Hraní s desetinnými čísly

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
AUTOR Mgr.Moravcová Daniela ŠKOLA ZŠ TGM Kutná Hora Datum Ročník DRUHÝ
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
9 CELÁ ČÍSLA
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
70.1 Porovnávání desetinných čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Elektronická učebnice - I
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
54.1 Pamětné násobení a dělení do
Slovní úlohy, sčítání a odčítání do 100
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Přednost početních operací
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Transkript prezentace:

Hraní s desetinnými čísly EU Peníze školám Základní škola a Mateřská škola při Priessnitzových léčebných lázních a.s., Jeseník Kalvodova 360, 790 01 Jeseník www.zspll.cz Autor: Mgr. Jana Štrajtová Předmět: Matematika Název: Hraní s desetinnými čísly Zkratka: EU_32_M6-9_II_05_ŠTR_HRANÍ S DESETINNÝMI ČÍSLY Anotace: Tento DUM je zaměřen na zopakování učiva o desetinných číslech. Žáci si na zajímavých příkladech a cvičeních procvičují vše, co se o desetinných číslech naučili. U každého příkladu, praktické slovní úlohy nebo cvičení se po kliknutí zobrazí správné řešení. Datum: 18. 10. 2013

HRANÍ s desetinnými čísly

Zopakujme si, jak se s desetinnými čísly počítá. Vypočítej příklady: 4,6 30,3 3,4 43,1 21,6 . 3 = 25,5 : 5 = 15,9 : 3 = 6,3 . 6 = 64,8 5,1 5,3 37,8 2,8 + 1,8 = 55,9 – 25,6 = 6,9 – 3,5 = 37,3 + 5,8 =

Vypočítej matematické provázky: : 5,3 + 14,9 15,2 x 3 16,9 - 35 x 10 99,6 204,3 : 3 - 421,7 + 12,9

a) Seřaď čísla od největšího po nejmenší: 24,7; 9,3; 1,7; 0,2; 5,22; 99,9; 72,2; 5,151; 7,98 99,9; 72,2; 24,7; 9,3; 7,98; 5,22; 5,151; 1,7; 0,2 b) Vypočítej rozdíl mezi největším a nejmenším číslem: Rozdíl je ______. 99,7 7, c) Spočítej součet čísel 72,2 a 9,3; tato čísla zakroužkuj: 81,5 Součet těchto čísel je ______.

Spočítej příklady a vylušti tajenku: 26 : 5 = 29,8 – 15,3 = 46,8 : 9 = 5,65 + 7,35 = 44,6 . 3 = 22,2 . 8 = 9,18 – 3,68 = 54,332 : 9,4 = 13 = TI 177,6 = JE 14,5 = TE 5,2 = MA 5,78 = JN 133,8 = KA 5,5 = FA Tajenka : MATEMATIKA JE FAJN

Spočítej aritmetický průměr čísel: 4,175 2,2 4,38 6,1 4,95 5 25,3 4,5; 6,3; 5,7; 0,2 Ø = 3,3; 1; 2,3 Ø = 8,3; 3,5; 5; 2,1; 3 Ø = 4,2 ; 8 Ø = 4,9; 5,1 ; 6,3; 3,5 Ø = 3,1; 4,2; 5,3; 7,4 Ø = 12,5; 25,3; 38,1 Ø =

Pospojuj obdélníčky se stejnými výsledky. Spojil jsi tři obdélníčky? Zakroužkuj. 338,65 – 14,41 2,5 + 3 307,77 – 84,29 6 – 3,5 2000 + 3,9 10,5 – 5 12,03 + 12,21 24,24 + 199,24 5 051,9 – 3 068 6,9 – 1,4 83 – 15,8 d 368 – 300,2 100 – 97,5 ANO / NE

PRAKTICKÁ SLOVNÍ ÚLOHA I. Maminka koupila v jednom obchodě 2,50 kg jablek, 1,25 kg pomerančů a 2,75 kg citronů. V druhém obchodě koupila 1,50 kg cukru, 2,50 kg mouky, 1 kg soli a 0,15 kg sýru. a) Kolik kg ovoce maminka koupila? _______________________________________ Maminka koupila …………………… kg ovoce. b) Jakou hmotnost měl nákup ve druhém obchodě? Nákup měl hmotnost …………………… kg. c) Jakou hmotnost měl celý nákup? ________________________________________ Celý nákup měl hmotnost …………………… kg. d) O kolik kg měl nákup v prvním obchodě větší hmotnost, než nákup ve druhém obchodě? Nákup v prvním obchodě byl těžší o ………………… kg.

ŘEŠENÍ SLOVNÍ ÚLOHY I. 2,50 + (1,25 + 2,75) = 6,50 Maminka koupila 6,50 kg ovoce. (1,50 + 2,50) + (1 + 0,15) = 5,15 Nákup měl hmotnost 5,15 kg. c) 6,50 + 5,15 = 11,65 Celý nákup měl hmotnost 11,65 kg. d) 6,50 – 5,15 = 1,35 Nákup v prvním obchodě byl o 1,35 kg větší.

PRAKTICKÁ SLOVNÍ ÚLOHA II. V prvním sáčku bylo 2,75 kg, ve druhém 1,50 kg hrušek. 1 kg hrušek byl za 19,50 Kč. Kolik korun stály oba sáčky hrušek? _______________________________________ Oba sáčky hrušek stály celkem ……………………… Kč. b) O kolik korun byl první sáček hrušek dražší než druhý? První sáček hrušek byl dražší o ……………… Kč než druhý. Řešení : Oba sáčky stály 82,875 Kč. Řešení: První sáček byl dražší o 24,375 Kč.

Zdroje a citace Učebnice: Obrázky: EU Peníze školám Odvárko, O., Kadleček, J., Matematika pro 6. ročník základní školy,2.díl 1. vyd. Brno: Nakladatelství Prométheus, spol. s r.o. 1998. ISBN 80-7196-086-1 s. 12-20,33-47 Šarounová, A., Mareš, J., Růžičková, J., Väterová, V., Matematika 6,1.díl 1. vyd. Praha 5: Nakladatelství Prométheus, s.r.o 1996. ISBN 80-7196-022-5 s. 115-138 Obrázky: Klipart EU Peníze školám