CRP V ORDINACI PRAKTICKÉHO LÉKAŘE METODOU „POCT“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Energie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Města ČR – orientace na mapě
Hraní s desetinnými čísly
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
Léčba křečových žil metodou ASVAL
ENZYMOTHERAPIE V ORDINACI PRAKTICKÉHO LÉKAŘE.
SEZÓNA 2012/2013. TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY  POČET TJ: 109  V MINUTÁCH: 8175  V HODINÁCH: 136,25  V DNECH: 5,67.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
9 CELÁ ČÍSLA
Distribuční úlohy LP.
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Systém financování v primární péči
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola PF Hradec.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav přípravy novelizace energetických zákonů a vyhlášek a účinnost užití energie v průmyslu Současný stav energetické legislativy v ČR Seminář AEM
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Jazyk vývojových diagramů
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
ROK 2010 ÚLOVKY Z REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva dle podklad ů J č ÚS.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
EuPIA Printing Ink Market Statistics Q EuPIA statistika trhu s tiskovými barvami První kvartál roku 2009.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Predikce chemických posunů
KONTROLNÍ PRÁCE.
Můžeme eradikovat očkováním pneumokokové infekce?
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
multitématický kongres congrés multithématique
Transkript prezentace:

CRP V ORDINACI PRAKTICKÉHO LÉKAŘE METODOU „POCT“ MUDr. JIŘÍ MAREK

HISTORIE A STATISTIKA r.1930 - OBJEV CRP – TILLET + FRANCIS r.1995 - VYROBEN QUIKREAD 1.GEN. – LABORATOŘ r.1999 - QUIKREAD 2.GEN. – POCT – V ČR r.2000 – 15 PLDD r.2003 – 350 PLDD r.2004 – 650 PLDD

SPOTŘEBA ATB = REZISTENCE K ATB CRP

Eradikace přirozeného bakteriálního osídlení antibiotiky zvyšuje riziko vzniku infekce rezistentními kmeny Lipsitch and Samore. Emerg Infect Dis 2002; 8: 347 Tx: Antibiotikum x

Počet nemocnic v ČR (ze sledovaných 88) ve kterých se vyskytly invazivní infekce způsobené MRSA Obrázek odráží nepříznivou situaci v odběrech hemokultur. Čtvrletní přehled počtu hemokultur je ještě horší-zhruba 1/3 nemocnic nemá ani jednu pozitivní kultivaci rok MRSA – meticilin rezistentní S. aureus

Invazivní* kmeny Escherichia coli - ciprofloxacin * bakterémie, meningitida EVROPA 2005

SOUČASNOST A BUDOUCNOST SKANDINÁVIE ČESKÁ REPUBLIKA FRANCIE ŠPANĚLSKO

Časová náročnost pomocných vyšetření virologie, serologie = 2-3 týdny bakteriologie (kultivace) = 48 - 96 hodin KO+dif. = několik hodin RTG = několik minut až hodin FW = 2 hodiny CRP v ordinaci = 2 - 4 minuty

POČET PROVEDENÝCH CRP V ORDINACI PLDD VE VESELÍ NAD LUŽNICÍ r.2001 – 716 vyš. r.2002 – 703 vyš. r.2003 – 971 vyš. r.2004 – 1115 vyš. r.2005 – 1517 vyš. r.2006 – 1281 vyš. r.2007 – 1343 vyš. ( 1450…....1250 reg.poj. )

3 základní skupiny výsledků CRP 2001 – 2007 2002 2003 2004 < 8 422 59% 359 51% 449 46% 454 41% 8 - 39 201 28% 264 37% 390 40% 504 45% > 40 95 13% 80 11% 132 14% 157 CELKEM 716   703 971 1115 CRP 2005 2006 2007 < 8 688 45% 529 42% 571 43% 8 - 39 623 41% 526 540 40% > 40 206 14% 226 17% 232 CELKEM 1517   1281 1343

BRONCHITIS ACUTA – J 20 ( 5% B x 95% V ) NEJČASTĚJŠÍ DIAGNOZA LÉČENÁ ATB ( 30 – 40 % ATB ) BRONCHITIS ACUTA – J 20 ( 5% B x 95% V ) Audit PLDD ( 20 PLDD ) - Praha 5 – 1998 – 2000 ( Jindrák a kolektiv ) Audit OSPDL ( 13 školitelů) - 1999 (Marek a kolektiv ) Multicentrický audit 2001 ( 136 PLDD ) – (Jindrák a kolektiv )

Multicentrický audit ( 136 PLDD ) POČET J 20 V % LÉČENÝCH ATB r.2001 – 48% Multicentrický audit ( 136 PLDD )

POČET J 20 LÉČENÝCH ATB V ORDINACI PLDD VE VESELÍ NAD LUŽNICÍ CRP CRP

TONSILOPHARYNGITIS ACUTA – J 02 , J 03 ( 30 % B x 70 % V ) KLINICKÝ OBRAZ + T = CRP EBV ( současně Str.pyogenes ) = CRP + VÝTĚR K BEZ ATB

