AZ-Kvíz Listnaté dřeviny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Urči, o kterou rostlinu se jedná
Dožívá se vysokého věku až 1000 let
STROMY A KEŘE II. LISTNATÉ STROMY
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Název školy Adresa školy Číslo projektu Číslo materiálu v sadě Předmět Anglický jazyk Téma (název prezentace) Opakovací hra – slovíčka At home – 4. ročník.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Dvouděložné rostliny.
Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
Stromy.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Listnaté stromy a keře 4. ročník
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Digitalizace výuky Příjemce
Bukovité a Břízovité.
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
AZ KVÍZ NÁZVOSLOVÍ OXIDŮ Hra Návod.
POZNÁVÁNÍ LISTNATÝCH STROMŮ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.18 Téma: PowerPoint.

Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)

Břízovité (správné zbarvení pro dvouděložné r.)
Další listnaté dřeviny
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
Růžovité.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Listnaté stromy a keře Mgr. Jana Brázdová.
Rostliny rybníka a jeho okolí
Technické kreslení.
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin I.
STROMY A KEŘE III. OVOCNÉ STROMY
Listy, květy a plody rostlin
BUKOVITÉ - Fabaceae Stromy s jednoduchými listy – celistvými nebo laločnatými Většinou mohutné, dlouhověké Květy jednopohlavní – jednodomé rostliny Plod.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
r. dvouděložné, růžotvaré, bobotvaré, plod, souplodí nažek
R O S T L I N Y K R Y T O S E M E N N É
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_413.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Sada fotografií na poznávání č.11 Stromy a keře
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
LISTNATÉ STROMY A KEŘE V OKOLÍ ŠKOLY
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
POZNÁVAČKA ROSTLIN A HUB.
Plody.
Čeleď: Břízovité Mají řapíkaté listy, s pilovitým okrajem čepele
NázevRostliny malpighiotvaré, bukotvaré Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotkami, lze použít i jako materiál.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
PLODY.
Trénink krytosemenných dřevin
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Přírodopis.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_Risk krytosemenné rostliny.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Čeledi: břízovité, bukovité, vrbovité Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Dřeviny, nauka o dřevinách
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

AZ-Kvíz Listnaté dřeviny Šablona pro předlohu AZ-Kvízu převzata z Metodického portálu www.rvp.cz.

Pravidla Soutěží proti sobě 2 týmy (zelení a červení). Jejich úkolem je volit čísla otázek tak, aby propojily všechny 3 strany hracího pole. Každý tým si postupně volí čísla otázek a v případě správné odpovědi se pole zbarví v barvě týmu. Neodpoví-li tým na soutěžní otázku, má možnost odpovídat druhý tým. V případě, že ani druhý tým neodpoví, zabarví se pole automaticky světle modrou barvou. V tom případě si mohou toto políčko zvolit znovu oba dva týmy. Dostanou však otázku náhradní. V případě, že neodpoví správně, připadne políčko druhému týmu. Tým, který jako první propojí všechny 3 strany hracího pole vyhrává.

Návod k použití Pro zobrazení otázky klikneme myší vždy do čtverečku, ve které je příslušné číslo otázky. Následně se zobrazí otázka. Správná odpověď se objeví po stisknutí klávesy Enter. Po zobrazení správné odpovědi klikneme myší na políčko pyramida, kdy se dostaneme opět na slaid s hracím polem. Pole s otázkou, která již byla jednou zvolená se automaticky zbarví světle modrou barvou, a v případě, že tým na tuto otázku neodpověděl správně zůstane světle modré.

Odpoví-li tým na danou otázku správně, tak kliknutím myši do pole s otázkou (mimo čtvereček s číslem) pole zbarvíme. Chceme-li zbarvit pole zeleně, klikneme 1x, v případě že chceme zbarvit pole červeně klikneme 2x. Zvolí-li si tým otázku, která nebyla správně zodpovězená, dostane otázku náhradní. V tom případě klikneme myší do čtverečku, ve kterém je příslušné číslo otázky. Následně se zobrazí slaid s původní otázkou. Klikneme na políčko náhradní otázka. Pro zobrazení správné odpovědi zmáčkneme klávesu Enter. Poté klikneme opět myší na políčko pyramida.

AZ-KVÍZ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

1) Poznej podle listu a plodu druh javoru Obr. 1: List javoru (Foto: Jana Kopalová) Obr. 2: Plod javoru (Foto: Jana Kopalová) javor mléč Náhradní otázka Pyramida

2) O jaký typ dužnatého plodu se jedná? Obr. 3: Plod - broskvoň obecná (Foto: Jana Kopalová) Obr. 4: Plod - meruňka obecná (Foto: Jana Kopalová) peckovice Náhradní otázka Pyramida

3) Podle listu poznej o jakou dřevinu se jedná Obr. 5: List (Foto: Jana Kopalová) dub letní Náhradní otázka Pyramida

4) O jaký typ suchého plodu se jedná? nažka v miskovité číšce (žalud) Obr. 6: Plod – dub letní (Foto: Jana Kopalová) nažka v miskovité číšce (žalud) Náhradní otázka Pyramida

