Výuka dějepisu na naší škole

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zeměpis na našem gymnáziu
Advertisements

Christina Bočáková 3. ročník
Nadvláda Makedonie nad Řeckem
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úvod do studia dějepisu
Počátky řecké civilizace a velká kolonizace
Historická období a historické prameny
Výuka cizích jazyků a výměnné pobyty naši školy - němčina
Výuka českého jazyka na naší škole.
Petr Blažek, Septima, prosinec 09
Projektový den prima sekunda tercie kvarta.
Úvod do učiva dějepisu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
32_04_02: Literatura – Druhy literatury
Vznik státních útvarů III.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Historie mapování světa
vytvořený v projektu OP VK
Světová hospodářská krize
Problémy poválečného světa
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
6. ročník Pravěk.
Úskalí začínajícího učitele
Osídlení Čech v raném středověku
Stěhování národů Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
I. Starověké středomoří
Úvodní hodina Lubomír Berka.
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Charakteristika starověku
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ296 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
9. ročník Novověk, moderní dějiny
VY_32_INOVACE_2D.6.18 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
3.1 Periodizace dějin hudby
Vnímání historického času
Cesta k první světové válce
Úvod do učiva dějepisu Zdroj: Ref Number: Photographer: Ian BrittonIan Britton Tags: southern england stonehenge world heritage.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
DĚJEPIS. Základní informace předmět se vyučuje na nižším i vyšším stupni na vyšším gymnáziu možnost volby semináře Kapitoly z dějepisu - dvouletý - jednoletý.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Pravěk TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší civilizace,
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
Soutěž: Jak se vyznáš v historii
Jak lidé měřili čas? od 2 minuty do 5:15
Úvod do starověku; Vznik písma
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_PRVOUKA
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
Opakování národních dějin (1)
Požadavky na splnění předmětu
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_01
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_20_chodíme do školy
Jak pracovat s učebnicí
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
OBDOBÍ PO TŘICETILETÉ VÁLCE DO FRANCOUZSKÉ REVOLUCE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Postavení Židů v Evropě 4
MATEMATICKÁ GRAMOTNOST
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Punské války TÉMATICKÝ.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Předmět: Dějepis Ročník: 9. Tématický celek: Válečné události
Umění starověkého Říma
Novověk – stavovské povstání a třicetiletá válka
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Transkript prezentace:

Výuka dějepisu na naší škole Lucie Pešková 3.A duben 2013

Obsah Pan profesor Pan profesor a my Před učebnou Učebna Učební pomůcky Povinnosti žáka Dotace hodin dějepisu Výuka podle ročníků Z historie o historii

„Kdo mi půjde vyházet sníh před garáží?“ pan profesor Mgr. Martin Pokorný Jeho nejoblíbenější otázky: „Proč?“ „Co z toho měli?“ „Co je hlavní příčinou?“ „Kolik má možností?“ „Kdo se hlásí k tabuli?“ „Kdo mi půjde vyházet sníh před garáží?“

Pan profesor a my Nejvtipnější hlášky pana profesora: „Dobrý den, proč si sedáte?... Posaďte se.“ „Pane kolego,..“ „Sličné děvy v první brázdě!“ „Šlo to pod kytičky.“ „Už jsme ho posadili na trůn?“ „Už jste vznikli Moravu?“ „…baj voko..“„….defacto…“ „..evergreen…“ „A tak mu amputovali hlavičku.“ „Student je od slova snažit se!“ … no a několik další zde raději nepublikovaných, kterými nás motivuje k lepším výkonům a pečlivější přípravě na hodiny

tematické nástěnky plné historie Českých zemí před učebnou chodba je před hodinou obvykle plná, protože podle pravidel nesmí být žáci vpuštěni do třídy před zvoněním tematické nástěnky plné historie Českých zemí

moderní i klasické pomůcky pro výuku učebna moderní i klasické pomůcky pro výuku

učební pomůcky + sešit

povinnosti studentů Musí nosit všechny pomůcky – atlasy, učebnice, sešit, propisku. Pokud mu něco chybí, musí se před začátkem hodiny omluvit. Student je klasifikován pokud má aspoň čtyři známky z čehož jedna je z ústního zkoušení s jiným výsledkem než za plný počet.

sešit žák nesmí zapomenout na okraj, datum a číslo hodiny v případě velkých nedostatků může být uděleno přepsání sešitu a to naprosto celého…

dotace hodin dějepisu *nepovinný

výuka podle ročníků Prima, Kvinta, 1. ročník – Pravěk, Starověk Úvod do studia Pravěk Starověk (Egypt, Indie, Mezopotámie, Čína,…) Antické Řecko Antický Řím

výuka podle ročníků Sekunda, Sexta, 2. ročník - Středověk Raný středověk Utváření evropských států Počátky Českého státu, Velká Morava Evropa ve vrcholném středověku Husitské války

výuka podle ročníků Tercie, Septima, 3.ročník - Novověk Počátky novověku vznik Habsburské říše Osvícenství Velká Francouzská revoluce Koloniální expanze 17. – 18. století Průmyslová revoluce Národněosvobozenecká hnutí a revoluce v 1. polovině 19. stol Evropa ve 2. polovině 19. století

výuka podle ročníků Kvarta, Oktáva, 4. ročník – Moderní doba 1. světová válka Vznik Československa Meziválečné období Hospodářská krize Vznik totalitních ideologií a režimů 2. světová válka – československý odboj Obnovení Československa Studená válka Svět po 2. světové válce

Z historie o historii Historia Magistra Vitae. Marcus Tullius Cicero Dějiny jsou jako moře. Zdálky vypadají monumentálně, ale když jste uprostřed, tak se vám dělá špatně. Gabriel Laub To všechno už bylo a ještě bude. Wieslaw Budžiski Dějiny jsou svědky času, světlem pravdy, živou pamětí, učitelkou života a poslem minulosti. Marcus Tullius Cicero

Děkuji za pozornost! Závěr Odkazy na obrázky jsou v přiloženém dokumentu Microsoft Office. Poděkování Šárce Šolcové za poskytnutí některých fotografií. Děkuji za pozornost!