Testování discovery v SVK Hradec Králové Mgr. Hana Hornychová Mgr. Pavel Hušek SUAleph, 17. –
Testované produkty EBSCO Discovery Service
Testované produkty Primo
EBSCO Discovery Service Instalace: ebsco.svkhk.cz + testovací prostředí: eds.nk.cz Zapojené zdroje: databáze licencované přes EBSCO, zapojení fondu testováno na instalaci NK Uživatelský účet: přihlášení do konta MVS SVKHK v NK Délka testování: 2 měsíce
S čím jsme byli spokojeni Možnost přístupu do všech elektronických zdrojů EBSCO z jednoho místa Rychlou odezvu při vyhledávání Kvalitní předmětové zpracování metadat.
Co se nám nelíbilo Přihlášení při objednávání dokumentů ze seznamu výsledků EDS – nutné opakované přihlášení
Primo Instalace: multidata.svkhk.cz Zapojené zdroje: fond SVK, Kramerius, ANL+, SK ČR vyhledávání z webu SVK HK vyhledávání z prostředí Google (cca 3 tis. publikovaných záznamů) Integrace se čtenářským kontem SVKHK Délka testování: 3 měsíce
Primo Testovali jsme dvě varianty prostředí: - s indexem Primo Central - bez centrálního indexu
Co se podařilo vyzkoušet Formát záznamu v úplném zobrazení rozšířený podle současného zobrazení v OPACu
Co se podařilo vyzkoušet Vyhledávání podle exemplářových signatur
Co se podařilo vyzkoušet Integrace služby citace.com
Co se podařilo vyzkoušet Integrace formuláře na přednostní zpracování
Co se podařilo vyzkoušet Integrace autoritních záznamů
Co se podařilo vyzkoušet jednorázový import komentářů ze systému Aleph
Co jsme si nechali na příště deduplikace a seskupení podobných (FRBR) minimální šířka zobrazení + mobilní vzhled
Co se nepodařilo vyzkoušet Nepodařila se aktivace OIT profilu na úrovni API rozhraní pro zpřístupnění databází licencovaných přes EBSCO
Ohlasy čtenářů Vážený a milý čtenáři tohoto vzkazu, velmi stručně píšu k testovací verzi portálu Primo. Vyhledávání je skvělé, nemohu se dočkat zavedení na ostro. Vše bude snadnější. Díky za možnost vyzkoušení, přeji krásné dny. Matěj Čuhanič
Ohlasy čtenářů Dobrý den! Všechny knihy vrátím v pondělí Nahlédnul jsem do Vašeho nového katalogu. Mám dojem, že je to s ním stejné jako s operačním systémem Windows. Od jisté doby je každá další verze doplněna o nesmyslné doplňky, takže se stává uživatelsky nepřívětivý, přičemž o nějakém zlepšení se nedá mluvit. S pozdravem Karel Pachovský
Ohlasy čtenářů Dobrý den, posílám Vám moje první dojmy z včerejšího vyzkoušení nového katalogu Líbí se mi: 1) možnost dalšího upřesňování vyhledaných výsledků pomocí nabízených kritérií vlevo např. ve výsledcích se nepletou články a můžu mít jenom knížky 2) zobrazené atributy nad výsledky vyhledávání, podle kterých je výsledek vyhledávání vytvořen 3) snadná změna jazykového prostředí - to jistě ocení zahraniční studenti 4) když už je u výsledků vyhledávání tlačítko od Facebooku "To se mi líbí", tak už tam rovnou může být +1 od Googlu plus nebo další sociální sítě 5) schránka - uvědomil jsem si, že byla i ve starém katalogu, ale tady je víc nabízí její využití, nebo je spíš uživatelsky přístupnější 6) možnost poslání/uložení nalezené knížky do u nebo do jiných aplikací - ale ty neznám Na mobilu to jde, ale asi bych to trochu upravil ve stylu mobilních stránek Českých drah nebo vytvořil přímo Android aplikaci. Do vzdálené budoucnosti by se hodilo: Synchronizace datumu vrácení knížek s třeba s Google kalendářem, nebo alespoň uložení do kalendáře. U vyhledané knížky: půdorys knihovny s puntíkem, kde ta knížka je kolik lidí si tu knížku již vypůjčilo, nebo že jsem si já už někdy vypůjčil (v době bez PC to bylo možné, pamatuji lístečky s datumy vypůjčení v jednotlivých knížkách) Jak to bude s novým systémem pokračovat? Přejde se na něj, nebo to je jenom dočasné testování a dle ohlasů se rozhodne? Osobně jsem pro, aby se na PRIMO přešlo. Díky za možnost vyzkoušení. Pavel Řehák
Knihovníci ocenili Příjemná grafika (podobnost s internetovými vyhledávači ) Intuitivní omezení výsledků vyhledávání Více zdrojů z jednoho místa Náhled online zdroje v seznamu vyhledaných výsledků Na první pohled je vidět dostupnost vyhledaných dokumentů (vyhledávat lze s omezením na nyní dostupné dokumenty, což mnozí čtenáři chtějí, protože dokument potřebují ve chvíli, kdy navštíví knihovnu) Sdružení různých vydání pod jeden záznam Pohodlnější objednávání
Přístupy do Prima
Závěr testování Hlavním požadavkem je nové uživatelské rozhraní Jednotné vyhledávání ve všech knihovních sbírkách Snadný přístup k online zdrojům
Děkuji za pozornost. Dotazy?