Od lovců k zemědělcům NEOLITICKÁ REVOLUCE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vliv člověka na životní prostředí
Advertisements

Tým Robost uvádí prezentaci o potravinách
KRAJINA & ENERGIE Úloha vody v energetice krajiny Jan Pokorný a Libor Pechar.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
6. ročník Pravěk.
Mladší doba kamenná Doba bronzová Doba železná
Pravěk II. Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o době kamenné.
ZÁKLADNÍ ETAPY ROZVOJE
Pravěk Mladší doba kamenná
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektu EU Peníze školám
Vznik státních útvarů I.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
PRAVĚK.
Pravěk.
Mladší doba kamenná - neolit
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Neolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.
Co všechno lidé potřebují k přežití?
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
tisíciletí př. n. l tisíciletí př. n. l. vznik sousedských občin - z menších rodových vesnic vznikali velké osady (i několik stovek obyvatel)
MLADŠÍ DOBA KAMENNÁ Mgr. Lenka Venclová 2009.
Domestikace.
Enviromentální determinismus
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Mladší doba kamenná - Neolit
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
IVZ- starověk Mgr. Jana Doleželová.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
II. Pravěk 6. Neolit a eneolit.
VY_32_INOVACE_1D.6.06 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Dějepis Pravěk 2 Pavel Šupka
Vývoj zemědělství Historie, úvod. Vývoj zemědělství Historie, úvod.
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA V ČR.
Dějepis Doba kamenná 1.
Časová osa pravěku 3 mil. – př. n. l.
Neolitická revoluce Klikni na rámeček, či slovo, zobrazí se odpověď.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
JAK SE Z LOVCŮ STALI ZEMĚDĚLCI? Lov sice dlouho představoval pro naše předky hlavní zdroj potravy, ale na jejich jídelníčcích nikdy nebylo jenom maso ulovené.
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
KDE ŽILI PRVNÍ ZEMĚDĚLCI?
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Pravěk TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší civilizace,
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_6_ NEOLIT Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_07 TÉMA:
ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
Starověk.
VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ.
Pravěk.
Úvod do starověku; Vznik písma
Zemědělci v době kamenné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Pravěk uč. 21.
Pravěk 6.ročník
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
O nejstarších dějinách Čech
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
Doba kamenná.
Člověk a krajina – vliv člověka
České země v době kamenné
Šíření zemědělství Adaptace na zemědělství
VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ.
Transkript prezentace:

Od lovců k zemědělcům NEOLITICKÁ REVOLUCE

Starší doba kamenná Získávání potravy – sběrem a lovem = kořistnický způsob života Všímali si při tom různých jevů v přírodě Např.: sběr rostlin – zapadlé zrnko divoké pšenice – vyroste rostlina – začali zrnka vysévat záměrně

Domestikace = zdomácnění Z divoké obilniny vypěstovali rostlinu zdomácnělou = domestikovanou

Domestikace = zdomácnění Domestikace divokých zvířat 1. ochočené zvíře pes Vhodné zvířata žijící ve stádech – ovce, kozy

Výrobní způsob života Přechod od kořistnického způsobu života k výrobnímu způsobu života) Vypěstovat si vlastní suroviny a pak je zpracovat Život v osadách = stálá místa v blízkosti polí, kde se usadili

Výrobní způsob života Nové práce – potřeba nových nástrojů – specializovaných (motyka, kypřidla, srp,…) Keramika = výrobek z hlíny vypálený v peci

První zemědělci Pravlast zemědělství – oblast Blízkého východu = ÚRODNÝ PŮLMĚSÍC – řeky Nil, Eufrat a Tigris – odtud se šířilo do Evropy