Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový manager
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 2 Agenda prezentace •Úvod •Hlavní požadavky a cíle řešení •Všeobecný popis nabízeného řešení •Možnosti celého sytému •Způsob implementace •Přínosy řešení •Praktická ukázka •Dotazy
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 3 DATRON (*1991) DATRON působí na českém IT trhu od roku 1991 a výrazně se profiluje jako dodavatel profesionálních služeb. V současné době DATRON zaměstnává 40 pracovníků v České Lípě, Praze a Pardubicích. Strategie firmy - navrhovat a realizovat řešení, která zajistí dlouhodobou ochranu investic do IT a jejich nejrychlejší reálnou návratnost. Koncepční a systémový přístup zárukou efektivity investic Úvod
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 4 Neustálý rozvoj vlastních zdrojů •Dlouhodobé přímé partnerství s nejvýznamnějšími světovými dodavateli IT. •Přístup k nejnovějším technologiím a know-how. •Neustále školení odborníci s mnoha zkušenostmi. •Nejmodernější technické zázemí a jeho rozvoj. Strategická partnerství Ověřené know-how Kvalifikovaní odborníci Technické zázemí Úvod
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 5 Strategická partnerství společnosti DATRON Naše zdroje pro váš maximální užitek Úvod
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 6 •Systém umožňující občanům jednoduchou interaktivní formou komunikovat s Úřadem •Publikování novinek, zpráv •Publikování dokumentů s řízením práv •Kontakty a adresář Úřadu •Formulářové služby •Přehled aktivit vůči Úřadu Hlavní požadavky a cíle řešení • Webové rozhraní • Bezpečnost a dynamičnost • Nezávislost na platformě • Webové rozhraní • Bezpečnost a dynamičnost • Nezávislost na platformě
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 7 Identita •Uživatelský objekt •Heslo, certifikát, klíč •Atributy –ID –Adresa –Datum narození –Přechodné bydliště –apod. •Člen skupiny •Další atributy dle potřeby Všeobecný popis řešení
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 8 •Správa identit – informace o a pro uživatele: –Synchronizace provedena pomocí IDM (Identity Management) •Webové rozhraní: –Internetové rozhraní pro přístup k systému –Veřejná a privátní část –Publikování informací –Přístup k formulářům –Sledování stavu požadavků Všeobecný popis řešení
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 9 Všeobecný popis řešení ROB Evidence smluv Evidence poplatků Spisová služba LDAP IDM d.portal
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 10 Všeobecný popis řešení Identity Management Metastrom LDAP Identita Nástěnka Frontend d.portal Formuláře Spisová služba
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 11 Z pohledu úředníků : •Nástěnka –Dle specifikace - umístnění informací pro konkrétní skupinu občanů •ROB a jiné databáze –Úprava informací dle zpětné vazby od občanů •Všeobecné důležité informace –Snadné možnost prezentace informací, článků a dokumentů pro veřejnost – redakční systém Možnosti celého systému
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 12 Z pohledu občanů : •Nástěnka –Konkrétní informovanost •ROB a jiné databáze –Možnost kontroly údajů o vlastní osobě vedených v evideci •Všeobecné důležité informace –Snadný přístup k mnoha informací (tel. seznam, úřední doba, a mnoho dalších) •Sledování vlastních aktivit vzhledem k Úřadu –Smlouvy, poplatky, žádosti apod. •Elektronická komunikace s jednotlivými odbory Úřadu –Formuláře –Sledování stavu vyřízení apod. Možnosti celého systému
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 13 •Administrace – web rozhraní •Neomezené množství webů – designů •Standardní funkce redakčního systému –Rubriky –Články –Diskuzní fóra –NewsLettery –Definice menu –Ankety –Fotogalerie –Dokumenty •Propojení s LDAP •Spouštění dalších aplikací – SSO •Formuláře - XFORM, ODF, XHTML •Bezpečnost – elektronický podpis Možnosti celého systému - redakční
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 14 Analýza •Definice požadavků a cílů •Popis současného stavu •Určení aplikací, které budou zahrnuty do systému •Návrh jmenného standardu Identity •Návrh služeb •Vytvoření LDAP adresáře •Instalace a konfigurace konektorů •Implementace frontend –D.portal –Nástěnka –Identita •Napojení na spisovou službu •Testovací provoz Způsob implementace ImplementaceProvoz •Naplnění veřejné části –d.portal •Vytvoření identity pro občana –IDENTITA •Informace do privátní části –Nástěnka •Formuláře –Spisová služba
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 15 Efektivní cílené informování občanů Přínosy řešení Přístup k informacím Možnost komunikace s Úřadem pomocí Internetu Okamžité sledování stavu žádosti Okamžitá kontrola údajů vedených na úřadech Veškerá komunikace přes spisovou službu Jednoduchá prezentace veřejných informací na Internetu
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 16 Formuláře
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 17 Agendy
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 18