Multimediální systémy Přednáška XI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 2. POLOLETÍ - OTÁZKY
Vlastní skript může být umístěn: v hlavičce stránky v těle stránky
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Multimédia – digitální animace Bohumil Bareš.  animovaný GIF  princip: sekvence obrázků s určitou změnou  omezený počet barev -> kvalita  omezené.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Magnetohydrodynamický (MHD) generátor
PROGRAM PRO VÝUKU T ČLÁNKU
Student: Ing. Olga Minaříková školitel: doc.akad.soch. Miroslav Zvonek, PhD. srpen 2009.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Vzhled prezentace - šablony
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Proč je důležité studovat Principy
MAGNET – NOVÁ ŘADA PROGRAMŮ TOPCON
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Problematika restaurování sochařských prvků výzdoby chrámu Sv. Barbory
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
KASKÁDOVÉ STYLY 4.
pit – CAD 2011 Nové funkce a rozšíření Strana: 1www.pitsoftware.cz /

Nejmenší společný násobek
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
PYRAMIDA Práce a energie
IV. ELEKTRONOVÁ KONFI- GURACE a PSP
Modelování v prostoru.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Nový trend ve slunolamech Radek Pelz, ALARIS Czech Republic s.r.o.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Počítačová podpora konstruování I 4. přednáška František Borůvka.
Fyzika 2 – ZS_3 OPTIKA.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Animace Moderní počítačové aplikace. Animace Lidské oko je přitahováno pohybujícími se objekty Animace nejen přitahuje pozornost, ale slouží i jako prostředek.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Elektronická zařízení
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
Přednost početních operací
Změny v SOILINu ve SCIA Engineer oproti Nexis32
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Rekurze Predikát predek(X,Y). predek(X,Y) :- rodic(X,Y). predek(X,Y) :- rodic(Z,Y),predek(X,Z).
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování členovců
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Vložené objekty 2012 O.Kánský. Typy objektů textová pole - rámce rastrové a vektorové obrázky tabulky a grafy matematické výrazy a rovnice organizační.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

Multimediální systémy Přednáška XI Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Animace Může být podstatným prvkem , který přinese oživení a dynamiku Umožňuje ukázat víc informací, než statické obrázky, ale bez rozsáhlých nároků na výkonnost systému a velkosti souborů digitálního videa. Animační techniky umožňují zobrazit informace dynamicky - titulky můžou „přiletěť“ na obrazovku - grafy sa můžou zvětšovat a zmenšovat - animované obrázky můžou zobrazit děje, jako je pohyb elektronů anebo planet, které na video obvykle nedokážeme zaznamena . Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Základy animace Pokud chceme do naší aplikace zařadit animace, můžeme: použít specializované animační programy, např. Autodesk Animator, Flash, 3DS Studio, Maya a pod. a importovat tyto soubory do našeho titulu. pokud to autorský program umožňuje, animovat přímo v autorském prostředku Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Principy animace Animace – oživení Snímková, vrstvová animace – Vytvoření dojmu pohybu – opakované zobrazení obrázků s postupným posunem objektů na obrázku Zobrazování obrázků – rámcová frekvence (fps - frames per second) Televizní a filmové animace - frekvence 28 - 30 snímků za sekundu Počítačová animace 12 - 16 snímků za sekundu - adekvátní iluze pohybu, zvládnutelná průměrně výkonným osobním počítačem Nižší frekvence - menší soubory Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Základy animace Animační programy používají snímkově orientovanou animaci (frame-based animation) vrstvově orientovanou animaci (cel- based animation) celluloid objektovou animaci (object animation) Multimediální systémy PXI

Snímkově orientovaná animace Následné zobrazování celých obrázků, na kterých statické prvky nemění svůj tvar a pozici, pohybující se objekty mění svůj tvar anebo pozici. Změny mezi jednotlivými obrázky nesmí být velké, aby jsme dosáhli iluzi postupného pohybu. Vychádzí z původních technik „ruční“ animace. Počítače tuto činnost ulehčily tím, že můžeme jednoduše vybírat, kopírovat, vkládat části obrázků. Multimediální systémy PXI