5) Poznej podle listu a plodu druh javoru Obr. 8: Plod javoru (Foto: Jana Kopalová) Obr. 7: List javoru (Foto: Jana Kopalová) javor babyka Náhradní otázka Pyramida

6) O jaký list, podle stavby čepele, se jedná? Obr. 9: List - růže šípková (Foto: Jana Kopalová) složený list Náhradní otázka Pyramida

7) O jaký typ květenství se jedná? Obr. 10: Květenství - bez černý (Foto: Jana Kopalová) vrcholík Náhradní otázka Pyramida

8) Poznej podle listu a plodu druh javoru Obr. 11: List javoru (Foto: Jana Kopalová) Obr. 12: Plod javoru (Foto: Jana Kopalová) javor klen Náhradní otázka Pyramida

9) O jaký typ suchého plodu se jedná? trojboká nažka v ostnité číšce Obr. 13: Plod – buk lesní (Foto: Jana Kopalová) trojboká nažka v ostnité číšce Náhradní otázka Pyramida

10) O jaký typ dužnatého plodu se jedná? Obr. 14: Plod - jabloň domácí (Foto: Jana Kopalová) Obr. 15: Plod - hrušeň obecná (Foto: Jana Kopalová) malvice Náhradní otázka Pyramida

11) Podle listu poznej o jakou dřevinu se jedná Obr. 16: List (Foto: Jana Kopalová) dub zimní Náhradní otázka Pyramida

12) O jaký typ květenství se jedná? Obr. 17: Květenství – líska obecná (Foto: Jana Kopalová) jehněda Náhradní otázka Pyramida

13) O jaký typ suchého se jedná? Obr. 18: Plod - habr obecný (Foto: Jana Kopalová) oříšek Náhradní otázka Pyramida

14) O jaký list, podle stavby čepele, se jedná? Obr. 19: List – habr obecný (Foto: Jana Kopalová) jednoduchý list Náhradní otázka Pyramida

15) Jak se říká útvarům, které se objevují na listech dubu? Obr. 20: List dubu (Foto: Jana Kopalová) hálka - duběnka Náhradní otázka Pyramida

16) Podle charakteristických znaků poznej o jakou listnatou dřevinu se jedná Obr. 22: Plody (Foto: Jana Kopalová) Obr. 21: Kvetoucí větvička (Foto: Jana Kopalová) dřín jarní Náhradní otázka Pyramida

17) O jaký typ dužnatého plodu se jedná? Obr. 23: Plod - rybíz černý (Foto: Jana Kopalová) Obr. 24: Plod - srstka angrešt (Foto: Jana Kopalová) bobule Náhradní otázka Pyramida

18) O jaký typ květenství se jedná? Obr. 25: Květenství - štědřenec odvislý (Foto: Jana Kopalová) hrozen Náhradní otázka Pyramida

19) O jaký list, podle okraje čepele, se jedná? Obr. 26: List - šeřík obecný (Foto: Jana Kopalová) list celokrajný Náhradní otázka Pyramida

20) Jak se nazývají květ, který mají všechny květní obaly nerozlišené? Obr. 27: Květ - šácholanu Suolangeův (Foto: Jana Kopalová) okvětí Náhradní otázka Pyramida

21) O jaký typ suchého plodu se jedná? Obr. 28: Plod – štědřenec odvislý (Foto: Jana Kopalová) lusk Náhradní otázka Pyramida

22) Jak odborně nazýváme „kočičky“ vrby jívy? Obr. 29: Jehnědy – vrba jíva (Foto: Jana Kopalová) samčím jehnědám Náhradní otázka Pyramida

23) Podle charakteristických znaků poznej o jakou listnatou dřevinu se jedná Obr. 30: Borka (Foto: Jana Kopalová) Obr. 31: Rubová strana listu (Foto: Jana Kopalová) topol bílý Náhradní otázka Pyramida

24) Jak se nazývá tvar listu? Obr. 32: List – lípa srdčitá (Foto: Jana Kopalová) list srdčitý Náhradní otázka Pyramida

25) O jaký květ, podle souměrnosti, se jedná? Obr. 33: Květ – třešeň ptačí (Foto: Jana Kopalová) květ pravidelný Náhradní otázka Pyramida

26) Podle charakteristických znaků poznej o jakou listnatou dřevinu se jedná Obr. 34: Větvička (Foto: Jana Kopalová) Obr. 35: Plod (Foto: Jana Kopalová) brslen bradavičnatý Náhradní otázka Pyramida

27) O jaký typ suchého plodu se jedná? Obr. 36: Plod – líska obecná (Foto: Jana Kopalová) oříšek Náhradní otázka Pyramida

28) Jak se nazývá tvar listu? Obr. 37: List – vrba křehká (Foto: Jana Kopalová) list kopinatý Náhradní otázka Pyramida

Nazývá se věda o dřevinách dendrologie? Náhradní otázka č. 1. Nazývá se věda o dřevinách dendrologie? Ano Pyramida

