POPIS UMĚLECKÝCH DĚL 7. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Advertisements

Umělecké směry 19. století
Identifikátor materiálu: EU –
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Grafický editor GIMP (13)
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
SLUNCE Přírodověda 5.ročník Gabriela Mikulková 2012.
SLOH – popis statický líčení
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou R. Fulghuma…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou B. Brechta…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhElektrický proud.
Dopis Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Listopad 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Úvaha Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2013
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Elektromotory.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhMagnetismus TémaMagnety.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM17 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
ČESKÉ MEZIVÁLEČNÉ DRAMA
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhElektrodynamika.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Větné členy PŘÍSUDEK.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Fra Angelico (1395, Vicchio di Mugello – 18. února 1455, Řím) vlastním jménem Guido di Pietro italský mnich a malíř rané renesance. Obraz dokončen 1440.
Inzerát Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Říjen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
POČASÍ A PODNEBÍ Mgr. Petr Králík.
SLOH ‒ úvaha Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Úvaha II Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013
LEOŠ JANÁČEK ( – ).
POVRCH KRAJINY Vlastivěda Pro 4.ročník Gabriela Mikulková 2012.
NázevCharlotta Brontëová Předmět, ročník Český jazyk a literatura, tercie Tematická oblast Vybraní autoři české a světové literatury z Čítanky 8 pro základní.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
Podstatná jména Přídavná jména Zájmena Číslovky Slovesa
Charakteristika Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Listopad 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Rozvíjející větné členy - opakování -
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Jitka Bradáčová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Čj.7.Bra.16 _popis_umeleckeho_dila.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Daniela Vlčková Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Cj.8.Vc. 25_liceni Datum:
VY_32_Inovace_ Podstatná jména Český jazyk 9. ročník
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
7. ročník Michaela Hantková
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_08
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
VY_12_INOVACE_Rů_I_11 Popis uměleckého díla
Transkript prezentace:

POPIS UMĚLECKÝCH DĚL 7. ročník

Popis uměleckých děl popisujeme obraz, fotografii, sochu, umělecký předmět hledáme ústřední (hlavní) motiv obrazu sledujeme, co je v popředí (první plán), ve středu (druhý plán) a v pozadí (třetí plán) v závěru uvádíme celkový dojem

Osnova: Úvod – název obrazu, autor, doba vzniku, hlavní motiv, technika 2) Stať – popředí (první plán) - střed (druhý plán) - pozadí (třetí plán) 3) Závěr – celkový dojem

Jazykové prostředky: podstatná jména (vyobrazené osoby, věci) přídavná jména (vlastnosti, barvy) přirovnání plnovýznamová slovesa (neopakovat – být, mít)

Řekni, co je hlavním motivem obrazu: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sobeslav_Pinkas_-_Hrajici_si_deti_na_Kampe.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Slavicek_prochazka.jpg?uselang=cs

Řekni, co je hlavním motivem obrazu: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:A_Young_Tiger_Playing_with_its_Mother.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Brozik,_Vaclav_-_Pasacka_hus.jpg?uselang=cs

http://www. velke-pavlovice. cz/article. asp http://www.velke-pavlovice.cz/article.asp?nDepartmentID=85&nArticleID=5632&nLanguageID=1

Rozčleňte text do odstavců: Kolorovaná kresba Josefa Lady z roku 1935 představuje tradiční venkovskou zabijačku. V popředí obrazu jsou připravené velké dřevěné necky, ve kterých se pařilo prasátko. Okolo postávají čtyři děti, které zvědavě kou- kají, co se děje. U necek pobíhá černý pes, který čeká, co na něj zbyde, a očichává krvavé stopy ve sněhu. Ú- středním motivem jsou ve střední části obrazu otevřená vrata stodoly a v nich na rozporce visí čuník, kterého řezník již začíná porcovat. Okolo stojí tři starší zvědavci a přihlížejí, jak se řezník činí. Z pravé strany selka rázně přináší velký hrnec s horkou vodou. Je zřejmě mrazivé

