Připravena výhradně pro Českou televizi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Co vědí české ženy o tucích a mastných kyselinách
Výstavba větrné elektrárny v lokalitě Varnsdorf-Špičák RCA Research.
Piktogramy Připraveno pro: FSV - UK Datum: 4. července 2008 Projekt: 28506/2 Připravili: Jan Vavřík, Naďa Nevěřilová Příloha Grafy.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
9 CELÁ ČÍSLA
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
„Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel fax
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
© GfK 2012 | On-line shopping - Multichannel 2012 | Praha On-line shopping Postřehy z výzkumu GfK Czech Multichannel Marketing & Sales 2012, Praha,
Postoje k mobilnímu marketingu Alena Ivánková Research Project Manager, MEDIARESEARCH 13/10/2010 – Mobile Internet Forum.
Vyhodnocení dotazníkových šetření prováděných na veletrhu GAUDEAMUS Přípravný výbor – Slavonice Přípravný výbor – Slavonice
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Vytváření prezentace v PowerPointu
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Pojmy a interpretace.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Cesta tam a zase zpátky Konference „Má Česko strategickou vizi EU?“, Praha dne 19. září 2012.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Průzkum u uživatelů výrobku Prostenal s PERFECT.
EuPIA Printing Ink Market Statistics Q EuPIA statistika trhu s tiskovými barvami První kvartál roku 2009.
Nejprve provedeme výpočet v závorce
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Bleskový výzkum Kauza : David Rath Červen 2012.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Znalost a hodnocení ekologických nadací (Slovenská republika)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Práva občanů v EU Výsledky výzkumu Duben 2013.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
Transkript prezentace:

Připravena výhradně pro Českou televizi Redesign loga ČT Závěrečná zpráva Připravena výhradně pro Českou televizi Únor 2012 Budějovická 1518/13b 140 00 Prague 4, Czech republic Tel: +420 272 177 111, Fax: +420 272 177 222

Východiska výzkumu Předpokladem je, že běžný divák si se změnou loga České televize nebude zřejmě lámat příliš hlavu, na obsah vysílání to nebude mít vliv. Z pohledu diváka se tedy bude jednat spíše o kosmetickou změnu, u které bude z našeho pohledu důležité zejména následující: Nová loga, respektive kvazi loga, která byla vidět na televizní obrazovce, nesměla diváky mást – každý musel jednoznačně a na první pohled rozpoznat, o jaký televizní kanál se jedná. Nová loga by diváky neměla rušit (být rušivým elementem při sledování televize) a měla by být přirozenou součástí korporátní identity České televize. V neposlední řadě, nová loga by měla být v souladu s hodnotami a posláním veřejnoprávní televize.

Metodologie a design výzkumu Kvantitativní výzkum Realizovaný CAPI dotazování (Praha, Plzeň, Brno, České Budějovice, Ostrava) Sběr dat probíhal ve dnech 22.2. až 24.2. 2012 Design N 300, průměrná délka dotazníku cca 10 minut Rekrutační kritéria Muži a ženy ve věku 15 – 65 let Reprezentativně podle pohlaví, věkové kategorie atd.

Závěry a doporučení

Nové logo České televize (teď jen ve smyslu ikona bez textu) nejčastěji připomíná program české televize nebo televizi (simplifikace přístroje). To jsou pozitivní zprávy, protože obě zmíněné nejčastější asociace jsou podle našeho názoru žádoucí. Korporátní logo (základní červeno-modrá verze v 3D provedení) bylo hodnoceno většinou respondentů pozitivně. Pokud jde o přímé srovnání současného loga a výše zmíněného loga na kritériích „které se více líbí“ a „které se více hodí k České televizi“, tak je to plichta – mezi hodnoceními nejsou signifikantní rozdíly. Pouze pokud jde o kritérium „které je modernější“, tak tam jasně vítězí logo z nově připravované design cesty. Při hodnocení všech verzí korporátních log se ukázalo, že diváci dávají přednost 3D provedení, dvoubarevnému červeno-modrému provedení a bílému nápisu Česká televize na černém pozadí. Preference byly ve všech třech případech jednoznačné. Závěry

Pokud jde o srovnání současné verze jednotlivých log konkrétních kanálů a navrhovaných verzí konkrétních kanálů, výsledky opět ukazují na velmi podobné hodnocení – respondentům se jednoduše řečeno líbí obojí. Pouze v případě ČT 4/Sport je to tak, že nové logo bylo hodnoceno lépe většinou respondentů. Závěry (2)

Vzhledem k výše uvedenému můžeme s čistým svědomím doporučit nově připravovaná loga uvést v život. Pokud se tak stane, většina diváků to přijme jako krok směrem k modernizaci České televize. Doporučení

Kvazi loga

Spontánní rozeznání daného ČT kanálu Hodnocení kvazi log Základ: všichni respondenti (N=301) Q1 Který televizní kanál běží právě v televizi? Q2. Jak byste toto logo celkově hodnotil(a)? Spontánní rozeznání daného ČT kanálu 66 % 77 % 41 % A B C