Jsou kolce, které jsou např. u trnky, přeměněné listy? Náhradní otázka č. 2. Jsou kolce, které jsou např. u trnky, přeměněné listy? Ne Pyramida

Náhradní otázka č. 3. Jsou-li květy uspořádány v květenství, pak přeměnou květů vzniká plodenství? Ano Pyramida

Je pro ostružiník maliník typické souplodí? Náhradní otázka č. 4. Je pro ostružiník maliník typické souplodí? Ano Pyramida

Je vrb jíva rostlina jednodomá? Náhradní otázka č. 5. Je vrb jíva rostlina jednodomá? Ne Pyramida

Jsou úponky, které jsou např. u vinné révy, přeměněné stonky? Náhradní otázka č. 6. Jsou úponky, které jsou např. u vinné révy, přeměněné stonky? Ano Pyramida

Náhradní otázka č. 7. Keř, nebo malý strom s jednoduchými, celokrajnými listy. Výrazně vonné květy, v barvě bílé, lila a tmavě fialové, jsou uspořádány v latách. Plodem je dvoupouzdrá tobolka. Jde o šeřík obecný? Ano Pyramida

Náhradní otázka č. 8. Jde o plod lísky obecné? Obr. 38: Plod lísky (Foto: Jana Kopalová) Ne Pyramida

Náhradní otázka č. 9. Habr obecný, lípa srdčitá a líska obecná. Mají tyto dřeviny plod oříšek? Ano Pyramida

Je lípa srdčitá národní strom České republiky? Náhradní otázka č. 10. Je lípa srdčitá národní strom České republiky? Ano Pyramida

Jde o kaštanovník jedlý? Náhradní otázka č. 11. Strom s jednoduchými, pilovitými listy, s květy, které jsou uspořádány v jehnědách. Plodem jsou nažky uzavřené v ostnité číšce, které jsou jedlé. Jde o kaštanovník jedlý? Ano Pyramida

Je na fotografii jeřáb břek? Náhradní otázka č. 12. Je na fotografii jeřáb břek? Obr. 39: Olistěná větvička s plody (Foto: Jana Kopalová) Ano Pyramida

Náhradní otázka č. 13. Habr obecný, jasan ztepilý a javor mléč. Mají tyto dřeviny za plod křídlaté nažky? Ano Pyramida

Jsou trny, které jsou např. u dřišťálu, přeměněné listy? Náhradní otázka č. 14. Jsou trny, které jsou např. u dřišťálu, přeměněné listy? Ano Pyramida

Je plodem bezu černého bobule? Náhradní otázka č. 15. Je plodem bezu černého bobule? Ne Pyramida

Náhradní otázka č. 16. Jasan ztepilý, růže šípková a trnovník akát. Mají tyto dřeviny složené listy? Ano Pyramida

Patří vrby a topoly do stejné čeledi? Náhradní otázka č. 17. Patří vrby a topoly do stejné čeledi? Ano Pyramida

Patří dub letní, dub zimní a buk lesní do stejné čeledi? Náhradní otázka č. 18. Patří dub letní, dub zimní a buk lesní do stejné čeledi? Ano Pyramida

Náhradní otázka č. 19. Keř, nebo malý strom, s jednoduchými listy, žlutými květy, které rozkvétají ještě před olistěním. Plodem je červená, oválná peckovice, která je bohatá na vitamín C. Jde o dřín jarní? Ano Pyramida

Vznikne-li z 1 květu více plodů, hovoříme o souplodí? Náhradní otázka č. 20. Vznikne-li z 1 květu více plodů, hovoříme o souplodí? Ano Pyramida

Jedná se o plod dubu zimního? Náhradní otázka č. 21. Jedná se o plod dubu zimního? Obr. 40: Plod dubu (Foto: Jana Kopalová) Ne Pyramida

Jde o ostružiník ježiník? Náhradní otázka č. 22. Keř se složenými, lichozpeřenými, pilovitými listy, které jsou na rubové straně bíle plstnaté. Květy jsou bílé. Plodem je souplodí peckoviček. Jde o ostružiník ježiník? Ne Pyramida

Náhradní otázka č. 23. Habr obecný, líska obecná a vrba jíva. Mají tyto dřeviny květy uspořádány do jehněd? Ano Pyramida

Je pro vinnou révu typické plodenství? Náhradní otázka č. 24. Je pro vinnou révu typické plodenství? Ano Pyramida

Má vinná réva květenství typu hrozen? Náhradní otázka č. 25. Má vinná réva květenství typu hrozen? Ano Pyramida

Jde o šištice olše lepkavé? Náhradní otázka č. 26. Jde o šištice olše lepkavé? Obr. 41: Plod olše (Foto: Jana Kopalová) Ano Pyramida

Náhradní otázka č. 27. Májí broskvoň obecná a třešeň ptačí jednoduché listy? Ano Pyramida

Jde o ostružiník maliník? Náhradní otázka č. 28. Keř se složenými, lichozpeřenými listy a pětičetnými květy. Plodem je souplodí nažek, které je uzavřeno ve zdužnatělé češuli. Jde o ostružiník maliník? Ne Pyramida