Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Advertisements

Moravskoslezský kraj Tomáš Rubek David Meca.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
ČR – Moravskoslezský kraj
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_BR_2_18.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Moravsko-slezský kraj
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaZeměpis 8 NázevLiberecký kraj Klíčová.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Moravskoslezský kraj.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaZeměpis 9 NázevZemepis_obyvatelstva_zdrojedat.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaInformatika NázevWord.
Moravskoslezský kraj průmyslový region s těžbou černého uhlí a na ni
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka pro 1.stupeň ZŠ Moravskoslezský kraj VY_03_INOVACE_32_15.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA ROTHOVÁ Název:VY_32_INOVACE_659_OBRÁZKOVÝ KVÍZ Téma: POZNÁVÁNÍ LOKALIT.
Moravskoslezský kraj.
Moravskoslezský kraj Název školy
50.1 Moravskoslezský kraj – poznáš jeho dominanty?
MORAVSKOSLEZKÝ KRAJ je jedním ze 14 vyšších územních samosprávných celků v Česku  Celé jeho území leží v Severomoravském kraji Z větší části leží v Českém.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_79_ČR – Moravskoslezský kraj AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK,
Fyzio-geografická sféra
Moravskoslezský kraj - procvičování
Moravskoslezský kraj.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_BR_2_19.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ.
Socioekonomická sféra
Moravskoslezský kraj územní jednotka Moravskoslezsko Jedná se o nejlidnatější kraj v ČR, který vyplňuje sever Moravy. Na složení obyvatel se také podílejí-
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02C_20 NUTS 2 – Moravskoslezsko TEMA:Česká.
Kraj Moravskoslezský Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu: VY_32_INOVACE_CS13 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho.
Česká republika Moravskoslezský kraj. Anotace: Materiál slouží k seznámení s jedním z krajů České republiky (Morava) – Moravskoslezským krajem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 17 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Vlastivěda.
Moravskoslezský kraj. Základní údaje Krajské město: Ostrava Počet obyvatel: Rozloha: 5445 km 2.
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_18_Moravskoslezský_kraj Šablona číslo: X Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 18 Autor: Mgr. Radomíra Fišerová.
Moravskoslezský kraj Mgr. Prchalová Zdeňka Pro 7. tř. ZŠS Zeměpisná poloha, povrch, města SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_ZEMĚPIS Téma: Moravskoslezský kraj Ročník:
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Moravskoslezský kraj.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Moravskoslezský kraj.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MORAVSKOSLEZSKY_KRAJ.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava. Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava.
Základní škola, Hradec Králové
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Moravskoslezský kraj průmyslový region s těžbou černého uhlí a na ni
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ Petr Drnec
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Zeměpis 8 Název Moravskoslezský kraj Klíčová slova Moravskoslezský kraj, příroda, hospodářství, města, cestovní ruch Pomůcky PC, dataprojektor, atlas ČR Druh interaktivity Výklad, samostatná práce Stupeň a typ vzdělání II. stupeň základní školy Potřebný čas 1 vyučovací hodina Velikost 3, 21 MB Zdroje Viz Zdroje

Mgr. Milena Hradová ZŠ s RVVV Teplice, Koperníkova 2592 Moravskoslezský kraj Mgr. Milena Hradová ZŠ s RVVV Teplice, Koperníkova 2592

Úvod: Česká část Slezska Sousedství s Polskem a Slovenskem Krajské město Ostrava

Ú: Z následující nabídky vždy vyškrtni pojem, který logicky nepatří do řady: Ostrava – Opava – Olomouc – Orlová – Odry Žermanice – Šance – Kružberk – Kořensko Ohře - Osoblaha – Opava – Olše – Odra Beskydy – Bílé Karpaty – Jeseníky – Ostravská pánev

Ú: Z následující nabídky vždy vyškrtni pojem, který logicky nepatří do řady: Ostrava – Opava – Olomouc – Orlová – Odry Žermanice – Šance – Kružberk – Kořensko Ohře - Osoblaha – Opava – Olše – Odra Beskydy – Bílé Karpaty – Jeseníky – Ostravská pánev

Příroda: Povrch: Vodstvo: Ochrana krajiny: Jádro – Ostravská pánev V okrajových částech – Jeseníky, Moravskoslezské Beskydy Vodstvo: Povodí Odry (úmoří Baltského moře) Vodní nádrže – Slezská Harta, Šance – ochrana proti povodním Ochrana krajiny: CHKO Moravskoslezské Beskydy, Jeseníky, Poodří

Ú: Vyber správnou odpověď: Moravskoslezský kraj patří mezi oblasti s nejvíce poškozeným životním prostředím v České republice. Hlavními zdroji znečištění ovzduší jsou: Tepelné elektrárny, všechny domácnosti Doprava, domácnosti s kotli na tuhá paliva, jaderné elektrárny Tepelné elektrárny, doprava, domácnosti s kotli na tuhá paliva Dalším krajem bojujícím s vysokým znečištěním ovzduší je: Jihočeský kraj Ústecký kraj Pardubický kraj Překračování denních limitů znečištění překračuje v Moravskoslezském kraji: 40 dní/rok 160 dní/ rok 360 dní/ rok

