WE ARE THE LANDSCAPE MY JSME KRAJINA Ing. akad. arch. Martin Stránský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
Advertisements

Jiří Karpeta Platform Strategy Advisor Microsoft Czech Republic
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Heterogenní serverové prostředí, správa, bezpečnost a interoperabilita Jak zajistit interoperabilitu v hererogenním serverovém prostředí? Jak spolupracuje.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Economic Lyceum Topic: State Economic Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Indirect questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Jak postupujeme vpřed v testování? Jak se nám daří vytvářet denní buildy? Stíháme opravovat chyby? Jak kvalitně chyby opravujeme?
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Project 3 My project about aeronautics. History aeronautics In the past were aircraft from wood and paper, because paper and wood are very light. But.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nezapomeň co musíš udělat don't forget what you have to do.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Michael Jackson Od Andrea Crkvová.
Culture By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Immigration and multiculturalism Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
CZECH STATISTICAL OFFICE Na padesátém 81, CZ Praha 10, Czech Republic Blind Friendly Website Helena Koláčková Czech Statistical Office.
Basic Ecological Concepts Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
LANDSCAPE AND ITS FUNCTION Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem.
Chytrá volba pro podnikání René Keyzlar Operator Channel Lead 1/3/2012.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Pavlína Berčíková NÁZEV:Travelling TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětKonverzace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Angličtina 6. a 7.ročník TEMA: Animals world ČÍSLO.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Tutorial:Business Academy Topic: Stock in trade Prepared by:Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Society Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření Ročník.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Angličtina: Queen Victoria
What do you have to think about when planning something?
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Název vzdělávacího materiálu
A healthy life with wine
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Živá fáze.
The distribution of plants, where can plants grow
Spolupráce obranného a bezpečnostního průmyslu s MO
Jídlo (Food, Meals) B2 Tematická oblast Angličtina: ústní zkouška
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Spolupráce obranného a bezpečnostního průmyslu s MO
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Transkript prezentace:

WE ARE THE LANDSCAPE MY JSME KRAJINA Ing. akad. arch. Martin Stránský

„… JSME ČÁSTÍ ZEMĚ A ONA JE ČÁSTÍ NÁS …“ „.. WE ARE PART OF EARTH AND IT IS PART OF US…“ Řeč náčelníka Seattlea k prezidentovi Speech the Chief Seattle for President of USA Spojených států Amerických v roce 1855

„ KRAJINA JSME MY..“ „WE ARE THE LANDSCAPE..“ BEZ LIDÍ NENÍ KRAJINY / BEZ KRAJINY NENÍ LIDÍ NO PEOPLE, NO LANDSCAPE/ NO LANDSCAPE, NO PEOPLE

CENELC.CZ © Ervin Laszlo “ Our world is unsustainable, inequitable, and often malfunctioning as human societies have separated themselves from the web of life on the planet. They could do so because the information on which they operated has been faulty. It is an outdated kind of information that was functional at a time when humans lived in small, relatively isolated groups where they could focus on their own interests and could ignore other people and wider world. Today we live in a globally interacting and interdepend world, where our interest, and our very chances of life and wellbeing, are strongly linked. Yet the kind of information that nominates our world is narrow, fragmented, centered on parts and blind to the whole“ “Náš svět je neudržitelný, nespravedlivý a často nefunkční tak, jak lidské společnosti se oddělily od sítě života na planetě. Stalo se tak proto, protože informace, se kterými pracujeme, jsou vadné. V současnosti používané druhy informací jsou zastaralé, byly funkční v době, kdy lidé žili v malých, relativně izolovaných skupinách, kde se mohly soustředit pouze na své vlastní zájmy a kde mohly ignorovat ostatní lidi a okolní svět. Dnes žijeme v globálně ovlivněném a vzájemně závislém světě, kde náš zájem a naše velké šance na dobré životní podmínky a veřejné blaho, jsou silně propojeny. Přesto, že existuje tento nový druh informací, je náš svět úzký, roztříštěný, soustředící se na jednotlivosti a je slepý vůči celku.” (Profesor Ervin Laszlo – Humankind and living nature)

„We are the landscape“ Landscape influences us and we influence her face. The landscape is a planet whose surface changes that go beyond the human scale, we cannot control. What we can change is our view from the window. In a freedom democratic society it is our civic right and responsibility. The right and responsibility have rules themselves. Freedom ends where it becomes the right and freedom of another. Democracy is based on the harmony / balance of right and responsibility The landscape is still evolving and changing. The society is also constantly evolving. Democratic society needs sustainable development. The society leaves a stronger and more indelible traces of its development in the landscape. The landscape reflects the state of society. The landscape is a mirror of democracy. „Krajina jsme my“ Krajina ovlivňuje nás a my ovlivňujeme její tvář. Krajina je povrchem planety. Změny, které přesahují lidské měřítko, nemůžeme ovlivnit. Co můžeme změnit je náš pohled z okna. Ve svobodné demokratické společnosti je to naše občanské právo a odpovědnost. Právo a odpovědnost mají svá pravidla. Svoboda končí tam, kde začíná svoboda a právo druhého. Demokracie je založena na harmonii/rovnováze práva a odpovědnosti. Krajina se stále vyvíjí a mění. Společnost se také stále vyvíjí. Demokratická společnost potřebuje udržitelný rozvoj. Společnost zanechává stále razantnější a nesmazatelné stopy svého rozvoje v krajině. Krajina odráží stav společnosti. Krajina je zrcadlem demokracie Děkuji za pozornost - Martin Stránský

1. Do we realize the importance and value of the landscape for our sustainable life? 2. Are the existing rules and regulations in a democratic society sufficient to provide protection and sustainable development of the landscape and life as such? 3. Does the current world population has the right to an intact and harmonious landscape and how this right should be exercised? 4. Has it become an base pillar of the legal code of a democratic society the duty to protect, manage and plan of all landscape for sustainable development and what should be matter? 5. What is the message of current development landscape for the future generations and what kind of direction of landscape development will has changed or proceed? 1.Uvědomujeme si význam a hodnoty krajiny pro náš trvale udržitelný život? 2. Jsou stávající pravidla a předpisy v demokratické společnosti dostatečná k zajištění ochrany a trvale udržitelného rozvoje krajiny a života? 3. Má současná světová populace právo na neporušenou a harmonickou krajinu a jak by toto právo mělo být vymáháno? 4. Má se stát základním pilířem právního kodexu demokratické společnosti povinnost chránit, spravovat a plánovat udržitelný rozvoj veškeré krajiny a jaký by měl význam? 5. Jaké je poselství současného vývoje krajiny pro budoucí generace a jakým směrem se její vývoj bude nebo má ubírat?