SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2.1 Substantive – Genus, Artikel
Advertisements

studenti se seznamují se správnými tvary přivlastňovacích zájmen
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
VZTAŽNÁ A UKAZOVACÍ ZÁJMENA
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN A PŘÍSLOVCÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 2 - SE ČLENEM NEURČITÝM
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Číslo v digitálním archivu školy
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Číslo v digitálním archivu školy
Křížovky s VS po M II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Číslo v digitálním archivu školy
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Křížovky s VS po P II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Křížovky s VS po L II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Křížovky s VS po B IV. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VY_32_INOVACE_09_05 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_14 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluPodstatná jména Anotace AutorMgr. Andrea.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kateřina Čermáková Datum: Cílový ročník: 8.
Anotace : ICT ČJ přídavná jména II. - 5.ročník
Anotace : ICT ČJ podstatná jména II. - 4.ročník
FANTASTICKÁ LITERATURA
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Křížovky s VS po L III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ICT ČJ VS po Z Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova Anotace:
Deklination der Adjektive nach dem bestimmten Artikel Genitiv und Dativ.
Š ABLONA : ICT ČJ Č ÍSLOVKY 5.R. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Křížovky s VS po B III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Základní gramatika latiny
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
7. LEKCE (7. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14, člen určitý TÉMATICKÝ CELEK:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Úvod do latinské jmenné flexe 1. deklinace
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
Staroslověnština Flexe jmen.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Skloňování přídavných jmen po.
AUTOR : Mgr. Jana Christenová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU Autor: Katka Česalová Datum: 15. 9. 2013 Cílový ročník: 6. – 9. ročník Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk 2. stupeň Tematický okruh: Tvarosloví Téma: Skloňování přídavných jmen bez členu Metodický list/anotace: žáci se seznámí se zásadami skloňování přídavných jmen bez členu, procvičí se v praktickém používání skloňovaných tvarů Jazyk: čeština, němčina Očekávaný výstup: žáci na základě uvedených pravidel skloňují přídavná jména bez členu a správné tvary používají v mluveném i psaném projevu ve větách Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 15 let

ZÁKLADNÍ POJMY: PŘÍDAVNÉ JMÉNO – ADJEKTIVUM JEDNOTNÉ ČÍSLO – SINGULÁR (SG) MNOŽNÉ ČÍSLO – PLURÁL (PL) MUŽSKÝ ROD – MASKULINUM (M) ŽENSKÝ ROD – FEMININUM (F) STŘEDNÍ ROD – NEUTRUM (N) 1. PÁD – NOMINATIV (NOM) 2. PÁD – GENITIV (GEN) 3. PÁD – DATIV (DAT) 4. PÁD – AKUZATIV (AK)

Rozlišujeme 3 druhy skloňování přídavných jmen: 1. se členem určitým 2. se členem neurčitým 3. bez členu Při skloňování přídavných jmen bez členu vycházíme ze znalosti skloňování podstatných jmen a přídavných jmen se členem určitým a neurčitým. Platí zde stejné zásady: - stejné členy v jednotlivých pádech - stejné použití Vždy musíme vyjádřit určitý pád, tentokrát pomocí přídavného jména a podstatného jména.

1.Skloňování přídavných jmen s určitým členem: M F N 1. guter Vater 1. schöne Mutter 1. braves Kind 2. guten Vaters 2. schöner Mutter 2. braven Kindes 3. gutem Vater 3. schöner Mutter 3. bravem Kind 4. guten Vater 4. schöne Mutter 4. braves Kind Zásady: - 2. a 3. pád u M a N jsou stejné - F a N má stejný vlastní 1. a 4. pád

PAMATUJ: 3. PÁD PLURÁLU – SAMÁ „N“! MNOŽNÉ ČÍSLO - PLURÁL: PRO VŠECHNY RODY JE STEJNÉ. PL 1. brave Kinder 2. braver Kinder 3. braven Kindern 4. brave Kinder PAMATUJ: 3. PÁD PLURÁLU – SAMÁ „N“!

Skupina B: téma Zvířata. Skupina C : téma Rodina. Úkol pro 4 skupiny: Napište krátké vypravování (6 – 10 vět), ve kterém byste použili skloňování přídavných jmen bez členu ve všech rodech i v množném čísle. Skupina A: téma Škola. Skupina B: téma Zvířata. Skupina C : téma Rodina. Skupina D: téma Volný čas. Žáci ve skupinách mají určený čas na vytvoření vypravování, při tom mohou používat předcházející tabulky, případně se zeptat učitele, pokud si nevědí rady. Ve větách mohou používat i předložky s určitými pády. Nejprve píší nanečisto a učitel kontroluje správnost. V další hodině mohou svá vypravování přepsat na větší volné listy, doplnit je ve skupinách ilustracemi a vystavit.

Použité zdroje: Vlastní materiály autorky Použité zdroje: Vlastní materiály autorky. Zdroje obrázků: Obrázky použity z galerie Klipart MS Word 2010.

Děkuji vám za pozornost.