Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
příklady státních hranic
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
ROZLOHA A ČLENITOST POBŘEŽÍ
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Státy a jejich seskupení
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Chemie Ročník:9. Téma:Přírodní.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Litva, Lotyšsko a Estonsko
Politické faktory cestovního ruchu Geografie cestovního ruchu Aneta Králová Jana Kellerová.
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_012.
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
EVROPSKá UNIE.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
STÁTNÍ HRANICE Území státu je suchozemský prostor, vnitřní a pobřežní vody i pod nimi a vzdušný prostor nad nimi – odděleno státní hranicí.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
STÁTNÍ HRANICE.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
 Vysvětli pojem stání hranice.stání hranice  Každý stát má svůj charakteristický tvar území, lemovaný státní hranicí. Jak vlastně tyto hranice vznikly?hranice.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Poloha a územní rozloha států TÉMATICKÝ CELEK:Společenské.
EVROPSKÁ INTEGRACE.
EVROPA EVROPSKÁ UNIE VY_32_INOVACE_07-48 Ročník: VIII. ročník
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Zeměpis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Průběh a tvar státních hranic TÉMATICKÝ.
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 8. Téma : Průběh a tvar státních hranic Autor : Mgr. Eva Vyskočilová

Průběh a tvar státních hranic (2) Průběh a tvar státních hranic (1) (4) (3)

Státní hranice = linie oddělující území sousedních států smysl: Ochrana před zásahy okolních zemí Hraniční přechody (cestovní pas) Schengenský prostor (Island, Norsko, Švýcarsko + EU bez Kypru, Irska, Rumunska, Bulharska, VB) (6) (5) (7)

Cestovní pas (8) (9)

Schengenský prostor plní členové Signatáři (plně se neúčastní) malé státy (nejsou členy EU, mají zájem o vstup sch. prostoru není signatářem (stalo se součástí sch.prostoru díky úmluvám s Fr.) (10)

(11)

Hranice - vznik Přírodní řeka pásmo hor mořské pobřeží (pobřežní zákony) (12)

Hranice - vznik Umělé Vytvořeny lidmi, dohoda Klikaté Ukončení válek – mírové smlouvy PL X ČR Podle národů, náboženských skupin Nizozemsko, Belgie (13)

sheppardsoftware (14)

Umělé hranice Přímočaré Totožné s rovnoběžkami, poledníky (15) Přímočaré Totožné s rovnoběžkami, poledníky Vliv kolonialismu Nerespektuje národnostní skupiny Nejrovnější Pustiny (př. Sahara)

Státní území - tvary (16) Protáhlé Chile, Norsko Čtvercové Polsko (17)

Státní území - tvary Nesouvislé Obklopené územím jiného státu USA – Aljaška, Hawajské ostrovy Obklopené územím jiného státu Itálie – San Marino JAR – Lesotho (18)

(19)

Seznam použitých zdrojů CHALUPA, Petr; DEMEK, Jaromír; RUX, Jaromír. Zeměpis 8 : Lidé a hospodářství. 2. vydání. Praha : SPN, 2009. 87 s. ISBN 978-80-7235-439-9. Jindrichpolak.wz.cz [on-line]. Dostupný na WWW: <http://jindrichpolak.wz.cz/encyklopedie/tabulky/pcr%20001.jpg>. [cit. 21.2.2011]. Vsechny-autoskoly.cz [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.vsechny-autoskoly.cz/images/dopravni_znacky/velke/ip30.gif>. [cit. 21.2.2011]. Aktualne.centrum.cz [on-line]. Dostupný na WWW: <http://img.aktualne.centrum.cz/113/55/1135565-statni-hranice-ilustracni-foto.jpg>. [cit. 21.2.2011]. Macek.name/SK.htm [on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.macek.name/Foto/531.jpg>. [[cit. 21.2.2011]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sn%C4%9B%C5%BEka,_hrani%C4%8Dn%C3%AD_k%C3%A1men.jpg>. [[cit. 21.2.2011]. Geocaching.com [on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.e-autoskola.cz/dopravni-znacky/zakazove-znacky/povinnost-zastavit-vozidlo.gif>. [cit. 21.2.2011]. Turisticky-zavod.cz [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.turisticky-zavod.cz/foto/znacky/znacky25_28.jpg>. [[cit. 21.2.2011]. Mestysmedlov.cz [on-line]. Dostupná na WWW: <http://mestysmedlov.cz/stranky/97_cestovni_pas_cr.jpg>. [cit. 21.2.2011]. Blogs.nationalgeographic.com [on-line]. Dostupná na WWW: http://blogs.nationalgeographic.com/blogs/intelligenttravel/Us-passport.jpg>. [cit. 21.2.2011]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/09/SchengenAgreement_map.png/300px-SchengenAgreement_map.png>. [cit. 21.2.2011]. Obec-mikulov.cz [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.obec-mikulov.cz/images/vylety/moldava/prechod.jpg>. [cit. 21.2.2011]. Dovolena.zajezdy.cz [on-line]. Dostupná na WWW: <http://dovolena.zajezdy.cz/img/mapy_statu/laos_169.gif>. [cit. 21.2.2011]. I.pravda.sk [on-line]. Dostupný na WWW: <http://i.pravda.sk/07/122/skcl/P041fca3d_vojak.jpg>. [cit. 21.2.2011]. Enchantedlearning.com [on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.enchantedlearning.com/geography/europe/outlinemap/map.GIF>. [cit. 21.2.2011].

Courses. arec. umd. edu [on-line]. Dostupný na WWW: <http://courses Courses.arec.umd.edu [on-line]. Dostupný na WWW: <http://courses.arec.umd.edu/445/Africa%20Outline%20Map.gif>. [cit. 21.2.2011]. Enchantedlearning.com [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.enchantedlearning.com/southamerica/chile/outlinemap/map.GIF>. [cit. 21.2.2011]. Schools.look4.net.nz [on-line]. Dostupný na WWW: <http://schools.look4.net.nz/geography/country_information/outline_maps/files_OM/poland.jpg>. [cit. 21.2.2011]. Appliedlanguage.com [on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.appliedlanguage.com/maps_of_the_world/map_of_italy.gif>. [[cit. 21.2.2011]. Content.answcdn.com[on-line]. Dostupný na WWW: <http://content.answcdn.com/main/content/img/factbook/maps/us-map.gif>. [[cit. 21.2.2011]. Sheppardsoftware.com [on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.sheppardsoftware.com/Geography.htm>. [cit. 21.2.2011].