Dvoudobý zážehový motor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Spalovací motory zážehové
MOTORY VY_32_INOVACE_03 - MOTORY.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
TEPELNÉ MOTORY.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
PÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY
Spalovací motory.
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Tepelné stroje -motory
Elektronická učebnice – II
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
Vznětový a zážehový motor
(čtyřdobý zážehový motor)
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Čtyřdobý zážehový motor
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Čtyřdobý zážehový motor – konstrukce, popis činnosti
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Motory zážehové dvoudobé
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Rozdělení motorů Parní motry
Vznětové motory Střední odborná škola Otrokovice
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Filip Zelenka, Jakub Vičar - C2A
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Změny skupenství látek (8. ročník)
Spalovací Motory Benzínové
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
MOTIVACE Práce do skupin – ústní cvičení Co jste naposledy vyráběli v pracovních činnostech? Stručně popište. Zhodnoťte. Práce do skupin – ústní cvičení.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
Pístové spalovací motory
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Název prezentace (DUMu): Funkce a použití zapalování
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Třída 3.B 22. hodina.
Transkript prezentace:

Dvoudobý zážehový motor

Úvod První dvoudobý zážehový motor byl zkonstruován roku 1878 skotským inženýrem Dugaldem Clerkem

Popis hlavních částí motoru

Fáze doba – sání a stlačení -píst nahoru -palivová směs do prostoru pod pístem -stlačování směsi nad pístem 2.doba-rozpínaní a výfuk -zapálení el. jiskrou -rozpínání - konání práce(prac.doba) -výfuk spálených plynů přívod paliva a výfuk spálené směsi řídí píst svým pohybem

Palivová směs Používá se benzín namíchán s olejem.S olejem proto,aby se motor nezadřel.

Účinnost: 20% (nižší než u 4dobého) Výhody: (oproti čtyřdobého) jednodušší konstrukce menší hmotnost Nevýhody: nedokonalé spalování více znečišťuje ovzduší větší spotřeba paliva + oleje větší hlučnost do benzínu se musel přidávat motorový olej,aby se motor nezadřel

Použití v praxi Dříve:auta-trabant,Warthburg,Aero,motorky-Jawa Přítomnost:sekačky,motorové pily,malé motocikly(babeta) Budoucnost:nejistá,ale nadále používán v sekačkách.V budoucnu však asi nebude používán a nahradí ho baterie na elekřinu.

Zápis Jako 1.sestrojil Dugald Clerk r.1878 Probíhají 2 fáze:1.doba-sání a stlačení-píst nahoru -palivová směs do prostoru pod pístem -stlačování směsi nad pístem 2.doba-rozpínaní a výfuk-zapálení el. jiskrou -rozpínání - konání práce(prac.doba) -výfuk spálených plynů Palivo-olej s benzínem(olej zamezí zadření) Učinnost:20% Výhody:(oproti čtyřdobého)-jednodušší konstrukce,menší hmotnost Nevýhody:nedokonalé spalování,více znečišťuje ovzduší,větší spotřeba paliva + oleje Využití:Dříve-auta(Trabant,Warthburg) Dnes:sekačky(strunové),motor. Pily Budoucnost:Pravděpodobně ho nahradí elekrické baterie.