HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY 1. pololetí 2013

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2011 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Energie.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Míra nezaměstnanosti mírně klesla
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
AUTOR Mgr.Moravcová Daniela ŠKOLA ZŠ TGM Kutná Hora Datum Ročník DRUHÝ
Měření úrovně finanční gramotnosti dospělých
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Afrika – státy a hlavní města
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Jak měřit transparentnost NNO?
Reality show, ktorá našla brata Výsledky sledovanosti
Dělitelnost přirozených čísel
stanovená 99mTcMIBI scintigrafií.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (2) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Elektronická učebnice - I
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY 28. listopadu ÚVOD, PŘEDSTAVENÍ ŘEČNÍKŮ PROJEKT HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY 1. DŮVODY REALIZACE PROJEKTU, ZÁKLADNÍ POŽADAVKY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
1 Měsíční zpráva o sledovanosti červenec 2008 MEDIARESEARCH, a. s. srpen 2008 Zdroj: ATO - Mediaresearch.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Titulkování v České televizi podle zákona a v praxi
Pojmy a interpretace.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Úkoly nejen pro holky.
THEME 7 Social Security Welfare State Types of Social Security Systems.
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
Přednost početních operací
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
KONTROLNÍ PRÁCE.
Vládnutí Svoboda a zodpovědnost (občanská společnost) proces vládou vybraný, jí vyžadovaný a uskutečňovaný síla vlády.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Transkript prezentace:

HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY 1. pololetí 2013 KOMPARATIVNÍ GRAFICKÉ VÝSTUPY OD r. 2011 Předkládá: Mgr. Renata Týmová, vedoucí výzkumu programu a auditoria Zpracoval: Výzkum programu a auditoria ČT ve spolupráci s radním Michalem Jankovcem

ÚVODNÍ SHRNUTÍ Materiál shrnuje Hodnocení veřejné služby za první pololetí 2013 a graficky porovnává výsledky s předchozími dvěma lety. Obsahuje tři části: Plnění obecných cílů, uspokojování potřeb diváckých skupin a vývoj základních ukazatelů. ČT plní všech šest cílů stanovených pro média veřejné služby modifikované pro ČT na základě platných legislativních norem. Ve všech případech se hodnocení opírá o stabilní ukazatele z minimálně tří nezávislých zdrojů. Můžeme konstatovat, že v porovnání s rokem 2012 jsou výsledky minimálně na stejné úrovni a v řadě ukazatelů došlo ke zlepšení Z hlediska uspokojování potřeb diváckých skupin zůstává nezměněna věková, vzdělanostní i socioekonomická struktura diváků ČT. U diváků orientovaných na zpravodajství došlo ke zvýšení prakticky ve všech ukazatelích – dáváme to do souvislosti s významnými politickými i společenskými události 1. pololetí 2013 (volba prezidenta, povodně, pád vlády). Vývoj základních ukazatelů (metodika RQI) má stabilní charakter. Celkový zásah ČT v populaci zůstává stejný jako v roce 2012, tedy na úrovni 78 %. Spokojenost s pořady pak vzrostla o 1 p.b. (z 81 % na 82 %). Do hodnocení byly zařazeny dva nové ukazatele: celková míra originality pořadů vysílaných ČT a míra zaujetí pořady ČT. Tyto ukazatele jsou u pořadů ČT na vysoké úrovni. Červenec 2013 2

POZNÁMKA Pokud není u grafu uvedeno jinak, reachem (zásahem) se myslí podíl diváků starších 15ti let, kteří daný týden sledovali vysílání kontinuálně alespoň 15 minut, zdroj je označen ATO – MEDIARESEARCH Spokojenost se v roce 2013 měří podle nové metodiky, údaje za r. 2011 a 2012 jsou zkalibrovány pro možnost porovnání. Indikátory originality a zaujetí jsou měřeny od roku 2013, ve všech případech se jedná o diváky starší 15ti let, zdroj je označen DKV ČT Respondenti Trackingu ČT jsou starší 18ti let Červenec 2013 3

Zdroje: ATO Mediaresearch, Tracking ČT, DKV ČT 1. PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ OBECNÝ CÍL 1 - Zvyšování informovanosti, udržování a rozvoj občanské společnosti a demokracie Zdroje: ATO Mediaresearch, Tracking ČT, DKV ČT Červenec 2013 4

1. PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ OBECNÝ CÍL 1 - Zvyšování informovanosti, udržování a rozvoj občanské společnosti a demokracie Mimo uvedené vyhodnocování kvality zpravodajství podle vnímání a chování diváků se ještě zpracovává hodnocení kvality zpravodajství podle expertního posouzení na základě obsahové analýzy, které bude k dispozici do konce září. Červenec 2013 5

OBECNÝ CÍL 2 – Podpora vzdělanosti a vzdělávání 1. PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ OBECNÝ CÍL 2 – Podpora vzdělanosti a vzdělávání Zdroje: ATO Mediaresearch, Tracking ČT, AOP ČT, DKV ČT Červenec 2013 6

OBECNÝ CÍL 3 – Stimulace kreativity a kvality v kultuře 1/3 1. PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ OBECNÝ CÍL 3 – Stimulace kreativity a kvality v kultuře 1/3 Zdroje: ATO Mediaresearch, Tracking ČT Červenec 2013 Poznámka: *Indikátor bude zjišťován/měřen na podzim 2013. 7

1. PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ OBECNÝ CÍL 3 – Stimulace kreativity a kvality v kultuře 2/3 Zdroje: Tracking ČT, AOP ČT, DKV ČT Červenec 2013 8

1. PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ OBECNÝ CÍL 3 – Stimulace kreativity a kvality v kultuře 3/3 Červenec 2013 9

Zdroje: ATO Mediaresearch, Tracking ČT, DKV ČT 1. PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ Výkonnost jednotlivých programových typů Zdroje: ATO Mediaresearch, Tracking ČT, DKV ČT   Dramatické pořady Hudební pořady Zábavní pořady Dětské pořady* 2011 2012 1.pol. 2013 Zásah ( reach 15+) 58% 57% 7% 5% 3% 46% 48% 27% 28% Spokojenost 79% 80% 81% 82% 86% Originalita 65% 71% 69% Zaujetí 67% 75% 61% Hlavní kanál ČT x 25% 53% 38% 40%   Publicistické pořady Náboženské pořady Dokumentární pořady Sportovní pořady 2011 2012 1.pol. 2013 Zásah ( reach 15+) 27% 26% 2% 1% 35% 37% 41% 24% Spokojenost 80% 81% 82% 78% 84% 83% Originalita 71% 72% 77% 53% Zaujetí 74% 70% 62% Hlavní kanál ČT 76% 68% 67% x 75% 58% 88% Červenec 2013 10

1. PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ OBECNÝ CÍL 4 – Prezentace České republiky, regionů a komunit 1/2 Zdroje: ATO Mediaresearch, Tracking ČT, AOP ČT, DKV ČT Červenec 2013 11

1. PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ OBECNÝ CÍL 4 – Prezentace České republiky, regionů a komunit 2/2 Červenec 2013 12

1. PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ OBECNÝ CÍL 5 – Přibližování světa občanům České republiky 1/2 Zdroje: ATO Mediaresearch, AOP ČT, DKV ČT Červenec 2013 13

OBECNÝ CÍL 5 – Přibližování světa občanům České republiky 2/2 1. PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ OBECNÝ CÍL 5 – Přibližování světa občanům České republiky 2/2 Podíl evropských (včetně ČR) a mimoevropských pořadů na všech podle jednotlivých žánrů Zdroj: AOP ČT Červenec 2013 14

Průměrný počet unikátních uživatelů za měsíc 1. PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ OBECNÝ CÍL 6 Průměrný počet unikátních uživatelů za měsíc Zdroj: NetMonitor Červenec 2013 Poznámka: Za rok 2011 validní data pouze od srpna do prosince, za červen 2013 použit odhad 15

SHRNUTÍ - PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ 1/2 CÍL 1 - Zvyšování informovanosti, udržování a rozvoj občanské společnosti a demokracie Ve všech parametrech hodnocení, které jsou v danou chvíli kvantifikovatelné, dosáhla ČT mírného zlepšení. Výrazný nárůst (o 4 p.b.) je patrný u průměrného týdenního zásahu zpravodajských, aktuálně publicistických a diskusních pořadů. CÍL 2 - Podpora vzdělanosti a vzdělávání K zaznamenáníhodnému nárůstu došlo u parametru týdenního zásahu vzdělávacích pořadů v populaci (z 9 % na 12 %). Nově jsou prezentovány (a týká se to i dalších žánrů) údaje o vnímané originalitě pořadů a jejich schopnosti zaujmout diváky (měřeno v rámci DKV od ledna 2013). Relevantní posouzení a hodnocení těchto parametrů však bude možné až na základě jejich vývoje v delším časovém horizontu. CÍL 3 - Stimulace kreativity a kvality v kultuře Týdenní zásah kulturních žánrů v populaci 15+ činí 73 %, 71 % diváků vnímá ČT jako leadra v této oblasti Došlo k nárůstu podílu původní tvorby v oblasti dramatických, zábavných a dětských pořadů, konkrétně z 57 % na 61 %, podíl dramatické tvorby v programu ČT1 a ČT2 vzrostl během posledního půlroku z 9 % na 11 %. Zároveň ale došlo k poklesu podílu premiér u dramatických, zábavních a dětských pořadech z 30 % na 25 %. Tento pokles byl způsoben především zařazením celé řady archivních pořadů u příležitosti oslav 60. výročí od zahájení televizního vysílání na území České republiky. Červenec 2013 16

SHRNUTÍ - PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ 2/2 CÍL 4 - Prezentace České republiky, regionů a komunit Pokračoval trend nárůstu zásahu regionálních pořadů (v posledním půlroce z 11 % na 12 %). Mírně poklesla celková spokojenost s regionálními pořady, a to z 83 % na 81 %. V první polovině roku 2013 narostl kumulovaný podíl TS Brno a TS Ostrava na vysílání z 16 % na 19 % (u TS Brno nárůst o 2 p.b., u TS Ostrava o 1 p.b.) CÍL 5 - Přibližování světa občanům České republiky Ve srovnání s rokem 2012 mírně vzrostl zásah převzatých pořadů. Spokojenost s převzatými pořady i podíl evropské tvorby zůstaly přibližně na úrovni roku 2012. Meziročně vzrostl podíl dramatické evropské tvorby na 79 % (z původních 69 %). CÍL 6 – Poskytování nových telekomunikačních služeb a technologií veřejnosti K navýšení reálných uživatelů internetových stránek ČT došlo u kmenového webu České televize (ceskatelevize.cz), u iVysílání (ivysilani.cz) a také u ČT24 (ct24.cz) Pokles návštěvnosti byl zaznamenám u ČT sport. Důvodem je, že první polovina roku 2013 nebyla z hlediska sportovní události tak atraktivní jako celý rok 2012, do kterého spadaly například LOH v Londýně či Mistrovství Evropy v kopané. Červenec 2013 17

2. USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN CÍLOVÁ SKUPINA: Diváci orientovaní na zpravodajství 1/4 Zdroje: ATO Mediaresearch Červenec 2013 Diváci orientovaní na zpravodajství, kteří sledovali vysílání kontinuálně alespoň 15 minut (mimo horní řádek) 18

2. USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN CÍLOVÁ SKUPINA: Diváci orientovaní na zpravodajství 2/4 Zdroj: ATO Mediaresearch Červenec 2013 Diváci orientovaní na zpravodajství, kteří sledovali vysílání kontinuálně alespoň 15 minut 19

2. USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN Červenec 2013 20

CÍLOVÁ SKUPINA: Diváci orientovaní na zpravodajství 3/4 2. USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN CÍLOVÁ SKUPINA: Diváci orientovaní na zpravodajství 3/4 Červenec 2013 21

CÍLOVÁ SKUPINA: Diváci orientovaní na zpravodajství 4/4 2. USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN CÍLOVÁ SKUPINA: Diváci orientovaní na zpravodajství 4/4 Zdroje: Tracking ČT, 18+ Červenec 2013 Poznámka: *Indikátor nebyl v roce 2011 zjišťován/měřen. 22

