Austrálie a Oceánie - demografie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

Energie.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
AUSTRÁLIE A OCEÁNIE 1.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Dělitelnost přirozených čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Austrálie – národnostní, jazykové a náboženské poměry
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Středisko náhradní rodinné péče o. s. Projekt Centrum podpory NRP je realizován za podpory Nadace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
OBYVATELSTVO ČR.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
ROK 2010 ÚLOVKY Z REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva dle podklad ů J č ÚS.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
 v roce 2012 žije na Zemi přes 7 miliard obyvatel.
Tokio poloha Souřadnice: Nadmořská výška: 0 m n. m. Stát: Japonsko
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, obyvatelstvo,
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Demografie je věda, která se zabývá:
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
Austrálie a Oceánie – průmysl, nerostné suroviny
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Oceánie Mgr. Petr Krákík.
Austrálie a Oceánie.
Austrálie a Oceánie – doprava a cestovní ruch, zahraniční obchod
Téma hodiny: Oceánie Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
EuPIA Printing Ink Market Statistics Q EuPIA statistika trhu s tiskovými barvami První kvartál roku 2009.
Přednost početních operací
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
KONTROLNÍ PRÁCE.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Afrika – obyvatelstvo Antonín Věžník
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Austrálie a Oceánie – srovnávací tabulky Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
Austrálie a Oceánie – urbanizace
Austrálie a Oceánie – srovnávací tabulky Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
AUSTRÁLIE a OCEÁNIE.  Zeměpisná a kulturní oblast  Austrálie tvoří samostatný kontinent  Rozloha: km²  Počet obyvatel: 34,0 miliónů 
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
Austrálie a Oceánie - hospodářství
Transkript prezentace:

Austrálie a Oceánie - demografie Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Základní ukazatele Počet obyvatel: 32,2 mil. Nejméně zalidněný světadíl s nízkým přírůstkem obyvatel (14 promile) Austrálie – pouhých 11 promile Hustota zalidnění: 4 obyv./km2 (svět – 46 obyv./km2) Vliv přírodních podmínek (zalesněné ostrovy X aridní Austrálie) Většina obyvatelstva – pobřežní zóny, údolí nepočetných řek Výjimka: Nová Guinea (40% obyvatel – klimaticky příznivější náhorní plošiny) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Austrálie – hustota zalidnění (podle: http://www.mapsofworld.com/australia/images/populatilon-dencity.gif ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Oceánie – hustota zalidnění (podle: http://www.reefbase.org/images/pacific/peoplereefs_figure3.gif ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Hustota zalidnění Nejvyšší (+ pořadí ve světě) Nejnižší (+ pořadí ve světě) Nauru……649 obyv./km2 (14.) Austrálie……………….2,6 (235.) Tuvalu…...402 (24.) Niue………………… ..6,2 (225.) Marshallovy o….342 (30.) Papua – Nová Guinea…12,7 (212.) Samoa……...326 (35.) Nová Kaledonie………..12,8 (211.) Severní Mariany……174 (66.) Pitcairnovy ostrovy…….13,4 (208). (podle: http://esa.un.org/unpp/ - údaje pro rok 2005) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Obecně k obyvatelstvu Zejm. rozvojové země Oceánie – vysoký přirozený přírůstek Fidži, Tonga, Kiribati – programy plánované rodiny Dnes většina zemí – mírný přirozený přírůstek Nízká úmrtnost = velmi dobrá zdravotní péče + vliv zachovalého životního prostředí? http://www.golfdigest.cz/obrazek/4ae593df2a46f/fidzi-03-4ae5a752d0e97_613x342.jpg OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Roční přirozený přírůstek Nejvyšší (+ pořadí ve světě) Nejnižší (+ pořadí ve světě) Kiribati………………2,24% (35.) Mikronésie…..-0,24% (178.) Papua – N. Guinea….2,09% (45.) Palau………..0,43% (139.) Marshallovy o………2,08% (46.) Austrálie…….1,20% (99.) Tuvalu……………….1,62% (73.) Fidži…………1,38% (85.) Tonga………………..1,40% (81.) Vanuatu……..1,39% (83.) (podle: http://esa.un.org/unpp/ - údaje pro rok 2009) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Hrubá míra porodnosti Nejvyšší (+ pořadí na světě) Nejnižší (+ pořadí na světě) Marshallovy o…….22,11 p. (45.) Austrálie…….…3,29 (148.) Kiribati…………….21,22 (50.) Nový Zéland….4,88 (139.) Šalomounovy ostrovy..20,95 (52.) Samoa………...8,55 (122.) Papua – Nová Guinea..20,75 (56.) Palau………….10,75 (108.) Tonga………………….18,52 (69.) Tuvalu……...…15,07 (86.) (podle: http://esa.un.org/unpp/ - údaje pro rok 2006) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Hrubá míra úmrtnosti (obecně vcelku nízká) Nejvyšší (+ pořadí na světě) Nejnižší (+ pořadí na světě) Kiribati………………..8,26 p.(99.) Šalomounovy o...3,92 (186.) Vanuatu………………7,82 (110.) Mikronésie………4,75 (175.) Nový Zéland………….7,53 (115.) Marshallovy o…...4,78 (174.) Austrálie………………7,51 (116.) Tonga…………….5,28 (165.) Papua – N. Guinea…..7,25 (118.) Fidži…………...…5,65 (156.) (podle: http://esa.un.org/unpp/ - údaje pro rok 2006) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

i (podle: http://www.demografie.info/user/img/article/graf_host_pv_aus0_1145301226.gif ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Migrace Imigrace: Emigrace: Typy migrací: Především Austrálie, Nový Zéland Emigrace: Chudší státy Oceánie (Samoa, Tonga, Kiribati, Vanuatu) Typy migrací: Dávné migrace (osídlení vhodných ostrovů) Období kolonialismu (Evropa – Austrálie, Nový Zéland, Amerika + Asie – Havaj) Fidži (třtinové plantáže – indičtí dělníci) Nová Kaledonie (niklové doly – vietnamští dělníci) Expanze Japonců do Mikronésie (po 1. světové válce v rámci kolonializace) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Zaměstnanost obyvatelstva Velké disproporce Země primér(%) sekundér(%) terciér(%) Austrálie 3,6 21,2 75,2 Cookovy ostrovy 29 15 56 Franc. Polynésie 13 21,2 60,6 Šalomounovy o. 75 5 20 Nová Kaledonie 20 21 59 Vanuatu 65 5 30 OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Životní úroveň Obecně vesměs dobrá I rozvojové státy – podstatně lepší parametry než jinde Nejlepší z Oceánie – Polynésie, Mikronésie Nejhorší z Oceánie – Papua – Nová Guinea (zejm. papuánské obyvatelstvo) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222