Povídání o pejskovi a kočičce Pohádková matematika pro 3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Hraní s desetinnými čísly
Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
9 CELÁ ČÍSLA
ROVINNÉ ÚTVARY OPAKOVÁNÍ Jana Kubíčková Anna Szymeczková Ročník: 4.
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37, VY_32_INOVACE_11M20_Už umím počítat do 10, do 20 Už umím počítat do 10, do 20 Autor materiálu:
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Povrch hranolu S = 2.Sp + Spl Spl = op.v
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Počítání s řemesly II. MALÍŘKA LÉKAŘKA ZDRAVOTNÍ SESTŘIČKA PRODAVAČKA
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Elektronická učebnice - I
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Doplň do korálků násobky čísla 2
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Procvičování vzorce.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
DĚLENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Slovní úlohy, sčítání a odčítání do 100
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Technické kreslení.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Přednost početních operací
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_568_OBVOD_TROJÚHELNÍKU_ČT VERCE_OBDÉLNÍKU Téma:
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 6 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
KONTROLNÍ PRÁCE.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR:Světlana Havránková NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_ČJ_SPISOVATELÉ A ILUSTRÁTOŘI.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 4: Najdi a vybarvi
TÉMA: Obdélník a čtverec
Matematika 2 Geometrické útvary.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 2
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_03
Transkript prezentace:

Povídání o pejskovi a kočičce Pohádková matematika pro 3 Povídání o pejskovi a kočičce Pohádková matematika pro 3. ročník ZŠ říjen 2005 zpracovala Mgr. Iva Paráková

Procvičování učiva matematiky 3.ročníku násobilka slovní úlohy sčítání a odčítání dvouciferných čísel čtvercová síť geometrické tvary

tajenka s násobilkou Vyluštíme si, jak se jmenuje knížka, kterou budeme číst. 15 8 3 4 42 63 30 32 36 12 81 18 49 10 25 C 5 . 5 = Č1 . 10 = A 7 . 7 = I 9 . 2 = P 5 .3= S 3 . 4 = J 6 . 6 = E 4 . 8 = K 9 .9= N 6 . 5 = Á 9 . 7 = D 6 . 7 = Í 2 . 2 = V 1 . 3 = O 2 . 4 =

cesta do domečku Která cesta vede do domečku pejska a kočičky ?

slovní úlohy O pejskovi a kočičce, jak si myli podlahu Do hrnce, se kterým chodil pejsek pro vodu, se vejdou 3 litry vody. Podlaha byla opravdu velmi špinavá, a proto musel jít pejsek pro vodu pětkrát. Kolik litrů vody spotřebovali pejsek s kočičkou na mytí podlahy? Do necek, ve kterých se pejsek s kočičkou koupali, se vejde 27 litrů vody. Kolikrát musel jít tentokrát pejsek pro vodu?

Jak myli pejsek a kočička podlahu. Jak myjeme podlahu my Jak myli pejsek a kočička podlahu? Jak myjeme podlahu my? Co budeme potřebovat? Jar stojí 19 Kč, smeták 50 Kč, kartáč stojí o 40 Kč méně než smeták a hadr o 5 Kč více než kartáč. Kolik korun stojí celý nákup? Jar ______________________________ Smeták____________________________ Kartáč_____________________________ Hadr_______________________________ Celkem__________________________________ Odpověď_________________________________ _________________________________

Jak si pejsek roztrhl kaťata Jakou práci udělali pejsek s kočičkou za to, že švadlena zašila pejskovi kaťata? Pejsek pochytal 7 myší. Kočička, která je na chytání myší přece jen šikovnější, jich pochytala dvakrát více než pejsek. Kolik myší pochytali pejsek s kočičkou celkem? Pejsek__________________________ Kočička________________________ Celkem________________________ Odpověď_______________________ _______________________

sčítání a odčítání dvouciferných čísel O pyšné noční košilce Proč byla košilka pyšná? Jak vyzdobili andělíčci chudou košilku? Při vyšívání udělali andělíčci mnoho stehů. Některé, ale museli vypárat. Zkus vypočítat kolik stehů nakonec udělali. +35 +41 +23 -12 -13 -39 15

