INNOVATION ACTIVITIES AT TOURIST INFORMATION CENTERS AND AN INCREASE IN COMPETITIVENESS FOR TOURISM DESTINATIONS Lucie Plzáková, Petr Studnička, Josef.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Assessment of ETCS Definition in Term of its Formalisation
Advertisements

Primary school Brotherhood Czechs and Slovaks - the school of tenable development of primary school - the school with international title ECOSCHOOL Bystřice.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Copyright, © Eurist s.r.o. EKRK goes Europe Strategy Concerning the European Union and the position of Real estate brokers presented by: Matthieu.
Novinky ze zahraničí IVIG 2008
Evoluce Katalýza. © 2011 Nature Publishing Group. Published by Nature Publishing Group.2 Figure 1 Rapid evolutionary innovation during an Archaean.
Educational program: Mechanic - electrician Title of program: Technical training II. class Transistor stage with common emitter Worked out: Bc. Chumchal.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_19_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Measuring devices 1 Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_04.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
Počítačová grafika pro inženýry - CAD systémy pro DTP - znaky, stránky, dokumenty, tisk, osvitové jednotky pro manažery - obrázky, interpretace pro autory.
Halloween 2 1. slovní zásoba Halloween – opak., kontrola podle obr. (PPT) 2. tvoření věty oznamovací a otázky s danými slovy 3. říkanka Jack-O-Lantern,
Mission of the Chamber – since 1996
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_05_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
SharePoint technologie WSS 3.0 a MOSS 2007 Tomáš Kutěj TSP – Office platform Microsoft.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-15-Česká republika Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Tutorial:Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Power output- AC 3-phase Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Tutorial :Mechanic - electrician Topic: Electrical measurements the 2nd. Year Performance measurement DC, AC 1f Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt.
Presentation of the company
Terezie Rosová MARCH MAY JUNE JUNE-SEPTEMBER SEPTEMBER OCTOBER.
Profiles Here you can find some information on members of the czech team. i i Information Základní škola náměstí E. Beneše, Varnsdorf, Czech republic
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
CPSSU Czech Political Science Students’ Union Unie studentů politických věd v ČR.
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.107/1.500/ Název aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Practical experience with implementation of GMP + B4.1 system Miloslav Válek The association of road transport operators ČESMAD BOHEMIA.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_06_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
DIANA NARVÁEZ Hlavní město Ekv. Je Quito nacházející se v horách Ekv se dělí na 4 časti: Amazonie, Hory, Přimoří a Galapágy V Ekv. Žije 12´
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 1 VY_22_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Sun clock. Interesting  Oldest time devices  Types- solid  - portable  Time is determined by shadow  The oldest clock in Trutnov range.
FLIS related activities in CZ Miroslav Havránek NRC FLIS MEETING,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Czech Republic Its population is: inh. and surface area is Km 2. The official language is the Czech. Its capital is Prague. Czech Republic.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Educational program: Mechanic - electrician Title of program: Technical training II. class Astable multivibrator Worked out: Bc. Chumchal Miroslav Projekt.
Aktivity kolem OI a mimo ni Osnova Baylor ACM Contest UPE RedHat Minor OI – Enterprise system development – Bezpečnost.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Prepositions of time VY_22_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Konverzace v anglickém jazyce ročník
Setkání uživatelů SFX Statistické reporty SFX.
Přejít na první stránkuLONDON Test yourself by Ludmila Lukavcova double-decker.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 02Číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_08.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, 2013 prosinec The Czech Republic.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, prosinec 2013.
Travelling Maturita oral exam rehearsal
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Regional Branding in the Czech Republic Kateřina Čadilová Asociace regionálních značek, o.s. / Association of the Regional Brands.
O.Topolčan, Š. Svobodová, H.Rosolová Medical Faculty nad Faculty Hospital Pilsen Czech Republic.
ROLE TRADE MARKETINGU....
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-30-Problémy dnešního světa Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Beyond the Walls: Bringing Palliative Care to the Community
Foreign Travel using Federal Funds
CONCLUSIONS AND RECOMMENDATION
Transkript prezentace:

INNOVATION ACTIVITIES AT TOURIST INFORMATION CENTERS AND AN INCREASE IN COMPETITIVENESS FOR TOURISM DESTINATIONS Lucie Plzáková, Petr Studnička, Josef Vlček Sychrov, 16th September 2013

IN NO VA TI ON AC TIV ITI ES OF TIC CONTENT 1.Introduction 2.Aspects of individualization of demand in tourism 3.Tourist information centers as a component of destination management 4.Business strategy of tourist information centers 5.Categorization of TIC´s 6.Conclusion 7.Literature, sources

Introduction • growing significance of entertainment and leisure time • individualization of demand for services in tourism industry • offer of services in tourist destination (DMO, PPP, network of providers) • 600 TIC´s in the Czech Republic • cooperation with visitors, public and private sector, local residents • TIC´s established by local and regional authorities • AIM – the length of stay of tourists in the area (destination) is extended