OTITIS MEDIA ACUTA – H 65 , H 66 ( 100 – 150 / rok ) ( 20 % B x 80 % V ) CRP VŽDY – VELMI PŘESNĚ ODLIŠÍ ETIOLOGII

POČET OTITID LÉČENÝCH ATB CRP

POČET OTITID LÉČENÝCH ATB

POČET OTITID LÉČENÝCH ATB

BRONCHOPNEUMONIA – J 18 KLINICKÝ OBRAZ + T = CRP ( RTG ?? ) MYKOPLASMA , CHLAMYDIE

CHŘIPKA – J 11.8 CRP ?? – ODLIŠÍ BAKTERIÁLNÍ SUPERINFEKCI A DIF.DG

MENINGOKOKOVÁ MENINGITIDA – A 39 R.P. 15 let , OA : migrény 3x za rok 17.3.03 – 8.40 h - T 39,5° – 24 h , zvracení , bolest hlavy T v ordinaci 36,3° - lehký meningismus CRP > 160 N.M. typ B hluchota l.sin.

IMC – N 39 x N 10 CRP ODLIŠÍ DOLNÍ x HORNÍ SEGMENT ( I.G. 18 LET – T 37,5 – DYSURIE 3 DNY – CRP 115 )

SINUSITIS ACUTA – J 01 HEMOPHILUS INFLU. – CRP – 20 STR.PYOGEN . , PNEUMONIE – CRP – 40 ENDOSKOPIE – K + C

Kasuistika: 1.den Chlapec  12 let, 168 cm / 71kg, astmatik (AB perzistující, středně těžké) 3 dny trvající kašel a žlutá rýma, teplotu neměl poslechově pískoty oboustranně, CRP pod 8, proto zvýšena dvojnásobně jeho trvalá medikace: Seretide inh. na 2-0-2 vdechy + Ventolin 4xdenně, Sinupret, NK, Prothazin odeslán na RTG VDN

Kasuistika: 2. den večer měl teplotu 38st. a v 21 hod. astmatický záchvat poslechově masivně pískoty oboustranně, CRP 34 aplikován Ventolin 3x, opakovaně, po 20 min., další medikace : Medrol 4mg-3-2-1 tbl předpokládal jsem sinusitidu, proto: Triprim 200 2-0-2 + Entizol 1-0-1 otec sděluje, že na RTG ještě nebyli !!! zvu si další den na odběry

Kasuistika: 3. den dušný už není, ale zesiluje bolest hlavy, subfebrilní. FW 46/68, CRP 40, KO - leu 15,4 RTG: empyem v pravém frontálním sinu, maxilární sinusitida vpravo, vlevo pouze hyperplazie

Kasuistika: 4. den pro bolest hlavy ve 23,50 vyšetřen na ambulanci dětské kliniky Terapie: Ibalgin 600 á 6h, Biseptol 480: 2-0-2 tbl

Kasuistika: 5. den hlava už tolik nebolí, stále subfebrilní, kašle, poslechově ojediněle vrzoty CRP 85, proto změna ATB – Augmentin 1g 1-1-1. následovala sobota a neděle.

Kasuistika: 8. – 11. den 8. den: afebrilní, hlava nebolí, trochu pokašlává, poslechově ojed. vrzoty, CRP pod 8, mykoplasma negat., chlamydie negat. 11.den: afebrilní,dýchání čisté,doznívající bílá rýma pertuse: IgG 137 (norma 50)  IgM 3 (norma 13) Dg.: pansinusitis s astmatickým záchvatem u astmatika

OSTEOMYELITIS ACUTA – M 86 T.P. 14 let VVV – enchondromatoza recid.osteomyelitis CRP – reaguje na recidivy

REVMATOIDNÍ ARTRITIS – M 08 CRP – citlivě odliší nové ataky

GIT INFEKCE – A 02, A 03, A 04.5 SALMONELA - CRP SHIGELA - CRP CAMPYLOBACTER ROTAVIRY

APPENDICITIS ACUTA – K 35 BEZ PERFORACE – CRP 20 S PERFORACÍ - CRP 100

Dif. dg. TEPLOTY – R 50

PSYCHOLOGICKÝ EFEKT

DŮLEŽITÝ INTERVAL 1.PŘÍZNAKY – 1. NÁVŠTĚVA U PLDD CRP ZA 6 – 12 HODIN

FARMAKOEKONOMIKA 100 3 doxycyklin 8. 43 7 cefalosporiny 7. 91 21 23 ko-trimoxazol 6. 32 8 25 klindamycin 5. 52 48 amox.+inh. 4. 22 51 makrolidy 3. 63 93 147 amoxicilin 2. 67 269 403 penicilin 1. 64 469 738 % 2001 / 9 měs. 2000 / 9 měs. ATB pořadí

FARMAKOEKONOMIKA 269 x 36% 469 x 64% 738 x 100% indikace ATB 56 017 44% 72 437 56% 128 454 Náklady (Kč) ÚSPORA 2001 / 9 měs. 2000 / 9 měs. rok

ŽIVOT NENÍ ČERNOBÍLÝ VÝSLEDKY VYŠ. ČASTO NEJSOU ČERNOBÍLÉ JE TŘEBA PŘEMÝŠLET A VÝSLEDKY UMĚT INTERPRETOVAT

PŘEJI VŠEM HODNĚ ÚSPĚCHŮ A VĚZTE , ŽE S QR SE PRACUJE „ LÉPE A RADOSTNĚJI “

DĚKUJI ZA POZORNOST