Metodické odpoledne s Baltíky programování (nejen) na 1. stupni ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzděláváme pro budoucnost
Advertisements

Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
Informatika na naší škole
Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
Tvořivá informatika s Baltíkem (TIB) Zuzana Kocíková, TIB Praha Jiří Sumbal, ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Poškole, Monínec,
PROJEKTY A AKTIVITY konference Nástrahy a nebezpečí kyberprostoru Mgr. Lukáš Látal.
STAGE 14. CZ.1.07/1.1.24/ Registrační číslo: 1. června 2013Začátek projektu: 31. prosince 2014Konec projektu: 19 měsícůDoba trvání: ,17.
1 SEZÓNA ZIMNÍ SEMESTR Co je UNIpoker? (kdo jsme, pro koho je liga?) •Vysokoškolská amatérská pokerová soutěž pro studenty, absolventy a přátele.
Solární systémy pro aktivní topení
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Grafika – 3D Editor. Jaký 3D editor? •3D editorů je velké množství a výběr správného editoru nám velice usnadní práci •Některé jsou vhodné na průmyslový.
TUL H 32 Setkání realizátorů inovace předmětů 3.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA PŘI SANATORIU EDEL ZLATÉ HORY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jana Homolková ANOTACEPrezentace obsahuje návod jak vytvořit prezentaci, její obsah,
Interaktivní Evropa děti pro děti
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Počítačová grafika - úvod
Využití počítačových sítí ve výuce & SIPVZ (nejen)
Mgr. Věra Michalová manažerka kurzů CCV PF UJEP
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta pro chytré hlavy VY_42_INOVACE_18 Sada 4 Základní škola T.
Tvořivá informatika s Baltíkem (TIB) Jiří Sumbal, ZŠ Kopřivnice, Allšova 1123 Počítač ve škole Nové Město n. Mor.,
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Poznámky pro výuku Předmět: účetnictví Autor: Ing. Lenka Růžičková
Ultimate Juggling Squad o. s. žonglérská skupina prezentuje Tomáš Zahradník 22. ledna 2013Ultimate Juggling Squad o. s. | 2.
Měřítko mapy, plánu Matematika – 7. ročník
Obrázky poskytla firma Complex,
Interaktivní Evropa děti pro děti Evropa pestrá i společná Jiří Sumbal ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123.
Kulturně-vzdělávací aktivity NPMK Ing. Eva Rezková, NPMK.
v programu MS PowerPoint
- VYJADŘUJÍ ČÁST Z CELKU - PŘIČEMŽ CELEK JE VŽDY 100 %
Informace o projektech MVČR v oblasti vzdělávání ve veřejné správě 20. června 2011 Odbor řízení lidských zdrojů Oddělení rozvoje a vzdělávání.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.15 Téma: PowerPoint.
Zš a Mš Ludgeřovice Naše logo 50 let školy.
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
Tvořivá informatika s Baltíkem (TIB) Zuzana Kocíková a Jiří Sumbal Informatika ve škole Zlenice,
Počítačová grafika a digitální fotografie ve škole
Základní škola a Mateřská škola, Podolí příspěvková organizace 1.
Základní škola Mendelova Adresa: ulice Einsteinova 2871, Karviná - Hranice Na škole pracuje: 30 učitelů 3 vychovatelé ŠD 2 asistentky pedagogů 16.
Petr Štos Information Worker Microsoft Česká republika.
2 Martin Sedlák 3  výukový software  naučí pracovat s aplikacemi Microsoft Office Word, Excel a PowerPoint  rozsah – začátečníci i pokročilí.
© Radek Maca MSK Radek Maca odbor 55 - SIPVZ ČR MŠMT SIPVZ pro nový školský zákon.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Projekty Dialog a Perspektiva reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , Ludmila Muchová
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 1 VY_42_INOVACE_15 Sada 4 Základní škola T.
Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tvorba kurikula pro výuku informačních technologií na 1. stupni ZŠ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.06 Téma: PowerPoint.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.02 Téma: PowerPoint.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.04 Téma: PowerPoint.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.03 Téma: PowerPoint.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 2 VY_42_INOVACE_16 Sada 4 Základní škola T.
Editory ve výuce ICT na 1. stupni ZŠ
Školní vzdělávací program výuka informatiky
Martina Braunerová.  Trénovat řadu kompetencí z oblasti algoritmizace (oddálení vykonání příkazu, ladění programu, dekompozice problému…)  Naučit.
Zadání: Seznámení s programovacím prostředím pro děti Baltík
Informatika a výpočetní technika. Výuka výpočetní techniky v nižším gymnáziu.
JAK REAGUJÍ UČITELÉ 1. STUPNĚ NA ZAVÁDĚNÍ ZÁKLADŮ INFORMATIKY DO VÝUKY ICT Jiří Vaníček Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta DidactIG Liberec 5. 2.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
DidactIG 2016STRANA 1 Možné přístupy k výuce dětských programovacích jazyků Jindra Drábková Katedra aplikované matematiky FP TUL.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Šachy do škol 2016/17.
ABC, s. r. o. nabídka 2015 Josef Novák.
DidactIG Liberec 21. dubna 2018 Jiří Vaníček.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Google Sketchup (I. Část)
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
ABC, s.r.o. nabídka 2008 Josef Novák
Transkript prezentace:

Metodické odpoledne s Baltíky programování (nejen) na 1. stupni ZŠ Jiří Sumbal ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

Program dnešního setkání úvodní slovo Ing. Jany Trombíkové (MSK) představení našeho IC vlastní program metodického odpoledne ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