Theoretical aspects • individualism (manifestation of human emancipation) • one does not buy a product, but a lifestyle connected to a particular brand • 66 % of Czechs organize holidays on their own • 34 % use travel agency services (the highest percentage within the EU)

TIC´s as a component of destination management • Tourism in the Czech Republic is currently determined by the supply, because the foundation of its development is the destination product offered. • Tourism information centers, which are special-purpose facilities that provide objective and evidence-based information on destinations, tourism services, and the leisure and cultural supply in the area in which they operate, play a significant role in the presentation of destinations. • In the Czech Republic, this is dominated by the promotion of attractions and partially the marketing of destinations. Many of them also, in carrying out their business activities, offer and sell paid services related to tourism, such as guided tours, ticket bookings, etc.

TIC´s as a component of destination management

TIC´s in relation to destination management • TIC´s at the local level are far more active and very often assume the role of DMO´s. • TIC´s, which play the role of local DMO, are mostly private entities (Ltd. or non-profit public companies). • 3C – cooperation, coordination, communication •  RDA = Regional Development Agency

Business strategy • Bottom-up = Switzerland, Czech Republic (local level) • DMO Lipensko, Ltd. (founded 4 April 2011) • TIC for village Lipno nad Vltavou (open year round) • guest card project Lipno Card • the guest card is a marketing tool making used of various benefits and discounts at participating client service providers • number of basic services and accommodation providers involved in Lipno Card

Business strategy

Categorization of TIC´s • 600 tourist information centers registered in the Czech Republic, which on a voluntary basis, are grouped together in the Association of Tourist Information Centers (ATIC) • certification system under the auspices of the Ministry of Regional Development of the Czech Republic as part of the framework for the Czech System of Quality Services in the Czech Republic. CategoryCharacteristic AState-wide information centers are marked with four stars. BArea-wide information centers are marked with three stars. CLocal year-round information centers are marked with two stars. DSeasonal information centers are marked with one star.

Conclusion • TIC´s  DMO´s • differences (local x regional x national level) • innovation (public x private sector – business strategy) • categorization of TIC´s • networks of providers

Literature, sources [1] Analýza kvality služeb a realizace průzkumů ve vztahu k turistickým informačním centrům (TIC). Praha: MMR ČR, p. [2] ATTL, P., NEJDL, K.: Turismus I. 1 st ed. Praha: VŠH, p. ISBN [3] BECK, U. Riziková společnost. 2 nd ed. Praha: SLON, p. ISBN [4] DRUCKER, P. F. Inovace a podnikavost – Praxe a principy. 1 st ed. Praha: Management Press, p. ISBN [5] DUFFKOVÁ, J., URBAN, L., DUBSKÝ, J. Sociologie životního stylu. 1 st ed. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, p. ISBN [6] GÚČIK, M. Manažment regionálneho cestovného ruchu. 1 st ed. Banská Bystrica: Slovensko- švajčiarske združenie pre rozvoj cestovného ruchu, 2007, 290 p. ISBN [7] HONNETH, A. (ed.). Zbavovat se svéprávnosti. Paradoxy současného kapitalismu. 1 st ed. Praha: Filosofia, 2007, 334 p. ISBN [8] HUDEC, O. Regionálne inovačné systémy. Košice: C-press.sk, p. ISBN [9] Jednotná klasifikace turistických informačních center ČR. Praha: ATIC ČR a MMR ČR, p. [10] KALABISOVÁ, J., PLZÁKOVÁ, L., STUDNIČKA, P., TINKOVÁ, V. Měření efektů cestovního ruchu v obci Lipno nad Vltavou. 1 st ed. Praha: VŠH, p. [11] KUBÁTOVÁ, H. Sociologie životního způsobu. 1 st ed. Praha: Grada, 2010, 272 p. ISBN [12] LIPOVETSKY, G. Paradoxní štěstí. Praha: Prostor, 2007, 443 p. ISBN [13] PETRUSEK, M., BALON, J. Společnost naší doby. 1 st ed. Praha: Academia, p. ISBN [14] PETŘÍČKOVÁ, L., STUDNIČKA, P., VRCHOTOVÁ, M. Organizace cestovního ruchu v krajích a turistických regionech České republiky. 2 nd ed. Praha: Nakladatelství CzechTourism, p. ISBN [15] VLČEK, J. Analýza poptávky a segmentace trhu v marketingu destinací (metodologické poznámky). In Czech Hospitality and Tourism Papers. Praha: VŠH, 2008, ISSN

Thank you for your attention! Petr Studnička Secretary of Department of Travel and Tourism Studies Institute of Hospitality Management in Prague Svidnicka Praha 8 Czech Republic P: (+420) E: