Geewa – hry (nejen) pro ženy přehled a ceník reklamy červen 2009
Ceník reklamních produktů FORMÁT UMÍSTĚNÍ, ZÁSAH KREATIVA * ROZMĚR DAT. VELIKOST PRŮMĚRNÉ CTR Cena Pre-roll (před startem hry) Geewa space = www.hry.cz hry.centrum.cz www.geewa.cz 600.000 UV/měs. (NetMonitor) Flash, video, HTML 550x400px nebo menší 200 KB (kromě videa) 7% 200 Kč CPT Post-roll (po dohrání hry) 100 KB 0,8% 100 Kč CPT Branding existující hry Grafické a textové prvky dle dohody - 30.000 Kč (dle náročnosti) Vývoj nové hry na zakázku Koncept hry, grafické a textové prvky dle dohody 300.000 Kč Sponzoring ligové hry Graf. a textové prvky, věcné ceny dle dohody Sponzoring profesionálního účtu hráče * Technickou specifikaci naleznete na předposlední straně.
Pre-roll plocha 550x400px před startem hry Reklama se zobrazuje před startem každé multiplayer Geewa hry po dobu 10 sekund Alternativa k TV reklamě, uživatelé jsou u počítače a sledují obrazovku = “záruka” že reklamu opravdu shlédnou Ideální pro brand/image kampaně Kliknutím na reklamu se hráč okamžitě dostává na start hry; cílová stránka se otevře do nového okna, hráč se na ni dostane po dohrání hry. 2. Zobrazí se Pre-roll reklama. Hráč buď čeká 10 sekund, nebo se kliknutím na reklamu dostane ihned do hry. Cílová stránka se otevře v novém okně. 1. Hráč vybere a spustí hru 3. Hra je spuštěna.
Post-roll plocha 550x400px po dohrání hry Reklama se zobrazuje po ukončení každé multiplayer Geewa hry po neomezenou dobu do aktivního ukončení (přeskočení) hráčem Ideální pro kampaně zaměřené na prodej, hráč má čas se reklamě věnovat Cílová stránka se po kliknutí otevře do nového okna 2. Zobrazí se Post-roll reklama. Hráč ji může kdykoli přeskočit tlačítkem v pravém horním rohu. Cílová stránka se po kliknutí otevře v novém okně. 1. Hráč dohraje hru. 3. Po kliknutí na „přeskočit“ se hráč vrátí na základní stránku zvolené hry.
Branding existující hry Do hry dle výběru klienta jsou vloženy grafické prvky, loga texty, animace apod. dodané klientem. Nenásilná asociace brandu klienta s úspěšnou hrou Cena závisí na rozsahu a náročnosti práce
Vývoj nové hry na zakázku Geewa ve spolupráci s klientem vypracuje koncept nové hry, do které budou vloženy grafické prvky, loga texty, animace apod. dodané klientem. Hra bude zařazena na přední pozici mezi ostatních cca 15 Geewa multiplayer her na homepage Cena vývoje závisí na rozsahu a náročnosti práce Uvedení nové hry je ideální podpořit promem na pozici Post-roll či Pre-roll
Sponzoring ligové hry Standardně probíhající týdenní ligy Geewa her mohou být sponzorovány klientem v podobě brandingu a/nebo dodání věcných cen pro výherce Je možno ligu udělat na více týdenních kol; například první 3 kola na internetu a výherci se utkají ve finálovém 4. kole v internetové kavárně za účasti novinářů
Sponzoring profesionálního účtu hráče Profesionální účet umožňuje hráčům hraní bez reklam, přístup k exkluzivním hrám, bohatší vybavení pro svého avatara apod. Cena pro hráče je od 39 Kč měsíčně. Sponzoring vhodný zejména pro PPA kampaně Výhoda: hráč je za akci oceněn věcí, která je pro něj skutečně hodnotná a souvisí s online aktivitou, které se právě věnuje Princip: 1) hráč klikne na reklamu klienta nabízející daný produkt (např. kreditní kartu) 2) hráč na stránce klienta vykoná akci (pořídí si kredit. kartu) 3) Po návratu na stránky Geewa má hráč aktivovaný profes. účet na adekvátní dobu 4) klient zaplatí geewě dohodnutou cenu PPA za počet dosažených akcí
Kdo jsou uživatelé Geewa space (sociodemo) * Geewa space je: Seznam (hry.cz), Centrum (hry.centrum.cz) a Geewa (geewa.cz) 600.000 unikátních uživatelů měsíčně, 200.000 týdně, 100.000 denně 53% uživatelů jsou ženy 20 milionů odehraných her měsíčně, 15.000 online uživatelů ve špičce Uživatelé v průměru odehrají 9 her denně během průměrných 90 minut Rozdělení dle věku: 12-19 let=27% (162.000 uživ. měsíčně) 20-29 let=26% (156.000 uživ. měsíčně) 30-39 let=23% (138.000 uživ. měsíčně) 40-49 let=13% (78.000 uživ. měsíčně) 50+ let=11% (66.000 uživ. měsíčně) 39% uživatelů mají středoškolské s maturitou nebo vyšší vzdělání ABCDE socioekonomická klasifikace (A je nejvýše): A=6.6%, B=5.7%, C1=13.2%, C2=16.4%, D=27.8%, E1=10.4%, E2=14.3%, E3=5.6% * Zdroj: NetMonitor, duben 2009