Základní korporátní logo

Hodnocení Spontánní asociace: logo ČT/ČT 1/ČT 2 32 % Základ: všichni respondenti (N=301) Q3. Co Vás napadne nebo co se Vám vybaví, když vidíte tento obrázek? Q4. Jak byste toto logo celkově hodnotil(a)? Spontánní asociace: logo ČT/ČT 1/ČT 2 32 % Televize, obrys televize, obrazovka 24 % národní barvy 20 % Žádný signifikantní rozdíl mezi pohlavím, věkovými kategoriemi, hlavní TV stanicí

Hodnocení (pouze diváci ČT) Základ: diváci České televize (N=119) Q3. Co Vás napadne nebo co se Vám vybaví, když vidíte tento obrázek? Q4. Jak byste toto logo celkově hodnotil(a)? Spontánní asociace: logo ČT/ČT 1/ČT 2 29 % národní barvy 23 % Televize, obrys televize, obrazovka 22 % Žádný signifikantní rozdíl mezi pohlavím, věkovými kategoriemi, hlavní TV stanicí

Nové logo vs. současné logo ČT Základ: všichni respondenti (N=301) Q5. Které z těchto log se Vám líbí více? Q6. A které z těchto dvou log se hodí více k České televizi? Q7. A které z těchto log prezentuje soudobý design a současné trendy? ČT>NOVA NOVA>ČT 30-45let>46-65let 46-65let> 30-45let <> signifikantní rozdíl mezi pohlavím, věkovými kategoriemi, hlavní TV stanicí na 90% hladině

Nové logo vs. současné logo ČT (diváci ČT) Základ: diváci České televize (N=119) Q5. Které z těchto log se Vám líbí více? Q6. A které z těchto dvou log se hodí více k České televizi? Q7. A které z těchto log prezentuje soudobý design a současné trendy?

Varianty korporátních log

Spontánní asociace s korporátními logy Základ: všichni respondenti (N=301) Q8. Co Vás napadne nebo co se Vám vybaví, když vidíte tyto loga České televize ve spojení s Českou televizí? Q15. Je na jakémkoliv z ukázaných log nebo jejich částí cokoliv, co není v souladu s tím, jak vy osobně vnímáte Českou televizi? Spontánní asociace inovace, modernizace, změna 21 % vystihuje ČT, hodí se k ČT 19 % negativní komentář ke grafickému zpracování 13 % pozitivní komentář ke grafickému zpracování 11 % barvy negativní: tmavý podklad 10 % nevystihuje ČT, nehodí se k ČT 8 % Je něco, co není v souladu? je vše souladu 38 % barvy: černý podklad 13 % barvy: červená 6 % barvy: kombinace černá-červená 5 % znak: neznatelná písmena ČT (chybí háček) 4 % znak: tvar, obecně není v souladu barvy, barevné provedení (obecně)

Hodnocení Základ: všichni respondenti (N=301) Q9. Jak byste tyto loga hodnotil(a) jako celek? Q10. Které z těchto log Vás ovlivnilo nejvíce ve vašem hodnocení? Ovlivnilo hodnocení: 17 % 61 % 6 % 9 % 8 % 16 % 40 % 5 % 25 % 15 %

Hodnocení (diváci ČT) 16 % 21 % 37 % 57 % 7 % 5 % 35 % 5 % 11 % 7 % Základ: diváci České televize (N=119) Q9. Jak byste tyto loga hodnotil(a) jako celek? Q10. Které z těchto log Vás ovlivnilo nejvíce ve vašem hodnocení? Ovlivnilo hodnocení: 21 % 57 % 7 % 5 % 11 % 16 % 37 % 5 % 35 % 7 %

Typ písma Základ: všichni respondenti (N=301) Q11. Jak byste ohodnotil(a) nový typ písma, kterým je napsaný text „Česká televize“?

Hodnocení typu grafiky Základ: všichni respondenti (N=301) Q12. Které provedení se Vám líbí více? Q13. A která barevná kombinace se Vám líbí více? Q14. Které se Vám líbí více?

Typ písma Česká televize uvede na podzim závěrečnou čtvrtou sérii Zdivočelé země, seriálu, který v pětačtyřiceti dílech mapuje pětačtyřicet let naší moderní historie. Při této příležitosti chce vzdát i hold autorům. Především Jiřímu Stránskému, na základě jehož knih Zdivočelá země a Aukce seriál vznikl a Hynkovi Bočanovi, který je spoluautorem scénáře a jeho režisérem. Během letošního roku proto ČT odvysílá všechny čtyři řady oblíbeného seriálu.

Hodnocení Základ: všichni respondenti (N=301) Q27. Jak se Vám tento typ písma líbí? Q28. A řekl(a) byste, že se tento typ písma hodí k České televizi?