START
Hanzelka a Zikmund Palubní deník
Na chodníku v Římské ulici Den: první 22. dubna 1947 – Praha. Na chodníku v Římské ulici do dvou v noci ukládáme zavazadla do Tatry. Před autoklubem v Opletalově ulici čekají generální ředitel Tatry s náměstkem, skupina přátel, několik novinářů, fotografů a filmařů. Dostali jsme maskota pro štěstí -figurku sv. Kryštofa.
na palubě lodi Koutoubia opouštíme Den :čtrnáctý 5. května 1947 na palubě lodi Koutoubia opouštíme v Marseille Evropu
8. května 1947 vstupujeme v Casablance na půdu horké Afriky Den: sedmnáctý 8. května 1947 vstupujeme v Casablance na půdu horké Afriky
Den: třicátýsedmý 28. květen 1947 – havárie v Sirtě, pedál brzdy bez odporu klesl na podlahu, ruční brzda rovněž vypověděla službu, havárie byla neodvratná… Po havárii při kontrole vozu zjišteno porušení hydraulického okruhu a naštípnutí lanka ruční brzdy.
pokračujeme od Sallúmu Den :stotřináctý 12. srpna 1947 -Káhira- pyramidy v dohledu, pokračujeme od Sallúmu po Wádí Halfu až do 28. října 1947
Den :stýosmdesátýšestý 24. října 1947 Asuán: s kompasem do Núbijské pouště
Den: stýdevadesátý 28. října 1947 Wádí Halfa povolení k cestě Núbijskou pouští - podepsali jsme revers, že jedeme na vlastní nebezpečí. 29. říjen 1947 - poušť - 43°C, motor 105°C. orientace, hledáme stopy.
Den: stýdevadesátýprvní 29. říjen 1947 - poušť - 43°C, motor 105°C Den: stýdevadesátýprvní 29. říjen 1947 - poušť - 43°C, motor 105°C. orientace, hledáme stopy. Fata morgana: kuželovité domky vypadají jako plachetnice na Nilu.
Den: stýdevadesátýtřetí 31. října 1947 PRVNÍ KRITICKÝ DEN: nevíme, kde jsme
Den :dvoustýčtyřicátýčtvrtý 21. 12. 1947 DRUHÝ KRITICKÝ DEN: malárie, bažiny, 59° Celsia ve stínu.
Marangu zahajujeme boj o nejvyšší horu Afriky. Den:dvoustýsedmdesátýdevátý 5. 1. 1948 Marangu zahajujeme boj o nejvyšší horu Afriky. 28. 1. v 11.00 vztyčena československá vlajka na Kilimandžáru.
Den: třístýsedmdesátý 25. duben 1948 Zambezi: nad vroucím kotlem Viktoriiných vodopádů.
Den: čtyřstýjedenáctý 5. červen 1948 -oficiální příjezd do Kapského Města, uvítání před radnicí, ubytování v hotelu Avalón, odjezd do přístavu, vážení vozu –2206 kg, vyložení zavazadel, po umytí s vyčištění vozu odeslán telegram o zakončení afrického úseku
Den: čtyřstýtřicátýprvní 25. červen 1948 Boissevain - odjezd do přístavu, celní odbavení, nalodění Tatry a zavazadel. V 16. hod. se s námi přišli rozloučit přátelé, přinesli balíčky a stoh čs. novin. V 16.35 odplouváme vstříc dalšímu světadílu. Čeká nás pouť obráceným směrem přes rovník na severní polokouli.
Den: čtyřstýčtyřicátýdruhý 6. červenec 1948 Město Dobrého Vzduchu: vstupujeme na americkou půdu. Buenos Aires
Den:čtyřstýpadesátýčtvrtý 18. červenec 1948 Rozbíjíme pracovní stan v Presidencii Roque Sáenz Peňa, uprostřed Čaka.
Den: šestistýdvacátýsedmý 7. ledna 1949 vjíždíme do Města na Lednové Řece. Rio de Janiero
Den :šestistýosmdesátýšestý 7. března 1949 TŘETÍ KRITICKÝ DEN: záchrana u majáku Albardio před utopením v mořské bouři. Ilustrační foto
Den :osmistýdvacátýprvní 20. červenec 1949 sjíždíme z Kordiller do údolí bolivijské Cochabamby (2.680 m n.m.)
Den: devítistýdvacátýdruhý 29. říjen 1949 ČTVRTÝ KRITICKY DEN prasklá péra a bezvládný volant – právě za propastmi řeky Mantary Ilustrační foto
Den: devítistýdvacátýpátý 11.listopad 1949 výškový rekord Tatry 4860 m n. m. (Ticlio v Peru) Ilustrační foto
Den:devítístýpadesátýčtvrtý 30. listopadu 1949 Přistáváme na guanových ostrovech Chinchas.
… v Bolivii jsou kromě archeologických vykopávek z doby Inků obrovské, nedozírné plantáže koky. Listy z této rostliny přežvykují Indiáni, aby vydrželi déle a usilovněji pracovat…
Vydáváme se do mazonského povodí za lovci lebek. Den: devítistýdevadesátýdevátý 14. ledna 1950 Vydáváme se do mazonského povodí za lovci lebek.
Předvečer startu do Kostariky: pistolníci za dveřmi, první zatčení. Den:tisícídevadesátýpátý 21. dubna 1950 Předvečer startu do Kostariky: pistolníci za dveřmi, první zatčení.
Den:tisícistýosmnáctý 13. květen 1950 PÁTÝ KRITICKY DEN zápas s časem, s prachem, s bahnem, s říčními brody a nakonec pistolníci před Liberií Ilustrační obrázek
Den:tisícístýdevatenáctý 14. květen 1950 Na osm dní do kriminálu - záminka: svatokrádež a vražda v kostele v Cartagu. Ilustrační obrázek
Managua: Jiří si poranil ruku. Den:tisícistýtřicátýčtvrtý 30. května 1950 Managua: Jiří si poranil ruku.
Den :tisícístopadesátý třetí 17. června 1950 ŠESTÝ KRITICKÝ DEN před Encuentros v Guatemale porucha převodové skříně
Den :tisícídvoustýdevadesátý 1. listopadu 1950 1290 dní trvala celá cesta a vedla 44 zeměmi v Evropě, v Africe a v Americe; 111 000 km jsme najezdili, uplavali a nalétali; z toho připadá: 61 700 km na Tatru, 8 000 km na jiná vozidla 2 000 km na ostatní silniční dopravní prostředky 74 000 km celkem po souši, k tomu: 24 000 km námořních přeprava 13 000 km leteckých cest, 10 000 fotografických snímků jsme pořídili během celé cesty, 5 000 m filmu jsme natočili na 16 mm 6 000 m na formátu 35 mm. 10 000 l. benzinu spotřebovala naše Tatra 702 reportáže jsme napsali pro rozhlas 220 reportáži jsme napsali pro Svět práce 73 reportáži jsme napsali pro Svět motorů Den :tisícídvoustýdevadesátý 1. listopadu 1950 Praha! Kruh se uzavírá...
CÍL