Vrstvově orientovaná animace Vyvinula se ze snímkově orientované ve snaze po zefektivnění práce animátorů. Anglický název (cel - based animation) odvozený z technologie používání celuloidových průsvitek - vrstev (cels) obsahujících aktivní elementy, které překrytím statického pozadí vytvářejí výsledný snímek. Mění se jenom aktivní prvky obrazu. Multimediální systémy PXI

Vrstvově orientovaná animace Na počítači – zefektivnění procesu, kopírovánní jednotlivých prvků, uplatnění elementárních změn Pokud to animační program umožňuje, někdy stačí nakreslit dvě- tři základní polohy a program automaticky vygeneruje chýbějící mezistavy obrázku (tzv. tweening z výrazu inBetween-ing). Multimediální systémy PXI

Vrstvově orientovaná animace Jiná možnost - specifikace dráhy, po které se má po obrazovce objekt pohybovat (path animation). Program automaticky může doplnit požadovaný počet mezistavů - jednotlivých obrázků, poskytujících při přehrávaní iluzi pohybu. Multimediální systémy PXI

Animace jednotlivých prvků snímku Animace změnou atributů objektu – pozice, tvar, barva, … Objekt může měnit velikost, může rotovat anebo měnit tvar... Multimediální systémy PXI

Objektově orientovaná animace Jiná možnost - specifikace dráhy, po které se má po obrazovce objekt pohybovat (path animation). Program automaticky může doplnit požadovaný počet mezistavů - jednotlivých obrázků, poskytujících při přehrávaní iluzi pohybu. Multimediální systémy PXI

Objektově orientovaná animace Specifikace dráhy, po které se má po obrazovce objekt pohybovat (path animation) – předdefinované, vlastní dráhy. Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Další animační efekty Některé typy animace se staly tak rozšířené, že je pro ně dodáváno specializované programové vybavení. Patří k nim i tzv. morphing , jeden statický obrázek plynule prějde do jiného statického obrázku, jednotlivé “meziobrazy” jsou generovány buď úplně anebo tékměř úplně automaticky. Často je možné specifikovat základní charakteristiky obrázku, které mají být zachovány. Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Další animační efekty Výsledek- animační (anebo video) sekvence s plynulým přechodem mezi obrazy. Podobné techniky umožňují “pomačkání”, natočení, třesení obrazu, změnu jeho vnitřních dimenzií ( warping) a p. Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI 3D animace 2D - relatívně jednoduché 3D - komplikované – zákryty těles, světlo a stín, svítivost, úhel pozorování, prostorový dojem Obvyklý postup vytvoření modelu ( z 2D alebo v 3D) - prostorový drátěný model (wire frame) rendering – vykreslení, pokrytí modelu plochami - prostorový model textura – pokryti povrchu obvykle rastrovou grafikou Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Modelování v 3D Pohledy ve směru jednotlivých os x,y,z půdorys, nárys, bokorys + stanovení polohy kamery - přenesení do 3D stanovení viditelnosti Rendering - vykreslení – zpracování geometrie, - nastavení trojúhelníků, polygonů Pokrytí 2D texturami Stínování Rasterizace - převod do 2D obrazovky Animace + časové změny!!! Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Programy 3 ds max 7 AutoCAD 2005 Blender 2.34 Bryce 5 krajiny Carrara 4 Pro Cinema 4D 9 Genesis II krajiny Kashmir 3D 8.0.9 krajiny LightWawe 3D 8 Maya 6 Pro/Engineer Solid Works True Space Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Modelování v 3D Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Modelování v 3D Multimediální systémy PXI

Zobrazení neviditelných hran Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Modelovaní v 3D Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Transformace - rotace Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Vyhlazování povrchu Multimediální systémy PXI

Krajina - voda - povrchy Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Křivky lomená čára kubická Akima Béziérova b-spline Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Objekty NURBS (NonUniform Rrational B-spline surfaces) volně tvarovatelné plochy Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Rotace Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Potažení Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Boolovské operace Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Nastavení kamery Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Zdroje světla Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Stíny Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Světlo Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Radiosita Multimediální systémy PXI

Skupinové animace - částice Multimediální systémy PXI

Multimediální systémy PXI Prostorové deformace Multimediální systémy PXI