Rozčleň text do odstavců: počasí, protože nad hrncem se tvoří oblaka bílé páry. Z levé strany od dřevěných vrátek přináší usměvavé děvče malovaný džbánek. Byla poslá- na do hospody, aby přinesla na posilnění pivo. Na zemi i na střechách leží sníh. Pozadí tvoří další venkovská chalupa a dva holé ovocné stromy. Nad chalupou poletuje vrána. Obraz na nás půso- bí příjemným dojmem. Cítíme kontrast mezi klid- ným venkovským životem v zimě a ruchem, který propuká při zabijačce. KRAUSOVÁ, Zdeňka a Renata TERŠOVÁ. Český jazyk - pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia 7. Plzeň: Fraus, 2004. ISBN 80-7238-321-3.

Řešení: Kolorovaná kresba Josefa Lady z roku 1935 představuje tradiční venkovskou zabijačku. V popředí obrazu jsou připravené velké dřevěné necky, ve kterých se pařilo prasátko. Okolo postávají čtyři děti, které zvědavě kou- kají, co se děje. U necek pobíhá černý pes, který čeká, co na něj zbyde, a očichává krvavé stopy ve sněhu. Ú- středním motivem jsou ve střední části obrazu otevřená vrata stodoly a v nich na rozporce visí čuník, kterého řezník již začíná porcovat. Okolo stojí tři starší zvědavci a přihlížejí, jak se řezník činí. Z pravé strany selka rázně přináší velký hrnec s horkou vodou. Je zřejmě mrazivé

Řešení: počasí, protože nad hrncem se tvoří oblaka bílé páry. Z levé strany od dřevěných vrátek přináší usměvavé děvče malovaný džbánek. Byla polána do hospody, aby přinesla na posilnění pivo. Na zemi i na střechách leží sníh. Pozadí tvoří další venkovská chalupa a dva holé ovocné stromy. Nad chalupou poletuje vrána. Obraz na nás půso- bí příjemným dojmem. Cítíme kontrast mezi klid- ným venkovským životem v zimě a ruchem, který propuká při zabijačce.

zabijačka počasí necky děvče pes džbánek voda chalupa K podstatným jménům vyhledej z textu přídavná jména (přívlastky) a zkus vymyslet jiné přívlastky zabijačka počasí necky děvče pes džbánek voda chalupa

Řešení zabijačka necky pes voda počasí děvče džbánek chalupa tradiční venkovská lidová, zimní, vánoční necky velké dřevěné dlouhé pes černý tmavý voda horká vařicí počasí mrazivé chladné, studené děvče usměvavé veselé, usměvavé džbánek malovaný barevný chalupa venkovská roubená

K některým slovesům v textu vymysli synonymum: představuje koukají poletuje začíná porcovat se tvoří (pára) byly poslána

Řešení: představuje zachycuje koukají dívají se, sledují poletují se vznáší začíná porcovat rozřezávat se tvoří (pára) vychází byla poslána zašla, odešla

Dobře si prohlédni tento obraz – pokus se napsat některá přídavná jména a slovesa 1886, olejomalba na plátně http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Renoir19.jpg?uselang=cs

Příklady přídavná jména klidný, bezpečný(domov) malá, elegantní, staroby- lé, barevný, dřevěná, slaměný, postarší, zah- radní, mistrovská (kom- pozice), příjemný, pros- větlená, modrá, slovesa fouká, nabízí, objevuje se, tyčí se, sedí, roste, drží, kvete, stojí, dívá se, stíní, zakrývá

Utvoř si osnovu a můžeš začít popisovat obraz Auguste Renoir – 1841 – 1919, francouzský malíř, který tvořil v duchu impresionismu (snažil se zachytit okamžitý dojem) Uvědom si, co je námětem obrazu, začni po- pisovat popředí, potom střed obrazu a na- konec pozadí. Nezapomeň v závěru na celko- vý dojem.