Rovnice s jednou neznámou 8. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Lineární rovnice se závorkami
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dělení se zbytkem 2 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Ekvivalentní úprava rovnic
Mgr. Šimon Chládek ZŠ Křížanská 80
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Statistika 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Lineární rovnice – 3. část
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název Rovnice s neznámou ve jmenovateli Předmět, ročník
Sčítání a odčítání zlomků
Matematika Lineární rovnice
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
UŽITÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární rovnice – 2. část
Přednost početních operací
Výrazy 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
Vzorce 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
Ekvivalentní úpravy rovnic
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Řešení lineárních rovnic
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Ekvivalentní úpravy rovnic
Rovnost versus rovnice
Matematika Lineární rovnice
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Transkript prezentace:

Rovnice s jednou neznámou 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Za neznámou se dosazuje písmeno x, y, z,… Po spočítání rovnice je nutné provést zkoušku Levá i pravá strana rovnice se rovná Znaménka pro rovnost (=) píšeme pod sebe

Úpravy rovnic Upravujeme vždy obě strany rovnice Úpravy píšeme na pravou stranu rovnice za lomítko Neznámou většinou necháváme na levé straně rovnice Provádíme jen ekvivalentní úpravy

Ekvivalentní úpravy Nezmění platnost rovnice Před i po úpravě má rovnice stejné množství kořenů Přičítání + Odečítání - Násobení * Dělení /

Přičítání Př.: x - 5 = 6 x - 5 = 6 / + 5 x - 5 + 5 = 6 + 5 x = 11 Zk.: L(11) = 11 - 5 = 6 P(11) = 6 L(11) = P(11)

Odečítání Př.: x + 7 = 12 x + 7 = 12 / - 7 x + 7 - 7 = 12 - 7 x = 5 Zk.: L(5) = 5 + 7 = 12 P(5) = 12 L(5) = P(5)

Přičítání a odečítání Př.: 2x - 3 = x + 7 2x - 3 = x + 7 / - x Zk.: L(10) = 2 * 10 - 3 = 17 P(10) = 10 + 7 = 17 L(10) = P(10)

Násobení Př.: x / 2 + 7 = 3 x / 2 + 7 = 3 / * 2 Zk.: L(- 8)= - 4 + 7 = 3 P(- 8)= 3 L(- 8) = P(- 8)

Dělení Př.: 9 + 2x = 13 9 + 2x = 13 / - 9 9 - 9 + 2x = 13 - 9 Zk.: L(2) = 9 + 2 * 2 = 9 + 4 = 13 P(2) = 13 L(2) = P(2)

Postup při řešení rovnic 1. Odstraníme zlomky 2. Zbavíme se závorek 3. Zjednodušíme strany rovnice 4. Převedeme členy s neznámou na jednu stranu 5. Vypočítáme neznámou 6. Provedeme zkoušku

Příklad k procvičení - 7 + 3x + 3 = 16 + x - 4 + 3x = 16 + x / + 4 Zk.: L(10) = - 7 + 30 + 3 = 26 P(10) = 16 + 10 = 26 L(10) = P(10)

5 - 21 - ( x - 7) = 2x + 18 5 - 21 - x + 7 = 2x + 18 - 9 - x = 2x + 18 / - 2x - 9 - 3x = 18 / + 9 - 3x = 27 / * (- 1) 3x = - 27 / / 3 x = - 9 Zk.: L(- 9)= 5 - 21 - ( - 9 - 7) = - 16 - ( - 16) = 0 P( - 9)= 2 * (- 9) + 18 = - 18 + 18 = 0 L(- 9) = P( - 9)