Název projektu: Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/03.0008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
- Nachází se v obci Tábor v Jižních Čechách na toku Košínského potoka.
Advertisements

Environmentální výchova
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Průmyslové havárie Zdeněk Jelínek.
Brabcová – Klufová - Sainer. • Člověk • Přírodní působení • Smrt nebo vážné následky pro mnoho lidí • Znečištění životního prostředí.
Název projektu: Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
VYLUČOVÁNÍ ODPADNÍCH LÁTEK
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Environmentální výchova
ZEMNÍ PLYN.
Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_9 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Organismy doprovázející člověka část 1. Mikroorganismy 7. ročník
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_502_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět : Přírodopis Ročník:
OSTATNÍ DRUHY DOPRAVY.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín POBALTSKÉ REPUBLIKY 1.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_6 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.11 Téma: Přírodní podmínky ČR.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
„ČERNÝ KONTINENT“ Obr. 1,2 Obr. 3 Obr. 4 Obr. 5 Obr. 6.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_1 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 9. ročník
V.O.D.A.
Integrovaná střední škola,Slaný
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Registrační číslo projektu:
Parazité člověka Přírodopis 7. třída
ASIE Státy Střední Asie I.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA VZTAH.
Kontaminace (znečištění) vody
SACHARIDY. SACHARIDY - CUKRY jsou přírodní látky většinou rostlinného původu v molekulách jsou obsaženy atomy C, H, O obsahují jednu karbonylovou skupinu.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Kalifornie. Obsah Poloha Poloha Informace Informace Obyvatelstvo Obyvatelstvo Ekonomika Ekonomika Místa Místa –Los Angeles –San Francisco –Sillicon Valley.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Stručná anotace : Prezentace slouží k výkladu a procvičení učiva tématu Západ USA tématu Západ USA Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace.
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTA ZNEČIŠTĚNÍ HYDROSFÉRY
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ CZ.1.07/1.1.10/
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Průmyslové havárie Aneta Cvachová Jana Svozilová Lucie Spourová.
Doba bronzová a železná
Afrika – oblastní členění 1 Severní Afrika
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
HOSPODÁŘSTVÍ A DOPRAVA ASIE
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Tropický deštný les Obr. 1 – Rio Madre de Dios (Peru)
Globalizace světové ekonomiky
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Vypracoval: Martin Murys Konzultant: Mgr. Miroslava Zbavitelová
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Léta prosperity.
1) Havárie s únikem nebezpečných látek
Bc. Lucie Tyemnyáková, 1. CNP - PS. - střední Indie - hl. městem indického státu Madhya Pradesh - počet obyvatel: cca 1,7 mil. lidí - město jezer
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Bhópálská katastrofa.
Transkript prezentace:

Název projektu: Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/

 Člověk  Přírodní působení  Smrt nebo vážné následky pro mnoho lidí  Znečištění životního prostředí

• Proběhla z noci 2. – v Bhópálu v Indii v továrně Union Carbide • Lidským zaviněním zde došlo k úniku pesticidu, kapalného methylisokyanátu (CH 3 NCO)

 Příčina: Neobeznámení dělníci natírali víko nádrže s CH 3 NCO a natekla jim do nádrže voda – látky zreagovaly a začal unikat toxický plyn  Následky: Kvůli tomu, nefungujícím sirénám a nedbalému zabezpečení továrny zemřelo (hlavně na spálení tkání očí, ale i plno dalších problémům) v oblasti 60 km 2 okolo továrny v první 3 dnech a dodnes na následky lidí, zasaženo

 V roce 1999 experti Greenpeace kontrolovali oblast a zjistili, že obsah některých látek je až x větší než jsou doporučené hodnoty zdravotnické organizace  Chudinská čtvrť okolo továrny je dodnes znečištěna a lidé v ní bydlící nemají žádný zdroj čisté pitné vody

Těla dětí, které se narodily mrtvé, úřady je uchovávají pro další řízení Oslepení lidé, Kteří přežili katastrofu

• Továrna firmy Chisso corp. vypouštěla mezi lety 1932 – 68 v Japonsku do řeky rtuť (užívanou jako katalyzátor při výrobě acetaldehydu)

 Příčiny: Společnost Chisso corp. vypouštěla odpadní vodu s velkým obsahem rtuti  Následky: Onemocnělo zde oficiálně 2262 osob – 1784 zemřelo. Příznaky však mělo okolo lidí (Minamtská nemoc způsobena otravou rtutí je neurologický syndrom – ochabení svalů, necitlivost rukou, zúžení zornic apod.), postižené děti, kontaminace zvířat okolo řeky

 Italské město severně od Milána, kde v roce 1976 došlo k havárii chemičky švýcarské firmy Givaudan  Do vzduchu unikl dioxin  Onemocnělo asi 200 dospělých osob a mnoho dětí  Továrna vůbec neohlásila únik a mrak jedovatého plynu zamořil území asi 5 kilometrů na sedm set metrů

Děti mají vyrážku kvůli dioxinu

Co způsobilo takové škody?  Firmy chtěly ušetřit na ochraně životního prostředí a zabezpečení  Neinformovanost níže postavených zaměstnanců  Neinformovanost širšího okolí  Nezájem firem rychle opravit závady  Nezájem firem odškodnit poškozené

 deset-nejhorsich-ekologickych-katastrof_ html  katastrofa  chemicka-katastrofa-sveta-ma-osm-viniku.html    disease.php  10_2008/PFUE /reunion_du_comite_pour_l_ application_de_la_directive__seveso_/pid/13869.html 