TROJČLENKA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o společné práci
Advertisements

Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Přímá a nepřímá úměrnost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úlohy o n méně/více 0-20
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Slovní úlohy o společné práci
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:1.12.
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Přímá úměrnost Trojčlenka
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Počítání s řemesly II. MALÍŘKA LÉKAŘKA ZDRAVOTNÍ SESTŘIČKA PRODAVAČKA
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Lekce 4 čas.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST
VY_42_INOVACE_396_MĚŘÍTKA MAP A PLÁNKŮ
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Slovní úlohy o společné práci
DĚLENÍ CELKU ZLOMEK.
VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ
Přímá a nepřímá úměrnost
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Poměr - opakování Zapisuj nové pojmy.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Země a její okolí Miroslava Maňásková.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Trojčlenka v nepřímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
TROJČLENKA.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – nepřímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_09 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Slovní úlohy Dělitelnost
Procenta.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Přímá a nepřímá úměrnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
Přímá a nepřímá úměrnost
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
Slovní úlohy o společné práci
1.6 Přímá a nepřímá úměrnost
Transkript prezentace:

TROJČLENKA

Martina přečetla knížku o 156 stranách za 6 dní Martina přečetla knížku o 156 stranách za 6 dní. Za jak dlouho přečte novou knížku, která má 234 stran? 156 stran … 6 dní 234 stran … x dní PŘÍMÁ ÚMĚRNOST 𝑥 6 = 234 156 𝑥= 234 156 ·6 𝒙=𝟗 Martina přečte novou knížku za 9 dní.

Za jak dlouho uklidí taneční sál 20 brigádníků, jestliže loni jej 14 brigádníků uklízelo 12 hodin? 14 brigádníků … 12 hodin 20 brigádníků … x hodin NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST 𝑥 12 = 14 20 𝑥= 14 20 ·12 𝒙=𝟖,𝟒𝒉=𝟖𝒉 𝟐𝟒𝒎𝒊𝒏 Dvaceti brigádníkům bude úklid trvat 8hodin 24minut.

Kolik potřebuješ pomocníků ke sklizení hromady dřeva, abyste byli hotovi za 6 hodiny, jestliže ve 3 lidech ji budete sklízet 14 hodin? 3 lidé … 14 hodin x lidí … 6 hodiny NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST 𝑥 3 = 14 6 Počet pomocníků: 𝑥= 14 6 ·3 7−3=𝟒 𝒙=𝟕 Potřebuju ještě 4 pomocníky.

V hotelu vymalovali 2 malíři 4 pokoje za 10 hodin V hotelu vymalovali 2 malíři 4 pokoje za 10 hodin. Za kolik dní vymalují zbytek pokojů, je-li v hotelu celkem 56 pokojů a mají 8-mi hodinovou pracovní dobu? Počet nevymalovaných pokojů: 56−4=𝟓𝟐 4 pokoje … 10 hodin 52 pokojů … x hodin PŘÍMÁ ÚMĚRNOST 𝑥 10 = 52 4 Počet dní: 𝑥= 52 4 ·10 130÷8=16,25 to je asi 17 dní 𝒙=𝟏𝟑𝟎h Zbytek pokojů vymalují za 17 pracovních dní.

Vypracovala Mgr. Silvie LUKŠOVÁ