O struktuře atomů a molekul Patrik Čermák Niels Bohr jako vědec filosof a občan Pardubice 20. listopadu 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Advertisements

Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_65 NázevThere is x are Téma hodinyPopis města PředmětAnglický jazyk Ročník/y/6.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Novinky ze zahraničí IVIG 2008
Základní technická terminologie Poznámka: značka * za slovem znamená pokračování kliknutím, zbytek je načasován.
Evoluce Katalýza. © 2011 Nature Publishing Group. Published by Nature Publishing Group.2 Figure 1 Rapid evolutionary innovation during an Archaean.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Zvířatae Anotace: Žáci si v prezentaci osvojí základní fráze a slovní zásobu na téma Zvířata, což je podpořeno vizuálně i sluchově. Žáci si procvičí čtení.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Measuring devices 1 Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
English grammar next.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
2.1 School Practise „have got“
Písně - poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-19-Služby Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_05_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-15-Česká republika Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Abba – poslech, práce s textem.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tutorial:Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Power output- AC 3-phase Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
WALES „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Dana Brdíčková.
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_06_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Modal Verbs = způsobová slovesa.
42.1 Reported statements (Nepřímá řeč)
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
Educational program: Mechanic - electrician Title of program: Technical training II. class Astable multivibrator Worked out: Bc. Chumchal Miroslav Projekt.
Konverzace v anglickém jazyce ročník
Přejít na první stránkuLONDON Test yourself by Ludmila Lukavcova double-decker.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, 2013 prosinec The Czech Republic.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, prosinec 2013.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_68 NázevPresent simple - negative Téma hodinyČinnosti doma i ve škole PředmětAnglický.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Basics of electrical engineering the 2nd. year Measuring the capacity Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Angličtina: Queen Victoria
Angličtina: Oliver Cromwell
Angličtina: Martin Luther King
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Angličtina: George Washington
Angličtina: Thomas Jefferson
Angličtina: Charles I Tematická oblast
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Critical thinking Critical thinking is a general term that covers all thinking processes that strive to get below the surface of something: questioning,
Chapter 13 Chemical Kinetics
Maintain Your Promised Land
Deriving background concentrations for zinc in fresh and marine waters
Unit 2: The God Unit Questions to Guide our Studies.
Foreign Travel using Federal Funds
Are public defenders providing “effective counsel?”
Ticker Symbol Personal Finance Lab.
Transkript prezentace:

O struktuře atomů a molekul Patrik Čermák Niels Bohr jako vědec filosof a občan Pardubice 20. listopadu 2012

HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s ISBN X.

NIELSEN, J. Rud. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1972, s. 378 a 379. ISBN

HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s ISBN X.

HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s ISBN X.

HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s ISBN X.

Část I.–Vázání elektronů kladnými jádry. § 1. Obecné úvahy. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s ISBN X. KRAGH, Helge. Conceptual objections to the Bohr atomic theory – do electrons have a “free will“ ?. The European Physical Journal H. 2011, roč. 36, č. 3, s ISSN

HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s. 243 a 128. ISBN X. Larmorův vzorec SI cgs

Část I.–Vázání elektronů kladnými jádry. § 1. Obecné úvahy. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s. 164 a 165. ISBN X.

Část I.–Vázání elektronů kladnými jádry. § 1. Obecné úvahy. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s ISBN X.

Část I.–Vázání elektronů kladnými jádry. § 2. Emise čárového-spektra. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s. 168 a 169. ISBN X.

Část I.–Vázání elektronů kladnými jádry. § 3. Pokračující obecné úvahy. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s. 172 a 173. ISBN X.

Část I.–Vázání elektronů kladnými jádry. § 3. Pokračující obecné úvahy. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s ISBN X.

Část I.–Vázání elektronů kladnými jádry. § 3. Pokračující obecné úvahy. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s ISBN X.

Část I.–Vázání elektronů kladnými jádry. § 4. Absorpce záření. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s. 176 a 177. ISBN X.

Část I.–Vázání elektronů kladnými jádry. § 5. Permanentní stav atomového systému. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s. 182, 184 a 185. ISBN X.

Část II.–Systémy obsahující pouze jedno jádro. § 2. Uspořádání a stabilita systémů. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s ISBN X.

Část II.–Systémy obsahující pouze jedno jádro. § 3. Struktura atomů obsahujících velmi málo elektronů. VodíkHelium HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s. 199, 200, 201 a 202. ISBN X.

Část II.–Systémy obsahující pouze jedno jádro. § 4. Atomy obsahující větší počet elektronů. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s ISBN X.

Část III.–Systémy obsahující několik jader. § 2. Uspořádání a stabilita systémů. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s ISBN X.

Část III.–Systémy obsahující několik jader. § 4. Formování systémů. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s ISBN X.

Část III.–Systémy obsahující několik jader. § 5. Systémy obsahující větší počet elektronů. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s. 231, 232 a 150. ISBN X.

Část III.–Systémy obsahující několik jader. Závěrečné poznámky. HOYER, Ulrich. Niels Bohr: Collected Works. Amsterdam: North-Holland, 1981, s. 232 a 233. ISBN X.

I. I. An atomic system can, and can only, exist permanently in a certain series of states corresponding to a discontinuous series of values for its energy, and consequently any change of the energy of the system, including emission and absorption of electromagnetic radiation, must take place by a complete transition between two such states. These states will be denoted as the “stationary states” of the system. II. II. The radiation absorbed or emitted during a transition between two stationary states is “unifrequentic” and possesses a frequency ν, given by the relation E’ − E’’ = hν, where h is Planck’s constant and where E’ and E’’ are the values of the energy in the two states under consideration. KRAGH, Helge. Conceptual objections to the Bohr atomic theory – do electrons have a “free will“ ?. The European Physical Journal H. 2011, roč. 36, č. 3, s ISSN

„The quantum theory of atomic structure that Niels Bohr proposed about a century ago was as empirically fertile as it was conceptually strange in its foundation. Although the theory only survived for a little more than a decade, after which it was replaced by the new quantum mechanics, it was hugely important both in its own right and because it provided the background out of which the Göttingen quantum mechanics grew.“ KRAGH, Helge. Conceptual objections to the Bohr atomic theory – do electrons have a “free will“ ?. The European Physical Journal H. 2011, roč. 36, č. 3, s ISSN

„The third of the trio of philosophers, Paul Feyerabend, did not agree with Kuhn’s assertion that Bohr’s atomic theory had its origin in puzzles of normal science. In a long paper primarily aimed at defending the later Bohr against Popper’s charges of dogmatism, Feyerabend maintained that Bohr’s works were from the very beginning ‘non- normal’, being guided throughout by philosophical principles. The way he portrayed Bohr was as a philosopher, not a physicist, and how can a philosopher be engaged in something as mundane as normal science? Even when Bohr occupied himself with puzzle-solving research, it was from philosophical perspective, namely in order to turn even minor problems into difficulties of a fundamental nature. The disagreement between Feyerabend and Kuhn seems to reflect different understandings of what constitutes normal science. At any rate, it is generally agreed that none of the general schemes of science development proposed by Kuhn, Lakatos, Feyerabend, or other philosophers adequately capture the complex history of Bohr’s atomic theory and its transition into Heisenberg’s quantum mechanics.” KRAGH, Helge. Niels Bohr and the quantum atom: the Bohr model of atomic structure, st ed. Oxford: Oxford University Press, 2012, s ISBN