Podíl osob s příslušným očekáváním od TV... 2. USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN OČEKÁVÁNÍ OD VYSÍLÁNÍ - přání a očekávání v různých sociodemografických skupinách   Podíl osob s příslušným očekáváním od TV... v populaci 18+ mezi muži mezi ženami ve skupině 18-29 let ve skupině 30-44 let ve skupině 45-59 let ve skupině 60 a více let 1. pol. 2013 podzim 2012 Pobavení, zábava 80% 81% 74% 77% 86% 84% 79% Humor 75% Zajímavý příběh 71% 72% 62% 60% 66% 67% 68% 76% Zapomnění na starosti, odreagování 70% 64% 78% 73% Zpravodajství 58% 54% 48% 39% Napínavý, vzrušující zážitek 61% 52% 47% Užitečné, praktické informace, rady a návody 51% 55% 49% 53% 36% 33% 56% 57% 69% Citový prožitek, dojetí 38% 19% 18% 59% 32% 29% 43% 37% 44% Kulturní zážitek 31% 27% 34% 42% Podněty k zamyšlení 35% 40% 24% 28% 41% Populárně vzdělávací informace 30% Znění otázky: Co očekáváte od sledování televize? Co by vám televize měla přinášet? Červenec 2013 Zdroj: Tracking ČT, 18+ 23

2. USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN OČEKÁVÁNÍ OD VYSÍLÁNÍ - míra uspokojování potřeb diváckých skupin podle přání a očekávání Podíl divácké skupiny podle přání a očekávání, kteří souhlasí s výrokem „ČT nabízí dostatek pořadů, které odpovídají mému vkusu a mým zájmům.“ Červenec 2013 Zdroj: Tracking ČT, 18+ 24

2. USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN Vyváženost programové nabídky podle zásahu čt v jednotlivých sociodemografických skupinách Červenec 2013 Podíl diváků, kteří sledovali vysílání kontinuálně alespoň 15 minut / Zdroj: ATO Mediaresearch 25

2. USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN Vyváženost programové nabídky podle zásahu čt v jednotlivých sociodemografických skupinách Červenec 2013 Podíl diváků, kteří sledovali vysílání kontinuálně alespoň 15 minut / Zdroj: ATO Mediaresearch 26

SHRNUTÍ - USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN Průměrný týdenní zásah zpravodajských, publicistických a diskusních pořadů ČT ve skupině diváků orientovaných na zpravodajství narostl z 63 % na 68 %. Oproti roku 2012 se tedy jedná o výrazné zlepšení. Rovněž zásah v základní cílové skupině narostl, konkrétně o čtyři procentní body (z 51 % na 54 %). Výrazný nárůst je patrný u průměrného týdenního počtu minut sledování zpravodajství ČT1 diváků orientovaných na zpravodajství, který byl v prvním pololetí roku 2013 v porovnání s rokem 2013 téměř zvlášť patrný (nárůst z 58 minut na 70 minut). Do značné míry to bylo způsobeno mimořádnými událostmi, které se během prvního pololetí odehrály, zejména prezidentskými volbami, povodněmi, či vládní krizí. Nárůst počtu minut strávených u zpravodajství bylo možné pozorovat také u ČT24 (ze 100 minut na 126 minut). Podíl osob uvádějících ČT1 jako svou hlavní stanici pro sledování zpravodajství sice narostl jak v obecné populaci, tak u diváků orientovaných na zpravodajství (z 31 % na 33 %), zároveň však došlo k propadu preference ČT24 coby hlavního zdroje zpráv (ze 41 % na 34 %). 69% diváků z cílové skupiny orientované na zpravodajství je přesvědčeno, že ČT předává pravdivý obraz skutečnosti, což znamená mírný nárůst ve srovnání s rokem 2012. Necelé tři čtvrtiny ze stejné skupiny diváků (73 %) jsou přesvědčeny, že ČT prezentuje ve vysílání dostatečně rozmanité názory. K mírnému nárůstu došlo také u parametru všestrannosti, objektivity a vyváženosti informací. 73 % dotázaných diváků uvedlo, že ČT nabízí pořady, které odpovídají jejich vkusu a zájmům. Oproti roku 2012 se jedná o nárůst o 2 p.b. Červenec 2013 www.ceskatelevize.cz 27

