Slovesa, osoba, číslo, čas

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
subjektivně zabarvený
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Vlasta Lindovská
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
Podstatná jména, pád, číslo, rod a vzor
Určování sloves a podstatných jmen (pád, číslo, rod a vzor)
Podstatná jména rodu ženského a středního
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
Členění textu, odstavce, osnova
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.04 Anotace: Prezentace je zaměřena na vyplňování jednoduchých tiskopisů. Vysvětluje účel podacího lístku a poštovních poukázek.
Shoda přísudku s podmětem
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby slovy jednoznačnými, mnohoznačnými a citově zabarvenými. V závěru.
Podmiňovací způsob, slovesa: osoba, číslo, způsob, čas
Podstatná jména rodu středního
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Podstatná jména rodu mužského
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Shoda přísudku s podmětem
Přídavná jména tvrdá, měkká, přivlastňovací
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména rodu středního
Rozvoj slovní zásoby VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.12
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.10 Anotace: Prezentace obsahuje několik cvičení zaměřených na procvičování komunikačních dovedností v různých situacích a na rozvíjení.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
subjektivně zabarvený
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.19 Anotace: Prezentace je zaměřena na administrativní styl a útvar životopisu, vysvětluje jeho hlavní znaky a funkci. Obsahuje.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Mimika (co jste tím chtěli říci)
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Souvětí a jeho stavba, spojovací výrazy
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Písemné násobení s nulou v činiteli
Podstatná jména rodu ženského Anotace: Podtrhni v textu (příloha Word) podstatná jména rodu ženského. Kontrola správnosti. Vypiš do tabulky podstatná jména.
Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici lyriky, její hlavní znaky a dělení. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.05 Anotace: Prezentace je zaměřena na číslovky a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní číslovek ve.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména rodu mužského
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Anotace: Popisují kamaráda podle zadaných bodů.
Nauka o slově, předpony, přípony
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici oznámení a zprávy, jejich hlavní znaky a funkci. Ke každému slohovému útvaru.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Transkript prezentace:

Slovesa, osoba, číslo, čas VY_32_INOVACE_Čj-G4.,5.12 Slovesa, osoba, číslo, čas Anotace: Vypíší do sešitu slovesné tvary (z prezentace). Kontrola správnosti. Nad slovesa nadepíší osobu, číslo a čas. Kontrola správnosti. Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český Očekávaný výstup: Určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: První stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Pátý ročník základní školy

Vypište slovesné tvary. Určete osobu, číslo a čas. Odstřel v lomu Lom je hluboko zaříznutý do stráně. Podobá se veliké podkově z holého kamene. Nahoře rostou stromy. Na dně lomu vedou úzké koleje a leží tam velké balvany i drobnější kamení. Tonda povídá: „Aby byl kámen opravdu pravý z lomu, musíme pro něj až doprostřed.“ Rozběhl se do lomu, Breberka s Katkou za ním a já běžel čtvrtý. Udělali jsme sotva několik kroků, když se ozvala siréna. Breberka se rozštěkal. Katka běžela vedle mě: „Co je to?“ „Asi budou svačit,“ řekl jsem. Z kulaté skrýšky vyběhl člověk. V ruce měl červený praporek. Tondu, který běžel první, popadl za rameno. Na nás zamával praporkem a křikl: „Všichni zpátky! Bude se střílet!“ Vypište slovesné tvary. Určete osobu, číslo a čas. 3.j.přít. 3.j.přít. 3.mn.přít. 3.mn.přít. 3.mn.přít. 3.j.přít. 3.j.čas se neurčuje! 1.mn.přít. 3.j.min. =já jsem běžel 1.j.min. 1.mn.min. 3.j.min. 3.j.min. 3.j.min. 3.j.přít. 3.mn.bud. 1.j.min. 3.j.min. 3.j.min. 3.j.min. 3.j.min. 3.j.min. 3.j.min. 3.j.bud.

Použitá literatura: Český jazyk pro 5. ročník ZŠ, V. Styblík a kol Použitá literatura: Český jazyk pro 5. ročník ZŠ, V. Styblík a kol., SPN 1998