FRANCOUZSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROKOKO 18.století.
Advertisements

Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
III/2 XV A
LUDVÍK XIV. KRÁL SLUNCE.
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Baroko.
Klasicismus a empír Pro žáky 8. ročníku ZŠ
KLASICISMUS Sestavil: 2012 Klasicismus je umělecký směr, který se inspiruje hlavně středověkými vzory a zdůrazňuje střízlivý rozum, uměřenost a pravidelný.
Románský sloh.
Nizozemští krajináři 17.století
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Celková charakteristika
Francie v 17. a 18. století z třicetileté války vyšla Francie jako vítěz za nedospělého prince vládl od r kardinál Mazarin proti němu vypuklo šlechtické.
Doba Charakteristika Znaky
Baroko v Čechách Architektura raného baroka
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
Itálie Francie Španělsko
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
KLASICISMUS.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Evropské barokní sochařství
PAŘÍŽ 5. – Den první Procházka centrem.
Německé renesanční malířství
Evropská barokní malba Barokní klasicismus
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Nizozemské renesanční malířství
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Obecná charakteristika Architektura
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Umělecké směry 19. století
Rokoko, klasicismus - 1 Označení materiálu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Narozen: 15.února 1831 Zemřel: 11.března 1908 Vypracovali: Jakub Holub a Šárka Kočnarová.
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
Francie.
Umělecké směry 20. století
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Ludvík XIV. „Král slunce“.
Umělecké směry 19. století
SECESE.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
Umělecké směry 19. století
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
FRANCOUZSKÝ ABSOLUTISMUS absolutismus = samovláda: absolutismus = samovláda: politický systém, ve kterém má veškerou státní moc jedna osoba, která vládne.
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Název školy: ZŠ Průhonice
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
Renesance a humanismus
Rokoko, klasicismus Označení materiálu:
Transkript prezentace:

FRANCOUZSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO

Charakteristika Počátek za vlády Ludvíka XIII. – Ludvíka XIV. Budova Francouzské akademie a její dva zakladatelé: král Ludvík XIII. a kardinál Richelieu Počátek za vlády Ludvíka XIII. – Ludvíka XIV. odmítání italských vzorů příklon k vědě rozvoj kultury a umění počátek klasicismu založení Akademie výtvarných umění

Architektura Odklon od stylu italského baroku: bez dynamiky Kostel Saint-Louis-des-Invalides od architekta Julese Hardouina-Mansarta (1646 – 1708, viz dále) Architektura Odklon od stylu italského baroku: bez dynamiky přehledná dispozice racionálnost sklon k monumentalitě uměřené stavby rychlé směřování ke klasicismu

Architektura Jacques Lemercier (1585 – 1654) autor mnoha dalších pařížských staveb, které dodnes utvářejí pařížskou architekturu Vstupní pavilon Louvru

Architektura Jacques Lemercier Portrét od Philippa de Champaigne Kostel univerzity Sorbonny

Architektura Louis Le Vau (1612 – 1670) klasicistně zaměřený architekt Ludvíka XIV. Kolej čtyř národů (dnes Institut de France)

Architektura Louis Le Vau zámek Vaux-le-Vicomte (předobraz Versailles)

Architektura Pařížská městská architektura 17. století elegantní paláce s mansardovými střechami prostorné parky sochařská výzdoba Pařížská čtvrt Marais – Place des Vosges

Architektura Jules Hardouin-Mansart (1646 – 1708) hlavní architekt krále Ludvíka XIV. , který se zasloužil o přestavbu Versailles Palác Versailles

Architektura Jules Hardouin-Mansart (1646 – 1708) Interiér zámku Versailles

Architektura Robert de Cotte (1656 – 1735) spolupráce na výstavbě zahradního Velkého Trianonu ve Versailles

Architektura André le Nôtre (1613 – 1700) architekt a sochař autor projektu zahrady a skulptur ve Versailles

Malířství Charles le Brun (1619 – 1690) ředitel Akademie Alexandr Veliký vstupuje do Babylonu Malířství Charles le Brun (1619 – 1690) ředitel Akademie dvorní malíř Ludvíka XIV. Portrét malíře od Nicolase de Largillière Portréty Ludvíka XIV.

Malířství Georges de la Tour (1593 – 1652) Máří Magdalena, kajícnice Georges de la Tour (1593 – 1652) pracuje pod vlivem Caravaggia italský vliv práce se světlem Svatý Josef, tesař

Malířství Georges de la Tour základ malby je noční scéna s umělým světlem Znovuzrození Krista

Malířství Bratři Le Nainové Antoine Mathieu Louis vlámské vzory obraz života venkova Společný obraz bratří: Hráči tric-tracu

Malířství Louis Le Nain (1593 – 1648) představitel barokního realismu Vůz, vracející se z Heuernte

Malířství Nicolas Poussin (1594 – 1665) mytologické výjevy na pozadí idealizované krajiny, harmonie kompozice Arkádie

Malířství Nicolas Poussin Diana a Endimion Autoportrét

Malířství Claude Lorrain (1600 – 1682) krajinář s citem pro barvu a kompozici přístavů s ideálními architekturami Bárka s královnou ze Sáby

dokonce je nechával domalovávat svými spolupracovníky Claude Lorrain bez zájmu o postavy dokonce je nechával domalovávat svými spolupracovníky snahy o postižení světelné atmosféry panoramatické výhledy do dálky, zapadající a vycházející slunce Krajina s Apollonem a Merkurem

Francouzské výtvarné baroko Kontrolní otázky: Čím se odlišuje francouzské umění 17. století od katolického baroka italského nebo španělského? Která stavba se stala vzorem pro budování sídel evropských panovníků? Jak byste charakterizovali styl krajinomalby francouzských malířů? Ukažte hlavní motivy na obraze Přístav od Claude Lorraina.

Obrazový materiál je získán z volných reprodukcí: Citace Obrazový materiál je získán z volných reprodukcí: http://www.wikipedia.org