Jací jsou hráči a hráčky casual games? Co jsou casual games? Minuta na instrukce, a pochopení ovládání hry Jednoduchá nebo žádná instalace Hry bez násilí, ne strategické hry Kvízy, hry se slovy, karetní hry … piškvorky, dáma Ideální hry na odreagování (nejen) pro ženy Jací jsou hráči a hráčky casual games? Aktivní - hrají večer místo TV Špička je večer mezi 19.-22. hodinou Solventní – 50% z nich je přes 30 Nakupují po Internetu, jsou PC gramotní Odehrají v průměru 90 minut denně a 9 her za den
Reference klientů Geewa
Kampaň očima Vodafonu Cíl: Stimulovat využití internetu v mobilu (zdroj zábavy, jedu v tramvaji a nudím se) Zvýšit počet aktivací internetu v mobilu na 6 měsíců zdarma Princip: mobilní verze on-line hry Slovní fotbal komunikovaná specifické skupině (hráčům her) ...slyší na to Kampaň probíhala na serverech hry.cz, hry.centrum.cz, geewa.cz Po kliknutí se lidé dostali na naše stránky, kde si mohli brandovanou hru s nabídkou internetu v mobilu zahrát on-line nebo „stáhnout“ na mobil Nejhranější hra na Vodafone live! - celkový počet hráčů z mobilu 14.693 (8.12.-29.1.) Vyhodnocení: Listopad – počet uživatelů 568.425, počet kliků 288.488, CTR-U – 10,35% Prosinec – počet uživatelů 416.806, počet kliků 292.846, CTR-U – 13,40% Leden – počet uživatelů 422.322, počet kliků – 209.320, CTR-U – 11,93%
Popis kampaně a výsledek Kampaň Google Chrome Popis kampaně a výsledek Personalizovaná kampaň na prohlížeč Google Chrome Cílová skupina 15-35 lidé hrající hry, stahující hudbu, sledující videa 3 denní test po ověření výkonnosti média > pokračování kampaně Výsledky 3 denního testu: CTR bannerů 8,7% Conversion rate 8,6%* (kolik unikátních návštěvníků si stáhlo Google Chrome) CPA $1,20* Srovnání: Geewa dosáhla ve 3 denním testu CPA $1,20 vs. CPA stejných bannerů v obsahové síti Google $0,90 Conversion rate obsahové sítě Google> 25% CTR na ostatních mediích> nižší než 0,8% Zdroj: Google Analytics 13
Kampaň Red Bull Crashed Ice V rámci internetové části mediální kampaně na event Red Bull Crashed Ice Prague 2009 jsme hledali zajímavé a netradiční formy pro doplnění klasické bannerové kampaně. Společnost Geewa nás zaujala využitím videoformátu a atraktivní cílovou skupinou, která se do značné míry shoduje s naší. Týdenní kampaň dopadla výborně a přepočteno na prokliky byla zdaleka nejúspěšnější v rámci celé internetové kampaně, když dosáhla úctyhodných 6,97% CTR. Tím přispěla k celkovému úspěchu kampaně, kdy se podařilo vstupenky na akci kompletně vyprodat v předprodeji. Jsme velmi rádi, že jsme se stali jedním z prvních klientů Geewy a naši spolupráci budeme rozvíjet i do budoucna. Lukáš Janoušek, Red Bull Česká republika a Slovensko
Specifikace pro swf (flash) Velikost banneru: max. 550x400px (nebo menší) Datová velikost: bez limitu, doporučujeme do 100 KB (tvůrce flash banneru by měl vytvořit .SWF banner tak, aby artwork a action scripty nebyly exportovány v prvním prame (zrušit volbu „export to first frame“)) Verze flashe: bez limitu (doporučujeme použít verzi 8 nebo nižší) Definice prokliku dle standardu SPIR Specifikace pro video Rozlišení video streamu: min. 320x180px, max 852x480px (bude v případě potřeby Geewou upraveno na dohodnutou výstupní velikost max. 550x400px (poměr stran bude zachován) a následně finálně schváleno klientem Délka videa: max. 30 sekund, prvních 10 sekund bude zobrazováno bez možnosti přeskočit reklamu Video formát: MPEG, DivX, H.264 a většina ostatních běžných formátů Podklady je nutno dodávat separátně jako banner + URL + skript na počítání impresí. Prosíme o dodání 2 pracovní dny před startem kampaně, jinak nelze garantovat včasné spuštění v případě komplikací.
Děkuji za pozornost … Chcete si s námi zahrát? petr.markovic@geewa.com