čtvercová síť Jak to bylo na Vánoce Pejsek s kočičkou chtěli jít k panu Čapkovi.Oba vyšli z domečku D, ale každý se vydal vlastní cestou. Dojdou oba k panu Čapkovi Č ? Č D pejsek: 2 1 4 1 1 kočička: 1 2 1 2 1

čtvercová síť Pejsek s kočičkou došli k panu Čapkovi a poradili mu, co má psát o pejscích a kočičkách. Vy mu poraďte, jak má dokreslit obrázky, které začali malovat pejsek s kočičkou.

geometrické tvary I Jak si pejsek s kočičkou dělali k svátku dort Pejsek měl narozeniny a kočička svátek, proto se rozhodli, že upečou dort. Vyhledej na obrázku čtverce, obdélníky, trojúhelníky a kruhy a vybarvi je. Čtverce modře, obdélníky červeně, trojúhelníky zeleně, kruhy žlutě.

geometrické tvary II Pojmenuj geometrické obrazce, které vidíš na obrázku, změř jejich strany a délky zapiš. C N M A B K L AB = BC = KL = MN = AC = LM = NK =

Správné řešení úkolů: Tajenka s násobilkou 15 8 3 4 42 63 30 P O V Í D Á N 32 36 12 81 18 E J S K I 49 10 25 A Č C C 5 . 5 = 25 Č1 . 10 =10 A 7 . 7 =49 I 9 . 2 =18 P 5 .3=15 S 3 . 4 = 12 J 6 . 6 =36 E 4 . 8 =32 K 9 .9=81 N 6 . 5 =30 Á 9 . 7 =63 D 6 . 7 =42 Í 2 . 2 = 4 V 1 . 3 = 3 O 2 . 4 = 8

Správná cesta do domečku.

slovní úlohy 3 . 5 = 15 Na mytí podlahy spotřebovali pejsek s kočičkou 15 litrů vody. 27 : 3 = 9 Tentokrát musel jít pejsek pro vodu devětkrát.

Jak myli pejsek a kočička podlahu. Jar stojí 19 Kč, smeták 50 Kč, kartáč stojí o 40 Kč méně než smeták a hadr o 5 Kč více než kartáč. Kolik korun stojí celý nákup? Jar 19 Kč Smeták 50 Kč Kartáč 50 – 40 = 10 Kč Hadr 10 + 5 = 15 Kč Celkem 19 + 50 +10 +15 = 94 Kč Odpověď Celý nákup stojí 94 koruny.

Jak si pejsek roztrhl kaťata Pejsek pochytal 7 myší. Kočička, která je na chytání myší přece jen šikovnější, jich pochytala dvakrát více než pejsek. Kolik myší pochytali pejsek s kočičkou celkem? Pejsek 7 myší Kočička 2 . 7 = 14 myší Celkem 7 + 14 = 21 myší Odpověď Pejsek s kočičkou pochytali celkem 21 myší.

sčítání a odčítání dvouciferných čísel O pyšné noční košilce Košilka byla pyšná, protože byla krásně vyzdobená. Andělíčci chudou košilku vyšili. Udělali na ní proužky, čtverečky, tečky… 15 + 35 = 50 79 – 13 = 66 50 – 12 = 38 66 + 23 = 89 38 + 41 = 79 89 – 39 = 50 66 50 38 89 79 50 50

sčítání a odčítání dvouciferných čísel O pyšné noční košilce Správné řešení 15 50 50 79 89 66 38 50

čtvercová síť Jak to bylo na Vánoce Č D pejsek: modrá cesta kočička: červená cesta

čtvercová síť dokreslené obrázky:

geometrické tvary I Jak si pejsek s kočičkou dělali k svátku dort obdélníky: 12 trojúhelníky: 10 čtverce : 4 kruhy : 7

geometrické tvary II trojúhelník ABC obdélník KLMN C N M A B K L velikosti stran odpovídají příslušnému zvětšení

Zazvonil zvonec a pohádky je konec.