topclanky.cz/Dospelost-dospelost-36350. 9. z_menu/dosp1.html. vaj.ic.cz. [Online] 25. 5 2008. [Citace: 15. 8 2013.] http://vaj.ic.cz/z_menu/dosp1.html. 10. 2012/07/babicciny-narozeniny.html. squirrelslifeinnut.blogspot.cz. [Online] 5. 7 2012. [Citace: 15. 8 2013.] http://squirrelslifeinnut.blogspot.cz/2012/07/babicciny-narozeniny.html. 11. photo_13838633_junge-cartoon-hooligan-charakter-mit-der-schleuder.html. de.123rf.com. [Online] 7. 1 2011. [Citace: 14. 8 2013.] https://de.123rf.com/photo_13838633_junge-cartoon-hooligan-charakter-mit-der-schleuder.html. 12. ?s=V%C3%A1clav%20Havel. citat.cz. [Online] 2012. [Citace: 15. 8 2013.] http://citat.cz/?s=V%C3%A1clav%20Havel. 13. D. Janošková, M. Ondráčková. Občanská výchova 8, učebnice pro ZŠ a VG. Plzeň : Nakladatelsví Fraus, 2005. 80-7238-393-0. 14. D. Janošková, M.Ondráčkocá. Občanská výchova 8, příručka učitele pro ZŠ a VG. Plzeň : Nakl. Fraus, 2005. 80-7238-394-9.