Ú: Vyber správnou odpověď: Moravskoslezský kraj patří mezi oblasti s nejvíce poškozeným životním prostředím v České republice. Hlavními zdroji znečištění ovzduší jsou: Tepelné elektrárny, všechny domácnosti Doprava, domácnosti s kotli na tuhá paliva, jaderné elektrárny Tepelné elektrárny, doprava, domácnosti s kotli na tuhá paliva Dalším krajem bojujícím s vysokým znečištěním ovzduší je: Jihočeský kraj Ústecký kraj Pardubický kraj Překračování denních limitů znečištění překračuje v Moravskoslezském kraji: 40 dní/rok 160 dní/ rok 360 dní/ rok

Města, hospodářství: V oblasti Ostravské pánve – těžební, hutnický, strojírenský průmysl Ostrava – OKD – Ostravsko-Karvinské doly (černé uhlí), Vítkovice, Třinec, Bohumín – hutě – výroba železa a oceli Krnov – Kofola Nošovice – Hyundai Kopřivnice - Tatra

Ú: Moravskoslezský kraj trpí vysokou mírou nezaměstnanosti: Pomocí následujícího vzorce a údajů vypočti nezaměstnanost v Moravskoslezkém kraji a v Česku a obě hodnoty srovnej! Údaje (2011): počet nezaměstnaných ČR – 383 700 Počet pracovních sil ČR - 4 885 200 Počet nezaměstnaných MS kraj – 71 400 Počet pracovních sil MS kraj – 605 000 Míra nezaměstnanost = x 100 počet nezaměstnaných počet pracovních sil

Ú: Moravskoslezský kraj trpí vysokou mírou nezaměstnanosti: Pomocí následujícího vzorce a údajů vypočti nezaměstnanost v Moravskoslezkém kraji a v Česku a obě hodnoty srovnej! Míra nezaměstnanosti: ČR – 7, 85% Moravskoslezský kraj - 11, 8% Příčiny: omezení těžby a průmyslové výroby

Ú:Turistické zajímavosti: Zámek proslulý svojí červenou částí insirovanou středověkými německými hrady Horské sídlo pojmenované po poustevnících navržené architektem Dušanem Jurkovičem Obec a stejnojmenná zřícenina spojená se jménem skladatele Leoše Janáčka Nejvyšší hora Hrubého Jeseníku, zdejší průměrná roční teplota nepřesahuje 1°C Město s okrouhlou věží – tzv. „Trúbou“, pochází odsud i stejnojmenná pochoutka – ……….. uši Hukvaldy Štramberk Jeseníky – Praděd Jeseníky – Pustevny Hradec nad Moravicí

Turistické zajímavosti: Hukvaldy - obec a stejnojmenná zřícenina spojená se jménem skladatele Leoše Janáčka Štramberk - město s okrouhlou věží – tzv. „Trúbou“, pochází odsud i stejnojmenná pochoutka – ……….. uši Jeseníky – Praděd - nejvyšší hora Hrubého Jeseníku, zdejší průměrná roční teplota nepřesahuje 1°C Jeseníky – Pustevny - horské sídlo pojmenované po poustevnících navržené architektem Dušanem Jurkovičem Hradec nad Moravicí - zámek proslulý svojí červenou částí inspirovanou středověkými německými hrady

Úvod: Jeseníky – Praděd Hradec nad Moravicí Hukvaldy – hrad Štramberk – Trúba Jeseníky - Pustevny

Metodika Prezentaci je vhodné použít k výkladu o krajích ČR Je možné ji použít k prezentaci formou frontální výuky, nebo kombinovanou formou – úkoly lze nechat žáky zpracovávat samostatně s atlasem ČR nebo na PC Řešení úkolů jsou zobrazena vždy na následujícím snímku a označena červeně Sled fotografií je popsán v poznámkách snímků

Zdroje: Jeřábek M., Anděl J., Peštová J., Kastner J. (2006): Zeměpis 8 pro základní školy a víceletá gymnázia. Fraus, s. 128. www.wikipedia.cz – Moravskoslezský kraj, citováno 10. 6. 2012; Snímek 3: http://www.golfovezpravy.cz/kde-hrat-golf/moravskoslezsky-kraj , citováno 10. 6. 2012; http://wiki.rvp.cz/Kabinet/Obrazky/Znaky/Znaky_kraj%C5%AF_%C4%8CR/Moravskoslezsk%C3%BD_kraj , citováno 10. 6. 2012; Snímek 10: www.czso.cz, citováno 10, 6. 2012; Snímek 14: http://eo.wikipedia.org/wiki/Dosiero:Praded_v_zime.jpghttp://www.i-senior.cz/?p=347 , citováno 10. 6. 2012; http://www.lenkahabi.cz/2010/06/oficialne-pokrtena-vzduchoplavkyne.html , citováno 10. 6. 2012; http://www.jantarova-stezka.info/cz/sindex.php?akc=sort22&typ1=1&typ2=1&typ3=1&typ4=1&typ5=1&kateg=5, citováno 10. 6. 2012; http://new.galerieroudnice.cz/blog/?p=57 , citováno 10. 6. 2012;