Jak fotografovat bouřky a blesky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační a komunikační technologie ročník Základy focení – základní pojmy Bohumil Bareš.
Advertisements

Možnosti ostření v astrofotografii a operace nad daty při snímání
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základy fotografování kompozice snímku
Digitální fotografie.
Typická pozorovací noc s 65kou
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Ostříš 2010 Nastavení foťáku a jeho ovládání. Foťáky fotomobily - nejde nastavit skoro nic kompakty namiř a foť pokročilejší kompakty (ultrazoom, skoro.
P OTŘEBNÁ TECHNIKA Videokamery Doplňky DIY vychytávky.
Základy digitální fotografie
Popis produktu: Perfektní kombinace rychlosti a kvality, nový 15,1 Mpix CMOS snímač a obrazový procesor DIGIC 4 v kombinaci s vysokou kvalitou fotografií.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
19. Počítačová grafika (získávání, úpravy a publikování fotografií, práce v rastrovém grafickém editoru)
Analýza a zpracování obrazových dat pro fotogrammetrický skener 2008 Petr Douša.
Reguluje množství světla, které prochází objektivem fotoaparátu Značí se f Skládá se z řady čísel: f1 f 1,4 f2 f2,8 f4 f5,ž f8 f11 f16 f22 f32 f64.
Tato prezentace byla vytvořena
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.20/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Stopařův průvodce digitální fotografií. Digitální fotoaparát se představuje digitální zrcadlovka, nejblíže klasice kompaktní fotoaparáty EVF: zrcadlovky.
Přehled a parametry digitálních fotoaparátů
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Základy fotografování (V. Část)
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Digitální fotoaparát
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Digitální fotoaparáty
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Digitální fotografie. Digitál se představuje:  digitální zrcadlovka – nejblíže klasice  kompaktní fotoaparáty  EVF: zrcadlovky bez zrcadla  3 základní.
F IREMNÍ GRAFIKA ( ŠKOLA FOCENÍ ) Tomáš Mucha. Z ÁKLAD ÚSPĚCHU – „ HEZKÁ “ FOTOGRAFIE Pravidlo třetin Zlatý řez Perspektiva - prostor Linie a diagonály.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
Fyzika Blesk.
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Astronomická fotografie
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 2 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Film Klára Čermáková 4.C.
Digitální Fotoaparát Kodak EasyShare C1013.
Perspektiva Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: – že se vzdálené objekty jeví zdánlivě menší než objekty.
Rizika spojená s lovem bouří. Blesky pobyt v otevřené krajině a na voděpobyt v otevřené krajině a na vodě pobyt u osamělých vysokých předmětů (stromy,
Digitální fotografie 1.část ZS 2009 Pojem digitální fotografie Barevné modely Formáty digitálního obrazu Typy digitálních fotoaparátů Základní úpravy digitální.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
BOZP – Práce s počítačem
Co to je, jak na to…. HDR – pár ukázek na úvod…
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Fotografie. O co se jedná? je proces získávání a uchování obrazu za pomocí specifických reakcí na světlo, a také výsledek tohoto procesu. Zahrnuje získání.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Fotografické příslušenství Číslo DUM: III/2/VT/2/3/46 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Základy fotografování
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Nastavení fotoaparátu (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Fotoaparát.
Nejnovější kamera Panasonic HDC-HS700. Základní parametry Rozlišení :(1080x60) Pixel 14,2 megapixelové snímky, 13,3 kps (snímky za sekundu) fotografií.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kódování obrazu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Fotografické příslušenství
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Transkript prezentace:

Jak fotografovat bouřky a blesky

Vybavení nejlépe digitální fotoaparát širokoúhlejší objektiv stativ dálková (drátová) spoušť náhradní baterie filtry (polarizační...) možnost videozáznamů se zvukem

Nastavení zaostření na nekonečno možnost korekce expozice možnosti manuálního nastavení clony a expozičního času (dlouhodobá exp.) průběžné sériové snímání

Postupy focení bouří dostatečná vzdálenost od Cb pozice se Sluncem v zádech pozice vůči směru postupu bouře více snímků s různými nastaveními (bracketing) případně foto do formátu RAW tvorba panoramat

Postupy focení bouří zaměření na: základnu oblaku – húlava... celkový oblak – vertikální vývoj zvláštnosti – mamma, pileus, virga...

Postupy focení bouří sekvenční snímání vhodná je dálková (drátová) spoušť a nutný stativ analyzovat směr postupu bouře – dostatečný prostor ve snímku interval 10–15 s nebo propojení s PC

Postupy focení blesků za dne: vysoká clona, nízké ISO = delší čas závěrky + použití ztmavovacího filtru sekvenční snímání nutný stativ a spoušť zaměření se na nejaktivnější část bouře

Postupy focení blesků v noci: menší clona, ISO 50–100 (nebo i více podle vzdálenosti) dlouhodobá expozice (bulb) nutný stativ a vhodná je spoušť eliminace okolních světelných ruchů vypnutí redukce šumu

Postupy focení blesků focení na maximální rozlišení sekvence nefotit na RAW

Bezpečnost venku: bezpečná vzdálenost od bouře – nebýt v cestě bouři venku mít jen nejnutnější vybavení v blízkosti bouře nepoužívat stativ sledovat okolní vývoj oblačnosti nebezpečí focení v noci – obtížné sledování oblačnosti

Bezpečnost doma: zavřené okno nedotýkat se kovových konstrukcí (radiátorů, zábradlí...) nepoužívat síťový adaptér