Recenzní řízení review process

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Linking Words and phrases
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Introductions 06B2 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníŘíjen.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
The world of work Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Online piracy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/ Private and Business Correspondence 06C2 AutorLadislava.
Gender Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
READING – BRITISH LITERATURE
LINKING WORDS ‒ for similar or opposing ideas
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-12-Zaměstnání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
IN A HOTEL, WRITING (DESCRIBING A PHOTO) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Complaints 06C16 AutorLadislava Pechová Období.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
CZECH STATISTICAL OFFICE Na padesátém 81, CZ Praha 10, Czech Republic Blind Friendly Website Helena Koláčková Czech Statistical Office.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
INTEGRATED RESCUE SYSTEM Střední průmyslová škola Hranice Mgr. Radka Vorlová 02_Integrated Rescue System CZ.1.07/1.5.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: B2 – Verbs – Computers Číslo vzdělávacího materiálu: ICT12-19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Kliknutím lze upravit styl předlohy. Typical daily meals Food in the past Jakub Jambor, Jakub Baštinec Tento projekt byl realizován za finanční podpory.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_My_weekend.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Výukový materiál VY_22_INOVACE_10_ Warming up – langage game
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název vzdělávacího materiálu
Digitální učební materiál
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
A healthy life with wine
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
:30 Replies to Complaints 1 V– 2nd semester.
Jak napsat vědecký článek
Revison of the 2nd semester
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Účetní schémata MS Dynamics NAV RTC-základy
Transkript prezentace:

Recenzní řízení review process Lenka Dědková & Věra Kontríková Vědecká komunikace 2013

Submission  Publication Hledání recenzentů, oslovování… Odmítnutí Odmítnutí Hodnocení editora Velké změny (major revisions) Submit! (drobné úpravy) Hodnocení recenzentů (peer review) Hodnocení editora Přijetí do recenze Menší změny (minor revisions) 1. Téma – patří do našeho časopisu? 2. Počet znaků/slov 3. Citační styl 4. Formální uspořádání článku 5. Obsah – kvalita, novost, přínos k oboru 6. Jazyk Přijetí Revize Vyjádření se k recenzi

Submission Dávat si pozor na citační styl Pozorně pročíst jednotlivé kroky zasílání článku do časopisu a důsledně se jimi řídit Uvést všechny spoluautory, možné konflikty zájmu, zdroje financování Nikdy ne! neposílat článek do více časopisů najednou neposílat článek do časopisu jen pro získání rychlé zpětné vazby

Recenzní řízení Cílem je zaručení kvality článku. Chce čas... spoustu času. hledání recenzentů – klíčová slova, seznam literatury, editorial board oslovování recenzentů, čekání na odpověď, remindery samotné psaní recenze (cca 1 měsíc) hodnocení editora dohromady 3-4 měsíce, mnohdy déle Jako autoři byste měli být informováni o tom, v jaké fázi váš článek je transparentnost

Typy recenzí Single-blind (masked review) Double-blind (double-masked) autor článku nezná jména recenzentů Double-blind (double-masked) jména autora a recenzenta zná jen redakce Open jména jsou známá Post-publication připomínky po publikování článku

Co od recenze čekat Peer-review: nezávislé kritické zhodnocení článku odborníky v oboru (kolegy) Vyjádření ke každé sekci článku (v ideálním případě) Velmi konkrétní doporučení a návrhy na zlepšení článku Zdvořilost i pokud je recenze velmi kritická (a článek velmi špatný)

Jak psát recenzi Celkové zhodnocení článku Vyjádření k tématu článku: důležitost, aktuálnost, … Celková kvalita textu: organizace, výstižnost, jazyk Vyjádření k jednotlivým částem článku: Přehled dosavadních poznatků – důkladnost, relevance, … Definice problému – jasnost, … Vzorek a jeho tvorba – dostatečnost popisu, .. Design a metodologie – vhodnost, kvalita provedení, … Výsledky – srozumitelnost, … Diskuze – kvalita, pozornost k validitě a limitům Shrnutí a vypíchnutí důležitého Velmi konkrétní x velmi obecné Dojem x věcnost

Konkrétně:

Úvod: This paper explores the relationship between Facebook intensity and friendship contingent self-esteem. Overall, I found the paper to be well written and appropriate for publication in Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace. However, several questions and concerns arose during my review of the paper that need to be addressed… Závěr: Finally, I have to recommend article to be refused, because it has methodological pitfalls, it misinterprets the data and it uses out-of-date theory. I would suggest the author to continue in the research, use different methodology and include more recent theory to his or her research. Editor only: Please apologize this harsh of review; usually I do not express such a tough criticism. But in my opinion this paper is so poor from so many perspectives that I think it’s almost impertinent to expect other people spending their time on reading/reviewing it. And in the end, as expressed to the authors, I think such work is not helpful for the entire genre of educational games – although the authors are clearly in favour of them. Well …

Cyberpsychology.eu

Revize Předělání na základě komentářů recenzentů „Cover letter“ ne všechny je nutné zapracovat i komentáře, se kterými nesouhlasíte, jsou pro vás cenné – naznačují, že daná část článku není dostatečně jasná a je potřeba ji lépe popsat „Cover letter“ poděkovat za podnětné komentáře vždy být zdvořilý! We have changed the order of variables in our analysis to comply with this recommendation. You are absolutely right. Thank you for these notes and suggestions. We rewrote discussion completely, being more cautious when interpreting the findings. We also included implications and suggestions for future research. The relation with upset feelings seems to be less stronger (1.00) than the relation with request for help (1.09). [recenzent] Actually it’s not. The numbers to compare are in the column with β’s. As you can see, standardized coefficient (β) for upset feelings equals .33 while for request for help β = .17. (in step 3 and .32 x .17 in step 4).

V případě odmítnutí… Klid! I když s komentáři recenzentů (a rozhodnutím editora) nesouhlasíte, nehádat se Upravit článek podle komentářů a zkusit jiný časopis nezapomenout změnit citační styl podle nového časopisu Pokud jsou recenze obzvlášť kritické a vyžadují velké změny, zvážit, zda se další práce na daném článku vyplatí!