SHRNUTÍ - USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN K mírnému poklesu zásahu ČT došlo u skupiny 15-34 let. Míra zásahu ve starších cílových skupinách zůstává na konstantní úrovni. Jak víme i z jiných šetření, problém „odpadání“ mladších ročníků od televize jako média se netýká pouze ČT, ale i ostatních stanic, a to i mimo rámec České republiky. Jedná se o výraznou životně-stylovou změnu, kdy mladí čím dál tím více od televize přecházejí k internetu o novým médiím obecně. Z hlediska vzdělání registrujeme mírně vyšší zásah u VŠ publika (nárůst z 80 % na 82 %). Červenec 2013 www.ceskatelevize.cz 28

3. VÝVOJ ZÁKLADNÍCH UKAZATELŮ (RQI) RQI – Česká televize jako celek Zdroje: ATO Mediaresearch, Tracking ČT, AOP ČT, DKV ČT Červenec 2013 Poznámka: *Indikátor bude zjišťován/měřen na podzim 2013. 29

RQI – Kanály ČT – Průměrný týdenní zásah (R) PRŮMĚRNÝ TÝDENNÍ ZÁSAH 3. VÝVOJ ZÁKLADNÍCH UKAZATELŮ (RQI) RQI – Kanály ČT – Průměrný týdenní zásah (R) Podíl diváků, kteří sledovali vysílání kontinuálně alespoň 15 minut / CS 15+ / Zdroj: ATO Mediaresearch TABULKA DAT: PRŮMĚRNÝ TÝDENNÍ ZÁSAH   2011 2012 1.pol. 2013 ČT1 69% ČT2 35% 40% 42% ČT24 29% 32% 36% ČT Sport 24% 27% 25% Červenec 2013 30

3. VÝVOJ ZÁKLADNÍCH UKAZATELŮ (RQI) RQI – Kanály ČT – Spokojenost s pořady (Q) Hodnocení spokojenosti s pořady na škále / CS 15+ / Zdroj: DKV ČT TABULKA DAT: SPOKOJENOST S POŘADY   2011 2012 1.pol. 2013 ČT1 80% 81% ČT2 82% 83% ČT24 ČT Sport Červenec 2013 31

Hodnocení spokojenosti s pořady na škále / CS 15+ / Zdroj: DKV ČT 3. VÝVOJ ZÁKLADNÍCH UKAZATELŮ (RQI) RQI – Kanály ČT – Spokojenost, originalita a zaujetí pořady (1.pol. 2013) Hodnocení spokojenosti s pořady na škále / CS 15+ / Zdroj: DKV ČT TABULKA DAT: (1.pololetí 2013)   Spokojenost Originalita Zaujetí ČT1 81% 66% 71% ČT2 83% 74% 73% ČT24 57% 62% ČT Sport 54% 63% Červenec 2013 32

SHRNUTÍ - VÝVOJ ZÁKLADNÍCH UKAZATELŮ (RQI) Celkový zásah ČT v populaci zůstává stejný jako v roce 2012, tedy na úrovni 78 %. Celková spokojenost s pořady vzrostla o 1 p.b. (z 81 % na 82 %). Celková míra originality pořadů vysílaných ČT činí 69 %, míra zaujetí pořady pak 65 %. Jedná se o základní hodnoty, ke kterým budou vztahovány údaje zjištěné v následujícím období. Podíl vlastní tvorby na vysílání ČT činí 74 % (nárůst o 3 p.b.), podíl premiér na celku vysílání 46 % (pokles o 1 p.b. způsobený zařazením tematických pořadů k 60. výročí ČT). Průměrný týdenní zásah vzrostl u kanálů ČT24 a ČT2, ve druhém případě i přesto, že odstartoval ryze dokumentární kanál Prima Zoom. Týdenní zásah ČT 1 zůstává na úrovni roku 2012, mírný pokles u ČT Sport lze vysvětlit mimořádnými sportovními událostmi v roce 2012. Celková spokojenost s pořady vysílanými na jednotlivých programech se v porovnání s rokem 2012 v podstatě nezměnila. Z hlediska míry originality pořadů a jejich schopnosti zaujmout diváky je na tom ve vzájemném srovnání nejlépe kanál ČT2. Červenec 2013 33