Program dnešního setkání představení programů SGP Baltík 3 a SGP Baltie 4 C# metodické využití předváděných programů soutěže v programování způsoby licencování nabídka dalších školení ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Užitečné odkazy IC ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123: www.zsalsova.cz/i-centrum stránky firmy SGP Systems www.sgp.cz soutěže v programování ict.superhosting.cz/souteze slovenské stránky Baltíka baltik.infovek.sk ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

Baltíci se představují Baltík 3 ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

SGP Baltík 3 - charakteristika výukový multimediální programovací a kreslicí nástroj pro děti i mládež seznamování s počítačem, kreslení, skládání tvorba multimediálních prezentací, výukových programů i her ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Z předmětů v bance… ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

…děti poskládají scénu… ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

…nebo vytvoří program… ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

…jehož výsledek je zde: ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Ukázky režim skládání a čarování: osvobození princezny režim programování – začátečník: domeček režim programování – pokročilý: multimediální prezentace hra ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

Baltíci se představují Baltie 4 C# ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

SGP Baltie 4 C# - charakteristika prostorové (3D) režimy objektové programování programování ve vláknech (thready) přechod k programování v C# ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Interaktivní 3D režim zdroj obrázku: www.sgp.cz ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Programovací režimy zdroj obrázků: www.sgp.cz ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Baltík jako objekt zdroj obrázků: www.sgp.cz ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Editor modelů zdroj obrázků: www.sgp.cz ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Ukázky 3D interaktivní režim 3D programovací režim 2D programovací režim konzolový režim editor modelů ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Metodické využití seznamování s počítačem podpora tvořivosti podpora výuky jiných předmětů kreslení 3D modelování programování ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Baltík 3 v MŠ skládání scén myší šikovnější: režim čarování, tvorba vlastních předmětů tvořivost, vyjadřování „vidění světa“ pravolevá orientace ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Baltík v 1. – 3. třídě 1. a 3. třída: počítačové kroužky Tvořivá informatika s Baltíkem: mj. i Baltík 3 režim skládání i čarování kreslení vlastních předmětů tvorba jednoduchých programů (Baltík běhá po obrazovce a něco čaruje) s pomocí učitele: „multimediální programy“ ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Baltík ve 3. – 5. třídě počítačové kroužky: Baltík pro začátečníky Baltík pro pokročilé ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Třeťáci a čtvrťáci programování v režimu Začátečník složitější tvorba vlastních předmětů vkládání scén do programu animace zapojují se do drobných soutěží ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

Šikovnější čtvrťáci a páťáci Programovací režim Pokročilí tvorba větších projektů nezáleží na školním prospěchu žáka (možnost seberealizace tzv. slabších žáků) ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Kdy začít s Baltie 4 C#? kroužky ve 4. a 5. třídě větší prostor interaktivnímu režimu dětem dělá programování v prostoru menší problém, než bychom čekali jsou „vytrénované“ 3D hrami  ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 2. stupeň ZŠ možnost zahrnout do ICT: algoritmizace a programování výhoda: už v 1. hodině zajímavý výsledek ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Jak je to v našem ŠVP? 7. ročník: vol. předmět Tvořivá informatika Baltík 3 8. a 9. ročník: vol. předmět Programování Baltie 4 ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Ukázky hrátky s písmenky bludiště a závody ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

Soutěže pro děti a mládež http://ict.superhosting.cz/souteze kdo organizuje? TIB o. s. (Tvořivá Informatika s Baltíkem) IC ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Typy soutěží online soutěže: Vánoce s Baltíkem Prázdniny s Baltíkem tvůrčí programátorská soutěž B+B: prezentace programů před ostatními soutěž v programování Baltík: řešení zadaných úloh ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

Ukázky stránek soutěží Vánoce s Baltíkem 2006 Prázdniny s Baltíkem 20087 Baltík + Baltie 2006, 2007 Baltík 2007 ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Jak získat Baltíky? licencování: škola učitel žák ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Získání programů www.sgp.cz odkaz Obchod, Stáhnout CD v rámci Metodického odpoledne s Baltíky CD dodávané SIPVZ: stará verze programu ale platné licenční číslo! ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Licence pro školu Baltík 3: od 350 Kč (1 PC, 1 rok) do 15 000 Kč (neomezený počet PC a let) Baltie 4 C#: od 550 Kč (1 PC, 1 rok) ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

Licence pro školu – kde ušetřit? Baltík 3: většina ZŠ má licenci ze SIPVZ nutno stáhnout novější verzi 3.7 projekt Mladí vývojáři (YD = Young Developers): první rok zdarma pak se slevou (letos 50%) ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Učitelská licence učitel školy, která vlastní školní licenci (i ze SIPVZ) má domácí licenci zdarma ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

Žákovské licence na 1 (školní) rok – Baltík 3 standardní cena: 350 Kč(1. rok) / 300 Kč (prodloužení) přes SGP účet: 200 / 150 Kč zelená licence: 50 Kč zelená licence + YD: 25 Kč ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

Žákovské licence na 1 (školní) rok – Baltie 4 standardní cena: 750 Kč(1. rok) / 550 Kč (prodloužení) přes SGP účet: 600 / 400 Kč zelená licence: 100 Kč zelená licence + YD: 50 Kč ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Co můžete očekávat školení Baltík 3 i Baltie 4 C# akreditace DVPP prezenční forma + e-learning příprava na soutěže plán: začátek v lednu 2008 podpora: příručky, metodiky, příklady ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Konec prezentace děkuji za pozornost www.zsals.edunet.cz/i-centrum (http://217.196.220.195/i-centrum) sumbal@zsals.edunet.cz ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123 Konec prezentace chystá se změna adresy: www.zsalsova.cz/i-centrum) sumbal@zsalsova.cz ICeMSK – ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123