Základy fotografování kompozice snímku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační a komunikační technologie ročník Základy focení – základní pojmy Bohumil Bareš.
Advertisements

VY_32_INOVACE_09_ICT_529_Jnc
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
(biologická technika)
Digitální fotoaparát Ing. Zdeňka Javorková
Digitální fotografie.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základy počítačové grafiky III
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Ostříš 2010 Nastavení foťáku a jeho ovládání. Foťáky fotomobily - nejde nastavit skoro nic kompakty namiř a foť pokročilejší kompakty (ultrazoom, skoro.
Základy digitální fotografie
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
19. Počítačová grafika (získávání, úpravy a publikování fotografií, práce v rastrovém grafickém editoru)
Reguluje množství světla, které prochází objektivem fotoaparátu Značí se f Skládá se z řady čísel: f1 f 1,4 f2 f2,8 f4 f5,ž f8 f11 f16 f22 f32 f64.
Tato prezentace byla vytvořena
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Technické údaje. * Při výběru fotoaparátu máme možnost volit mezi velkým množstvím přístrojů. * Vodítkem při výběru toho pravého mohou být kromě ceny.
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
počítačová grafika XI – jak fotografovat I
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE
Stopařův průvodce digitální fotografií. Digitální fotoaparát se představuje digitální zrcadlovka, nejblíže klasice kompaktní fotoaparáty EVF: zrcadlovky.
Přehled a parametry digitálních fotoaparátů
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
VY_32_INOVACE_09_ICT_527_Jnc
Základy fotografování (V. Část)
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
Základy digitální fotografie 1. Základy fotografování
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Světelné podmínky a možnosti zobrazovačů.  Jakou „nejsvětlejší“ bílou může monitor zobrazit? Bílá Nejsvětlejší plocha, jakou tady můžete vidět:
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 2 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Perspektiva Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: – že se vzdálené objekty jeví zdánlivě menší než objekty.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základy počítačové grafiky III
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁTY
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Základy fotografování
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Ostatní fotografické potřeby 3. ročník Zbožíznalství.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Prezentace - youtubeyoutube Optické klamy Spočítej černé puntíky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Nastavení fotoaparátu (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Tajemství fotografování Cvičná prezentace. Fotografické přístroje Různé typy fotografických přístrojů jsou vybaveny různými druhy hledáčků Mezi další.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_04 TÉMA: VYNÁLEZY.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla
Makrofotografie Pouhým okem neviditelné a přesto to tam je!
Makrofotografie Pouhým okem neviditelné a přesto to tam je!
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Transkript prezentace:

Základy fotografování kompozice snímku Volitelný modul Grafika a digitální fotografie díl. 1

Expozice snímku Průběh focení objektiv Stisknutí spouště – vyfotí se obraz před objektivem Uzávěrka na okamžik odkryje snímač – záznam scény Tomuto se souhrnně říká expozice Přístroj sejmutý obraz uloží ve formě souboru na paměťovou kartu objektiv

Správné dávkování světla zajišťuje kombinace clony a času Obecná pravidla Je-li světla příliš mnoho: Snímek bude světlý, bude obsahovat „vypálená místa“ (bílé plochy bez barvy – okna focená z místnosti) Je-li světla příliš málo: Snímek bude tmavý, nezřetelný, bude obsahovat černé plochy Správné dávkování světla zajišťuje kombinace clony a času

Clona udává poměr zachyceného světla k propuštěnému světlu ke snímači Clona objektivu Clona udává poměr zachyceného světla k propuštěnému světlu ke snímači Také udává (převráceně)velikost otvoru, kterým objektiv propouští světlo na snímač Označuje se písmenkem f Např.: f8 (přesněji 1:8)znamená, že ke snímači projde 1/8 světla, které zachytí objektiv, f2 objektiv propustí polovinu světla Žádný objektiv není schopen propustit 100% světla, profesionální fotoaparát f1,2, běžné levné f8

Čas expozice Tato doba musí být tak dlouhá, aby na snímač dopadlo „přiměřené“ množství světla Běžný čas je 1/100 vteřiny Většina lidí udrží v ruce bez rozmazání čas 1/60 vteřiny, profesionál 1/30 vt. Pod 1/10 vt. Již nikdo nerozmazaný obrázek neudrží – stativ – sportovní záběry, zvířata v pohybu potřebují 1/250 vt.

Nastavení expozice Nastavení expozice vlastně znamená správné určení clony a správného času Obojí určí automatika fotoaparátu v závislosti na osvětlení scény Pokud se automatice nepodaří určit použitelné hodnoty, zapne sama blesk Bližší nastavení, viz. manuál

Hloubka ostrosti Čím větší clona, tím je větší hloubka ostrosti Malá hloubka ostrosti – popředí ostré, vzdálenější předměty jsou rozmazané Velká hloubka ostrosti – popředí i pozadí je ostré, celý snímek je rovnoměrně ostrý Použitím ZOOMu roste clonové číslo a tedy klesá hloubka ostrosti

Hloubka ostrosti Při makrofotografii je hloubka ostrosti často až extrémně malá Předmět velmi blízko u objektivu odráží méně světla Přístroj musí použít menší clonu, nebo delší čas Je obtížné udržet celý focený objekt ostrý - stativ

Motivové režimy Různé použití clony a času – režimy fotografování Tzv. Motivové režimy Auto Portrét Krajina Sport Noc